Gå til innhold

Søppelkort fra demolageret til komplett!


Winkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til kortet, men regner med at det skal settes i to strømkontakter. Har du satt i begge?

Og som det ellers nevnes, garantien for demovarer er den samme som nye. Søk om retur hvis du er sikker på at alt er gjort forskriftsmessig fra din side. At man mottar en og annen hardware del som ikke virker som den skal, må man regne med i det lange løp, demobrukt eller ikke.

Lenke til kommentar

jojo, jeg er jo klar over at jeg kan sende den i retur, vil bare forsikre meg om at det ikke er jeg som har gjort en feil, noe jeg kunne ha fikset selv, det er jo teit å sende inn en ting, som virker. Og ettersom jeg ikke har funnet ut av det enda så sender jeg det inn på mandag, men dere som har sendt inn ting til komplett til retur, har dere sendt mail til support for dere sendte varen, eller sender dere den bare inn med en gang?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har du sjekket at ikke på-knappen blir stående på. Om det er tilfellet slår maskinen seg av etter fire sekunder. (For de som tviler - prøv å holde på-knappen inne ved oppstart).

 

Eventuelt ta av ledningen til på-knappen og kortslutt de to pinnene på hoivedkortet med en skrutrekker for å starte maskinen.

 

 

Good Luck

Lenke til kommentar

Hva med avstandsstykker under hovedkortet, og P4-plugg fra strømforsyning. Samt gått over power-switch-knappene nederst på hovedkortet, at de er koblet til riktig.

 

Og er du sikker på at strømforsyningen er kraftig nok, og ikke bare en etterlevning fra et 5 år gammelt kabinett?

 

Det er forbausende hva selv de mest "erfarne" PC-byggerne klarer å glemme.

 

 

Edit: Kanskje feilen ligger hos det ragstian nevner. Koble fra alle de små kablene nederst på hovedkortet, og start maskinen ved å kortslutte "pwr sw" med en skrutrekker.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har tatt den på to ganger, den siste ganga var jeg skikkelig nøye, kjøleblokka sitter som et skudd, med tynt lag med arctic silver 5

5106779[/snapback]

 

Hva med å prøve å fjerne den vannkjølinga og bruke ei "normal" vifte/kjøler?

Kan det være så enkelt som at Bios/HK slår seg av pga. manglende CPU-vifte (kontakt på HK ikke ibruk).

Ellers er jo problembeskrivelsen slik at man må mistenke manglende kjøling.

Ved rask temp-økning skal Bios slå av HK ila. få sekunder., så dette behvøer ikke bety at HK er "søppelkort"..

Har kjøpt en mengde demokort fra både Komplett og PS-Data.. og de gangene jeg har hatt problem har det (nesten) utelukkende vært "User Error" som en annen her antyder.. :)

 

Edit:

"Ørten" poster kom imellom her.. så "tipset" mitt om viftekontakt kan vi da glemme.

Det er også ting som tyder på en rma er veien å gå. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt samme hovdekortet to ganger. Den første gangen hørte jeg bare piping da jeg skrudde på pc'en, intet bilde. Jeg hadde gjort alt riktig.

Brukte derfor angreretten. Nå har jeg kjøpt samme kortet for andre gang, demo nå også. Nå får jeg bilde og jeg kommer inn i bios, men når den prøver å boote windows så restarter maskina seg. Aner ikke hva som er galt. Begyner å mistenke cpu. Jeg har prøvd flere forskjellige ram brikker. Det kan også hende det er gamle chipset drivere som er synderen. Jeg har ingen windows cd så jeg får ikke instalert windows på nytt.

Er det noen som vet hva de led kombinasjonene på usb bracket'en betyr? Jeg har prøvd å lete i manualen, men der står det ingenting om hva kombinasjonene betyr, det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner. Finner ingenting på msi sine sider.

Hos meg lyser alle de 4 led'ene grønt.

 

Edit: leif

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva de led kombinasjonene på usb bracket'en betyr? Jeg har prøvd å lete i manualen, men der står det ingenting om hva kombinasjonene betyr, det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner. Finner ingenting på msi sine sider.

Hos meg lyser alle de 4 led'ene grønt.

 

Edit: leif

5126815[/snapback]

 

Bump bump

Ingen som vet hva de leds'ene betyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...