Gå til innhold

Logitech G15


Anbefalte innlegg

det er mediaknappene, winamp display, winlock tasten, mangelen på F-lock (forbannet være f-lock), usb hub og bakgrunnsbelysning som trekker meg mot ett eventuellt kjøp. 18 (54) ekstra knapper til spill og slikt er greit nok, men ikke det aller mest etterlengtede.

 

Men så er jeg ikke så jålete at jeg er nødt til å ha "pent design". Jeg satser ikke på å sitte å se ned på tastaturet hele tiden heller... Winamp display når jeg har fullscreen ting oppe er en ting, men ffs, ett tastatur er til for å brukes, ikke sees på. da hadde jeg kjøpt ett mac tastatur elns (hvis jeg ville ha noe fint å se på (som jo er brukenes, men ikke har alle de fordelene det andre tastaturet har ellers))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nesten perfekt, men dei ultimate måtte jo være en blanding mellom G15 og Das Keyboard  :p

5037979[/snapback]

 

Haha, for et genialt tastatur da! Ikke noe miksmaks der, ikke en gang bokstaver og tegn på knappene, for hva slags nerder trenger vel egentlig sånt?? Hehe. Fantastisk. Men jeg likte faktisk designen på det tastaturet, svært stilrent og uten noe dilldall.

 

Er kanskje litt gammeldags.. :blush:

Lenke til kommentar

Tja. Tastaturet ser kurant, om noe plasthemmet ut. Dette med engelsk versjon av tastaturet er ikke et problem. Så lenge din windows-versjon har fått beskjed om å anse tastaturet som norsk, så får du norsk tegnsett, selv i Engelsk Win XP. Jeg personlig har nettopp fått mine feite fingre i ett IBM-spacesaver (Jeg gav faktisk litt over 1000 kr for det), og det funker fint som blekk det, også med norske tegn. Det eneste er at enter-tasten er litt køddete, da jeg av og til slår oppe og av og til nede på enteren, og da får jeg enten apostrof eller linjeskift. Men det bedrer seg fort.

 

Jeg skulle egentlig likt å ha testet et slikt et Logitech-tastatur, for å få med meg hva artikkelforfatter forbinder med et tastatur som er godt å skrive på. Personlig liker jeg best de gode gamle bråketastaturene, da de gir en vidunderlig "tactile-feeling". I tillegg så høres det mye bedre at en jobber med det også da. Derfor kjøpte jeg det IBM-tastaturet jeg nevnte, og det var faktisk ubrukt (eller svært lite brukt i alle fall også).

 

Jeg har skrevet en test på et av de microplex-tastaturene og lagt ut her på hardware.no, men den har vært til vurdering i snart tre uker, så jeg vet ikke om det ikke ble godkjent, men i alle fall, der går jeg litt mer inn på tactile-feel og slikt.

Lenke til kommentar
som sagt tidligere, så får man allerede kjøpt dette med svenskt oppsett.

 

http://www.sussex.ac.uk/its/facilities/pc/...rds/swedish.gif

 

og som dere ser, så er det ikke store forskjellen mellom norskt og svenskt tastatur...

 

eneste forskjellen er vel ÆØÅ - ÖÂÅ.

 

Og API er på vei, om ikke kommet allerede.

Og det at displayet ikke virker med f. eks. Doom3 er fordi spillet faktisk ikke støtter det, ikke ett driverproblem.

 

Jeg har lest flere steder at Call Of Duty 2 vil være det første spillet med innebygget støtte for G15.

5036980[/snapback]

 

hvor får man kjøpt svensk G15?

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Trådløst er  :sick:  Hater det! Lenge leve USB.

 

OT: Likte dette!  :thumbup:

5037573[/snapback]

Har du noen gang prøvd trådløst??

 

G15 ser litt billig ut, men gleder med til å se eventuele oppfølgere fre logitech.

5037595[/snapback]

 

Off-topic deluxe:

 

Må si meg enig med el_salvad, trådløst er virkelig noe drit såfremt man ikke har brukt for å sitte langt unna skjermen.

