Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM


kirjogra

Anbefalte innlegg

Specs. for minnebrikkene på kortet..

http://www.samsung.com/Products/Semiconduc.../K4J52324QC.htm

5116727[/snapback]

Takk for linken. Informasjonen om CAS latency på side 13 i PDF'en kan komme godt med i senere diskusjoner om DDR3 som systemram. (CAS Latency er 11 på brikkene som er 800 og 900MHz, 10 på brikkene som er 700MHz, 9 på de som er 600MHz og 7 på de som er 500MHz.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rykter om XFX sitt kort: 580/1730MHz ...

5116992[/snapback]

 

Er det noen jeg har tro på er de gainward eller xfx fordi Gainward er store og xfx er vell egentlig nvidia selv eller? Rett meg hvis jeg tar feil.

 

Den nye r520 brikka til ati er oxo intressant.

Men hvordan cpu skal man ha for å dra disse kortene helt ut da?

 

Den nye AMD FX 60 som er rett rundt hjørne :whistle:

 

Den tror jeg blir rå dyr men :innocent:

Lenke til kommentar
er dere seriøse angående at vi ikke får lese tester før neste mandag.... sykla så fort jeg kunne hjem fra skola i dag, lagde kaffe og gjorde meg klar til og lese reviews........... :roll:

5117769[/snapback]

 

 

Det kan nok se slik ut :cry:

Sist gang så slapp de heller ikke ut noe før lansering og poff da var alt ute fra mange og komplett hadde visst fått inn en hel del kort som de ikke en gang hadde på listene sine før lanserings dagen. Samme skjer sikkert nå oxo :dribble:

Lenke til kommentar

Takk begge to for kjappe svar men jeg hadde faktisk forventet en høyere pris :D

 

649$ * 6,5 = 4225

 

Det er jo egentlig billig i forhold til hva high end kortene koster i dag.

Komplett tar jo nesten 5000 for sine topp kort!

 

Ja det blir hvertfalll mer enn xp 3000 kan jeg love deg :dribble:

 

Hvis jeg da ikke går for intel :cool: stabilt å greit er det uansett :D

Lenke til kommentar
Rykter om XFX sitt kort: 580/1730MHz ...

5116992[/snapback]

Den nye r520 brikka til ati er oxo intressant.

Men hvordan cpu skal man ha for å dra disse kortene helt ut da?

5117757[/snapback]

De fleste CPU'er som finnes på markedet i dag vil være en flaskehals opp til 1600x1200 oppløsning. Det minste og svakeste du bør ha i dag er vel en Athlon64 3000+, men helst noe raskere. FX-57 er bortkastede penger. Men overklokker du en 3000+ opp til 2.4-2.6 Ghz, så har du plutselig en rask nok CPU ;)

Lenke til kommentar
jepp nå selger jeg mitt 7800gtx golden sample, selger det nokk for prisen av det billigste 7800gt kort noe som burdet være greit da golden sample er det dyreste gtx kortet.

 

Dette blir Jul!"

 

Host pm host pm host mp

5117901[/snapback]

 

Hvem har sagt vi må kjøpe kortet i Norge :whistle:

 

Ja det ligger vell gjerne noe i det med brukt utstyr ja.

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar

Høres riktig ut med rundt 5000kr+. Men etter å ha sittet med det der en stund (sett på amrikanske priser å gjort dem om til norske) har jeg sett at prisen på hardware (skjermkrot) er helt lik, så om vi har flaks ligger prisen på 4500kr til 5000kr.

 

Edit: Jeg vet ikke men tipper at i nyere spill som quake4 og f.e.a.r er fokjellen veldig stor, opp mot 20% bedre fps med høy oppløsning, det er i hvert fall min drømm

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Er det ikke en slik fin liten regel at du kan gange tallet de gir ut med 10 for å få norsk pris? :ermm:

5117885[/snapback]

Den gamle regelen er vel ganske utdatert. Den ble i hvertfall flittig brukt den gangen dollarkursen var oppe på 8-8,5 kr. Jeg tror det er riktigere å bruke det som Zipman sier: dollarkursen + 2. Eller kanskje ennå bedre: dollarkursen + norsk moms (25%)

Lenke til kommentar
Sitter selv med 2stk GTX,men kommer aldrig i verden til å selge de for å kjøpe 512 versonen.Taper for mye penger på det,venter heller til neste genrasjon til Nvidia med 90nm.

5118214[/snapback]

 

 

Hva slags cpu kjører du?

Hva får du 3dmark05?

5118244[/snapback]

AMD 4600+,har Ganiward GTX.Hvis jeg kjører kortene i 470/1300 som er stock,får jeg ca 10900.Alt er uklokka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...