Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BanAnus, du må jo skaffe deg Elderscrolls: Oblivion også, hvis du liker den typen rollespill vel og merke. Oblivion er hovedgrunnen til at jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort i allefall. :thumbup:

5121519[/snapback]

 

 

BanAnus, du må jo skaffe deg Elderscrolls: Oblivion også, hvis du liker den typen rollespill vel og merke. Oblivion er hovedgrunnen til at jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort i allefall. :thumbup:

5121519[/snapback]

 

Elderscroll e desverre utsatt til 1 kvartal 2007 :(

 

Det eneste fine med det e at det nå ikke er noen grunn for meg å kjøpe ny PC før etter jul, og da kommer de på rekke og rad :) Dvs, om ikke eg kommer inn i Vanguard betan...

 

Om vi endelig får kort som kan bruke 500mb ddr3 ram skikkelig så vil det blien fin oppgradering fra mitt 9800pro ;)

5121626[/snapback]

 

hehe har sett på en del bilder fra dette spillet, må si det ser imponerende ut. Men litt OT, hva går det ut på? GTX 512 kjører dette glatt? *glede seg*

 

Ja etter jeg skrev dette så jeg plutselig ditt innlegg, utsatt 1år? Det var da ganske drøyt.. jaja får vel leve med det, bare så lenge jeg får kortet mitt så er jeg glad hehe :D :D

 

God Juleferie folkens, denne blir bra! :D

Lenke til kommentar
samme som se og hør sier det så da stemmer nokk det.

 

Regner med å punge ut rundt 5300-5500 for det, regner også med å ha en perfekt jul  :innocent:

5122042[/snapback]

 

hehe håper for guds skyld den holder seg under 5000kr, ellers blir det for trangt nå i jula :p hehe men ja samma her, må vente med Xbox og ta den senere, kan ikke bruke så mye på meg selv like før jul. Må tenkte på alle gavene som og må kjøpes inn :p uff hehe :tease:

Lenke til kommentar
samme som se og hør sier det så da stemmer nokk det.

 

Regner med å punge ut rundt 5300-5500 for det, regner også med å ha en perfekt jul  :innocent:

5122042[/snapback]

 

Fant Asus 7800gtx 512mb kortet ubekreftet på web shopen til 6290kr 27.11.05

REDIGERT: Dette var en spøk, klarte ikke å la være :!:

håper ikke jeg blir kastet ut av forumet for resten av mitt liv :D

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
samme som se og hør sier det så da stemmer nokk det.

 

Regner med å punge ut rundt 5300-5500 for det, regner også med å ha en perfekt jul  :innocent:

5122042[/snapback]

 

Fant Asus 7800gtx 512mb kortet ubekreftet på web shopen til 6290kr 27.11.05

REDIGERT: Dette var en spøk, klarte ikke å la være :!:

håper ikke jeg blir kastet ut av forumet for resten av mitt liv :D

5122219[/snapback]

 

Å den der fortjener en real gammel dags ris på rompa, fikk helt hjertebank her trodde den var seriøs! Altså at den var utsatt kan jeg leve med men den prisen :S Da var den jula ødelagt ja hehe

 

Godt du bare spøkte, men som jeg sa, du fortjener en fik :tease:

Lenke til kommentar

"Svært få detaljer rundt lanseringen av 512 MB-versjonen av GeForce 7800 GTX er kjent, men ifølge The Inquirer får kortene sannsynligvis samme klokkefrekvenser som 256 MB-versjonen, altså 430 MHz for kjernen og 1200 MHz effektivt (600 MHz DDR) for minnet.

 

Etter all sannsynlighet vil 512 MB-kort basert på GeForce 7800 GTX være tilgjengelig på lanseringsdatoen (7. november), og det er godt mulig at kortene blir billigere enn de Radeon X1800 XT-baserte kortene med 512 MB minne.

 

Grafikkort basert på Radeon X1800 XT er ikke ventet i butikkhyllene før mot slutten av november, så Nvidia vil i så fall få nok et forsprang på ATI. "

 

Dette er fra hardware sine egne sider

 

Jo mer jeg leser mer forvirret blir jeg :hmm:

Mener ang klokke frekvenser :blush:

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar

Bare surr det der.