 

Og om du mener at det ikke er forskjell så kan du godt spørre meg. Eller kanskje en kompis av meg, som nesten aldri spiller eller bruker en PC overhodet. En kompis (en annen en) og meg hadde begge installert Freelancer, og vi hadde begge PCene i samme rommet. Han har MX1000 og jeg har Razor DB. Han begynte å spille singleplayerkampanjen på PCen min og gikk etter hvert over til den andre PCen (jeg måtte bruke min til en oppgave), og han klarte virkelig ikke å spille med MX1000. Til slutt ble han bare overfrustrert og holdt på å kaste den i veggen.

 

Jeg har prøvd det gjentatte ganger, og jeg fatter ikke hvordan folk orker å sitte med så uresponsive gnagere i hånden. Jeg blir helt paff av hvor stor forskjell det virkelig er.

Lenke til kommentar

Første gang jeg så G15 ble jeg overrasket over at den har skjerm. Kjekt og ha. Så oppdaget jeg at den har USB-hub. Det er jo kjempekjekt det også!

 

Jeg syns ellers at det blir litt for bredt og kanskje for høyt (har uttrekkbar tastaturhylle)

 

Makrotastene tror jeg at jeg får liten bruk for.. ..hadde vært bedre og ha et skrollehjul o.l. som det er på enkelte av de andre tastaturene fra Logitech..

 

hm.. designmessig så liker jeg det ikke.. synes dette er mye penere og mere praktisk siden det er trådløst:

 

http://www.logitech.com/index.cfm/products...CONTENTID=10776

5036964[/snapback]

Syns som PioUs-JiN at det "sliter litt" designmessig og liker vel det tastaturet han linker til bedre. Men det er vel litt i dyreste laget. Pluss at det er bundlet med mus, noe jeg mener er unødvendig i utgangspunktet..

 

Vet noen forresten om andre tastatur som har USB-hub i seg?

 

BTW: Takk for grei test, takker også for at dere testet det i Linux, vet det er endel folk her på forumet som setter pris på det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes det er komisk å høre at noen synes det er stygt, mens andre synes det er stilig. Jeg bryr meg særdeles lite om det er fint eller ei, det er funksjonelt - og det liker jeg. Makroer kan være kjekt for å kicke folk fra servere også (mange spill er fortsatt uten admin-gui). ;)

 

Spørsmål til tastaturtestern:

Ifølge testen og nevnt av JrRRr her, har tastaturet usb-hub. Dette burde vel være et pluss? Hvor mange tilkoblinger er det?

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Er enig med deg VinterUlv. Men akkurat det med at noen syns det er stygt er jo basert på personlige meninger. Men om disse folka diskuterer med hverandre om det er stilig eller ei så er det jo bare latterlig :p Blir jo som å diskutere med en Volvo 240 råner at en volvo er det styggeste som finnes :p

Lenke til kommentar
Er enig med deg VinterUlv. Men akkurat det med at noen syns det er stygt er jo basert på personlige meninger. Men om disse folka diskuterer med hverandre om det er stilig eller ei så er det jo bare latterlig :p Blir jo som å diskutere med en Volvo 240 råner at en volvo er det styggeste som finnes :p

5050530[/snapback]

Ja fysj, volvo er no' herk. :whistle:

 

Spøk til side. Hvis vi ser på alle de tidligere tastaturene (untatt enkelte, slik som di'novo f.eks) har de alle vært.. vel.. stygge som F. Så det å si at et tastatur er stygt er som å bekrefte at vann er vått. (eller av volvo e sjøstøgt).

 

Tastatur skal bare være funksjonabelt. ;)

Lenke til kommentar
som sagt tidligere, så får man allerede kjøpt dette med svenskt oppsett.

 

http://www.sussex.ac.uk/its/facilities/pc/...rds/swedish.gif

 

og som dere ser, så er det ikke store forskjellen mellom norskt og svenskt tastatur...

 

eneste forskjellen er vel ÆØÅ - ÖÂÅ.

 

Og API er på vei, om ikke kommet allerede.

Og det at displayet ikke virker med f. eks. Doom3 er fordi spillet faktisk ikke støtter det, ikke ett driverproblem.

 

Jeg har lest flere steder at Call Of Duty 2 vil være det første spillet med innebygget støtte for G15.

5036980[/snapback]

 

hvor får man kjøpt svensk G15?

5040027[/snapback]

 

 

nå husker jeg det ikke i farten, men hvis du tar en titt i prisguiden så finner du det nok. er hvertfall en av de større webshoppene her til lands.

og jeg er ganske så sikker på at du får kjøpt på komplett.se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...