Gå til innhold

AC/DC på Telenor Arena 18 februar og 15 juni 2009


sdf123

Anbefalte innlegg

Snakket med en som skal være politi-vakt under Telenor Arena konserten, og de har forsatt ikke fått konsert tillatelse... Det er jo litt under 4 uker igjen, og de får ikke den tillatelsen før de har satt opp alle setene i arenaen osv.. Blir "gøy" å se om de rekker det i tide eller ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, det gjorde eg..

har sendt en del mail te folk inne på finn og om og få bytte. men ingen som ville bytte. bortsett fra 1 men han ville ha 500kr pr billett i tillegg.

Håper du byttet fra Valle Hovin til Telenor fordi du ikke kan i Juni?

Konsert opplevelsen er av en helt annen dimensjon på Valle Hovin enn på Telenor.

Endret av datating
Fjernet lang quote.
Lenke til kommentar
Håper du byttet fra Valle Hovin til Telenor fordi du ikke kan i Juni?

Konsert opplevelsen er av en helt annen dimensjon på Valle Hovin enn på Telenor.

 

bytta for at det passer bedre i ferbuar en juni. og at i feb så e vi flere venner som skal en i juni.

Endret av datating
Fjernet lang quote.
Lenke til kommentar
ja, det gjorde eg..

har sendt en del mail te folk inne på finn og om og få bytte. men ingen som ville bytte. bortsett fra 1 men han ville ha 500kr pr billett i tillegg.

Håper du byttet fra Valle Hovin til Telenor fordi du ikke kan i Juni?

Konsert opplevelsen er av en helt annen dimensjon på Valle Hovin enn på Telenor.

 

Pøh! Dummeste jeg har hørt...Valle er egentlig en drittplass, og en litt mer intim innendørs stadion er mye fetere lys- og lydmessig!

Lenke til kommentar

Er relativt enig. Har vært på 4 valle hovin-konserter. Gulvet er helt jævlig å stå på i mange timer. Og man kan ikke gå noen steder for da mister man plassen sin. De 2-3 pølsebodene er så overfylte av kø at man ikke gidder å handle noe der.

Også er det å stå/sitte i 4-5 timer etter man kommer inn og vente på første band på scenen, da er beina så vonde at man har mest lyst å gå hjem.

 

Lyden er sånn veldig forskjellig fra sted til sted. Lengre bak hører man nesten bare ekko av musikken, og langt frem er det tålbart. Men ikke helt fremst heller. Sånn 10-15 rader bak fremste gjengen kanskje. Pluss at det alltid kommer fulle trøndere eller stavangerfolk som står og skriker og spyr. Langt fremme er det så mye pushing og dytting at man kjemper mere for å holde seg i live enn å høre på konserten.

 

Sist jeg var på Maiden på VH sto 5 dritfulle trøndergubber og brølte HOLY DIVEEEEEEEEEEEEEEEER hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er relativt enig. Har vært på 4 valle hovin-konserter. Gulvet er helt jævlig å stå på i mange timer. Og man kan ikke gå noen steder for da mister man plassen sin. De 2-3 pølsebodene er så overfylte av kø at man ikke gidder å handle noe der.

Også er det å stå/sitte i 4-5 timer etter man kommer inn og vente på første band på scenen, da er beina så vonde at man har mest lyst å gå hjem.

 

Lyden er sånn veldig forskjellig fra sted til sted. Lengre bak hører man nesten bare ekko av musikken, og langt frem er det tålbart. Men ikke helt fremst heller. Sånn 10-15 rader bak fremste gjengen kanskje. Pluss at det alltid kommer fulle trøndere eller stavangerfolk som står og skriker og spyr. Langt fremme er det så mye pushing og dytting at man kjemper mere for å holde seg i live enn å høre på konserten.

 

Sist jeg var på Maiden på VH sto 5 dritfulle trøndergubber og brølte HOLY DIVEEEEEEEEEEEEEEEER hele tiden.

Du er en skam for Rock N Roll, hør på deg selv. Mener ikke å komme med personangrep, men når du klager over gulvet, vondt i beina av alle ting, det høres utrolig dumt ut.

 

Når det gjelder lyden så er lyden best der de som styrer lyden sitter, for de styrer jo lyden etter hvordan de hører den. Det er ganske logisk at lyden ikke er best helt foran eller langt faen i vold bak.

 

Og hvis det står noen fulle trønderer som du absolutt misliker, hvorfor ikke flytte seg 10 meter?

 

Jeg var også på Iron Maiden på VH, sneik meg inn forresten(hadde ikke spenn). Det var fet konsert, men hvis man ikke har peiling noe du tydeligvis ikke har så kan det bli ufett.

Lenke til kommentar
Jeg var også på Iron Maiden på VH, sneik meg inn forresten(hadde ikke spenn). Det var fet konsert, men hvis man ikke har peiling noe du tydeligvis ikke har så kan det bli ufett.

DU er en skam for "Rock N Roll". Det er for dumt å måtte sitte å vente i gjerne 4-5 timer for å få en OK plass hvor man ikke kan gå på do, spise eller flytte for å faktisk kunne se scenen og høre musikken. Å da si at man fikk vondt i beina er ingen skam, spesielt mtp. at vt var en sammenligning mellom VH og TA og "sytinga" kom derfor ikke ut ifra løse luften. Når ventinga går ut over konsertopplevelsen i helhet er det noe galt.

Lenke til kommentar
Jeg var også på Iron Maiden på VH, sneik meg inn forresten(hadde ikke spenn). Det var fet konsert, men hvis man ikke har peiling noe du tydeligvis ikke har så kan det bli ufett.

