Gå til innhold

Play.com og toll på bøker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For ca 7 dager så bestillte jeg en bok til ca 285 NOK fra play.com,det visste var at bøker som bestilles fra utlandet til privatperson er tollfritt.Men vanligvis tar det ikke så lang tid for meg å motta varer fram dem, maks 4 dager.så jeg lurte på om noen andre har bestillt bøker fra dem å om det har blitt stoppet itolla ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er veldig random hva som blir stoppet og hva som ikke blir stoppet i tollen. Jeg har bestilt rundt 20 dvder og spill fra play.com og det har aldri blitt stoppet.

 

Mens min søster har bestilt 3-4 dvder fra play.com og de har ALLE blitt stoppet, selv om det ble sendt til samme adresse som jeg bestilte til.

 

Men bare så det er sagt, noen pakker tar lenger tid å få enn andre.

Lenke til kommentar

Det er nok postgangen skal du se. Jeg bestilte noen filmer og et par bøker for nesten like mange dager siden, og det skulle normalt sett vært i postkassen nå. Et par dager til så dukker det nok opp, ingen fare. Jeg har kjøpt bøker derfra før, og det kom da like raskt som filmene, men nå er begge deler litt senere enn vanlig. Posten Norge har nok noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Det varierer litt med postgangen fra Jersey og hit. Den eneste gangen det tok veldig lang tid for meg, var et dataspill (til under 200kr) som jeg hadde bestilt like etter flytting, som ble sendt med gammel adresse da jeg hadde glemt å oppdatere den hos play.com. Posten skulle jo omadressere den (det var tilogmed til samme postkontor), men den dukket aldri opp.

 

Jeg kontaktet play.com og forklarte saken, og ventet meg en beskjed om å kontakte posten her siden problemet sikkert var omadressering. Men nei, svaret var simpelthen at de sendte et nytt spill med en gang. :)

 

De ba meg kontakte dem for tilbakesendelse hvis jeg mottok begge, men jeg så aldri noe til det første. Uansett utmerket service av play.

Lenke til kommentar

Jeg mottok bøkene i dag, noen dager etter filmene jeg bestilte samtidig. Kan ha noe å gjøre med at bøkene var pakket sammen i en forsendelse. Jeg ble ikke overbegeistret da jeg oppdaget at jeg måtte dra løs en del av pappen som var festet til coveret på den ene boken med supersterk teip, hvilket medførte at coveret ble delvis ødelagt. Helt klart et uhell fra Play.coms side. Men så er det paperback, og de kostet bare £5.99, skal ha de skinninbundet en annen gang uansett. Ellers var de veldig godt pakket inn; det var brukt sammenkrøllet papir for å fylle opp rundt bøkene slik at de ikke skulle bli kastet omkring på innsiden.

 

Bøkene er: Snow crash (Neal Stephenson) og Neuromancer (William Gibson). Er på tide at jeg leser de..

Lenke til kommentar
Jeg ble ikke overbegeistret da jeg oppdaget at jeg måtte dra løs en del av pappen som var festet til coveret på den ene boken med supersterk teip, hvilket medførte at coveret ble delvis ødelagt. Helt klart et uhell fra Play.coms side.

5057265[/snapback]

Ta bilde og send per e-post til play, ikke finn deg i slikt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Frp har forøvrig fremma et kjapt forslag om 1000 kr grense.. Jeg maila dem og lurte på om de ikke skulle gjøre det.. Også 6 timer etterpå fikk jeg kopi av forslaget deres som var levert til Stortinget samme dag !!

Tviler på at det går igjennom.. menmen.. ny regjering, ny sjanse..

5045316[/snapback]

 

Det er så vidt jeg vet kun KRF og Høyre på Stortinget som er imot en økning av grensen. Den sittende regjeringen er helt klare på at grensen skal økes, men de er ennå ikke enige i hvor mye. AP mener 1000 kr, SV mener "en del" + en kontinuerlig økning i forhold til inflasjonsnivå o.l., SP er jeg usikker på. Uansett økes den mest trolig til 1000 kr i løpet av 4-årsperioden.

Lenke til kommentar
Det er så vidt jeg vet kun KRF og Høyre på Stortinget som er imot en økning av grensen. Den sittende regjeringen er helt klare på at grensen skal økes, men de er ennå ikke enige i hvor mye. AP mener 1000 kr, SV mener "en del" + en kontinuerlig økning i forhold til inflasjonsnivå o.l., SP er jeg usikker på. Uansett økes den mest trolig til 1000 kr i løpet av 4-årsperioden.

5066149[/snapback]

 

SP stemte dessverre imot forrige gang dette ble foreslått, med den begrunnelsen at det var konkurransevridende i forhold til norske butikker (og det er jo forsåvidt sant, ihvertfall sålenge det er snakk om varer som overhodet kan skaffes/erstattes av andre varer i norske butikker)

 

(om noen er interessert i å lese hele referatet fra finanskomiteens behandling, så finner dere det her: Stortinget)

 

edit: skriveleif :whistle:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med play.com, men jeg har erfaring med å bestille bøker fra utlandet. Det har aldri vært noe tull med toll. Det har hendt at bøker som er sendt samtidig ikke kommer samtidig, men at noen kommer før de andre. Om dette er fordi de har vært stoppet i tollen eller andre ting vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...