 

Ati henger etter med levering av kort - x1800xl for du kjøpt noen få steder nå - x1800xt kommer du til å få kjøpt 20 nov for 4500kr

 

7800gtx 512 kommer til å bli solgt på lanserings datoen 14 nov - pris ukjent men regnes med 100kr mer - klokke frekvensene skall være 600 - 1800 + -

 

haddet selv håpet på å få kjøpt 7 nov som noen rykter antydet, men tror det ar datoen kortene ble sendt ut fra nNVIDIA

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Kom over denne

Geforce 7800GTX 512 MB to cost $649

Mad price wars

 

NVIDIA'S flagship Geforce 7800 GTX card with 512 MB is expected next Monday the 14th of November,and we have some pricing details about how many greenbacks this card will cost.

Nvidia has priced this card at high as $649. A new card working at 550MHz core and 1700+ for the memory will certainly be a faster option than X1800XT 512 MB card but will cost you exactly $100 more than the $549, the suggested retail price of the Radeon X1800XT.

 

We just don’t see the end of this, as we think that $549 is already an insane amount of money to spend for a graphic card. What happened to $399 as a top barrier? Are we so blinded with marchitecture that we didn’t figure out that Nvidia and ATI are ratcheting the prices up every single generation? [i dunno Fudo. You tell us. Ed.]

 

I can remember the times when top end Nvidia Riva TNT card use to cost 400 Deutsche Marks, equivalent of €200 or around $240 now, but now you can just get an average mainstream card for the same money.

 

If you would need to buy two of these cards for SLI that would toast you to the tune of $1,300. You can get a notebook with a decent graphic card inside or you can get a full gaming PC for that kind of money equipped with mainstream graphic card. Heck, you can probably buy a print computer magazine for that kind of money.

 

So 7800GTX 512 MB is going to be the fastest card around, probably easily beating Radeon X1800XT 512 MB card but it can't really be worth $649. Can it?

 

Så kom jeg over denne

ATI stealthily raises card price

 

WHEN ATI sent cards out to reviewers they had a price tag but no date for availability.

But now cards are finally available, ATI has raised the price. When ATI launched the X1800XT, it had a manufacturer recommended price of $549, about $100 higher than the 7800GTX, but the GTX has 256M less memory.

 

The X1800XT, according to a recent ATI memo making the rounds, is now $599, and according to one dealer 'no one can go below that'. Since supply is so tight, you can be pretty well assured that no one will risk allocation by going low. µ

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Kom over denne
ATI stealthily raises card price

 

WHEN ATI sent cards out to reviewers they had a price tag but no date for availability.

But now cards are finally available, ATI has raised the price. When ATI launched the X1800XT, it had a manufacturer recommended price of $549, about $100 higher than the 7800GTX, but the GTX has 256M less memory.

 

The X1800XT, according to a recent ATI memo making the rounds, is now $599, and according to one dealer 'no one can go below that'. Since supply is so tight, you can be pretty well assured that no one will risk allocation by going low. µ

5123477[/snapback]

:roll:

Dette er noe ATi har gjort før også!! :thumbdown:

 

De lanserer et grafikkort og sier til alle som tester kortet "det kommer til å koste x antall kroner i butikken" også når de 'endelig' klarer å shippe det ut så viser det seg at refferanseprisen er sånn rundt 50$ høyere.

 

At prisen er satt opp kan også tolkes som et problem på at de har problemer med å lage nok kort, slik som Se & Hør indikerer over...

 

Det er ikke bra for ATi hvis nvidia klarer å levere store volum av 7800GTX 512MB versjonen nå...

Lenke til kommentar

Hvertfall ikke hvis prisene begynnerr å nærme hverandre så kraftig..

 

Men synes nå også poenget hans er litt teit også, iom at de kortene han prater om er for mange mange år siden.. Kan huske man kjøpte en 20MHz for 15 år sida jeg, hvor du hadde en 20KiB stor HDD til godt og vel 20 laken.. At bildet teknologisk sett har endra seg er da ingen overraskelse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...