DU er en skam for "Rock N Roll". Det er for dumt å måtte sitte å vente i gjerne 4-5 timer for å få en OK plass hvor man ikke kan gå på do, spise eller flytte for å faktisk kunne se scenen og høre musikken. Å da si at man fikk vondt i beina er ingen skam, spesielt mtp. at vt var en sammenligning mellom VH og TA og "sytinga" kom derfor ikke ut ifra løse luften. Når ventinga går ut over konsertopplevelsen i helhet er det noe galt.

Jeg kom 10min etter at konserten på Valle Hovin startet, og komme seg frem til en grei plass er ikke noe problem. Konserten varer i ca 2 timer må du på dass hele tiden? Gå på do før konserten starter, piss bak et av trærne rett utenfor stadion. Men så er jo dette et dataforum da, jeg forventer ikke at de mest hardbarka typene henger her.

 

Alt du sier er bare tull, dra på noen flere konserter og få deg litt erfaring før du sier noe a mann.

En ting til: Drit i alle de forkortelsene dine orker ikke å dekryptere teksten hver gang jeg skal lese den.

 

Når det det kommer til musikk opplevelsen så er Valle Hovin bedre enn eks Telenor Arena, en annen ting er at Telenor Ârena skal ha sin jomfrukonsert. Alt er nytt for dem, så man må regne med en del feil siden det er første gangen. Det er ikke jeg som sier dette det er faren min som har jobba i over 20 år med scenerigging og alt det der i hele Europa. Når han sier at det er bedre lyd på Valle Hovin enn Oslo Spektrum så stemmer det, fordi Valle er ute og Spektrum er inne.

 

Må stikke har drit mye lekser snakkes a mann

Lenke til kommentar
Jeg kom 10min etter at konserten på Valle Hovin startet, og komme seg frem til en grei plass er ikke noe problem. Konserten varer i ca 2 timer må du på dass hele tiden? Gå på do før konserten starter, piss bak et av trærne rett utenfor stadion. Men så er jo dette et dataforum da, jeg forventer ikke at de mest hardbarka typene henger her.

 

Alt du sier er bare tull, dra på noen flere konserter og få deg litt erfaring før du sier noe a mann.

En ting til: Drit i alle de forkortelsene dine orker ikke å dekryptere teksten hver gang jeg skal lese den.

 

Når det det kommer til musikk opplevelsen så er Valle Hovin bedre enn eks Telenor Arena, en annen ting er at Telenor Ârena skal ha sin jomfrukonsert. Alt er nytt for dem, så man må regne med en del feil siden det er første gangen. Det er ikke jeg som sier dette det er faren min som har jobba i over 20 år med scenerigging og alt det der i hele Europa. Når han sier at det er bedre lyd på Valle Hovin enn Oslo Spektrum så stemmer det, fordi Valle er ute og Spektrum er inne.

 

Må stikke har drit mye lekser snakkes a mann

Man skal presse seg ganske godt på for å få en god plass om man kommer i slutten, så lang jeg har erfart.. Ja, 2 timer er lenge uten dass, og 4-5 timer hadde vært uutholdelig :p, men dette er jo ikke helt vanlig selvfølgelig :p.

 

Forkortelsene er nødvendig IMHO, for å skape et relativt lettleselig forum uten for masse unødvendig skrift.

 

At konserten på TA kommer til å ha problemer siden det er deres første konsert tviler jeg ikke på.

 

Og leksene står på vent her også.

Lenke til kommentar
Man skal presse seg ganske godt på for å få en god plass om man kommer i slutten, så lang jeg har erfart.. Ja, 2 timer er lenge uten dass, og 4-5 timer hadde vært uutholdelig :p, men dette er jo ikke helt vanlig selvfølgelig :p.

 

Forkortelsene er nødvendig IMHO, for å skape et relativt lettleselig forum uten for masse unødvendig skrift.

 

At konserten på TA kommer til å ha problemer siden det er deres første konsert tviler jeg ikke på.

 

Og leksene står på vent her også.

Foran er ikke den beste plassen, alltid masse 14tiss som løper for å stå helt foran. Der er lyden så høy at man ikke hører noe og det blir bare stress. Det er ikke noe problem å komme seg 20-30meter fra scenen som er perfekt, siden der står de som styrer lyden-

 

Forkorterlser gjør det ikke relativt lettleselig, hadde mitt navn vært Robert Landon hadde det vært greit. Jeg bruke 20min på å forstå at TA er Telenor Arena og hva er IMHO???

Lenke til kommentar

The BIGGEST BALL…of them all! Går av stabelen i Oslo 12-15 Juni og er en hyllest til Ac/Dc med konserter, (10 Ac/Dc tribute bands fra hele verden), platemesse, memorabilia, merchandise, tatoveringer, øl, piker,..vin og sang…denne fan conventionen holdes i klassisk Ac/Dc ånd og avsluttes med Ac/Dc nachspiel på Rockefeller mandag 15.Juni hvor 5 Ac/Dc tribute band holder koken ut i de små timer.

 

 

For those about to rock: – Dørene åpner klokken 20.00 og det vil bli vist Ac/Dc klassikere på storskjerm frem til det første bandet går på scenen kort tid etter at Ac/Dc går av scenen på Valle Hovin. Stengetid kl.03.00.

Lenke til kommentar

Uansett lurt å bruke propper. Brukte ikke på Metallica på Valle Hovin og det ble til tider høyt, spesielt med all pyroen. Kjøpte propper før Metallica på Koengen og lydbildet ble ikke så ille som jeg hadde fryktet. Ørepropper koster ikke mange kroner og de beskytter hørselen betraktelig. At det "ikke er kult" blir bare teit om noen skal komme med den påstanden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...