Gå til innhold

AC/DC på Telenor Arena 18 februar og 15 juni 2009


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig ACDC spilte litt vel høyt, en kamerat fra jobb sa også han slet med piping i hodet idag. Eller at konserten var dårlig mixet, slik at det ble for mye diskant.

 

Når jeg er på slike arena-konserter piper det godt i hodet når jeg endelig kommer innafor døra hjemme, men det glemmer jeg stort sett så fort jeg sovner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Har sånn piping i ørene jeg også, fikk ikke det etter, Metallica oslo 07, metallica bergen 08, Iron maiden valle 08 eller stonegard 09, så håper dette går over..

 

Det kommer av at konserten i går var inne, når konserter er på valla hovin og på festivaler så er det jo helt åpnet rundt hele så lyden blir mye mere spredt rundt og ikke blir så intens

 

6.gif

 

Kjempe konsert, utrolig liv i de gamle kroppene! Angus is my hero!

 

Hadde det ikke vært for den geniale oppvisningen av ac/dc så hadde jeg nesten krevd pengene tilbake pga alt kaoset rundt konserten. Gla det ikke begynte å brenne eller liknende der inne, da tror jeg det hadde blitt katastrofe.

 

Må jo også si at det må jo være verdens enkleste måte å "snike" inn folk, 4 kompiser får inn med sine vanlige billetter, 1 går ut igjen med billettene og møter 3 nye kompiser med dassene som får 3 "brukte" billetter som dem kommer seg inn med, sånn kan man jo holde på til hele venneflokken er kommet inn:)

 

Der er jeg helt ening med deg, TA einer seg ikke for konserter på den størrelsen før vei nettet i oslo er mye bedre, og ganske mye annet må bli forbedra

Lenke til kommentar

Du som nevner brannsikkerhet, den metoden din er det værste du kan gjøre isåfall. Tenk om alle gjør det, da kommer det 2-3 ganger så mange folk som bygget er beregnet for, og blir det brann da er dere HVERTFALL ferdige. For ikke å snakke om at det blir dobbelt så trangt hvis alle sniker inn 1-2 kompiser, når bygget er ment for å holde 23000, ikke 26000.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
En fantastisk konsert!! Flott konsertarena også! Sto helt forran.

 

Nå har jeg vondt i ørene, høreøret tykker og kjennes ut som det vibrerer sammen en en liten pipelyd. Er dette normalt etter slike konserter? vil dette gå over? Håper virkelig ikke jeg har fått titinus. Brukte ørepropper for å unngå akkurat det.

 

Pleier å bli øm i ørene av øreproppene og. Og da vil det pipe.

Lenke til kommentar

Hehe, mail fra en kompis som var der (jeg var ikke):

 

Møkkaband og dårlig lyd på oppvarmingsbandet.

 

AC/DC er jo bare konger, og terningkast 6, eller som på

HM.no 10/10

9. gang på ca. 25 år jeg har sett dem, og det merkes også på gutta att dem ikke er 20-30 å lenger, men full valutta det ga dem oss som var der inne i kveld.

 

Arrangørene får 1/10 med dårlig organisering både vedr. offentlig komunikasjon, matservering bare øl og vann de solgte, utedasser u/lys til de på ståplass utendørs i kulden.

For ikke å snakke om egen erfaring vedr. parkeringen jeg betalte kr. 275,- i forskudd for.

Det tokk 1 time og 15 min å komme ut fra parkeringshuset å forflytte seg

1-3 km ut på E-18.

 

OK!

Dette var Deres første arrangement på dette stedet, og regner med de lærer av sine feil, og forbedrer seg med mindre kaos til andre arrangementer der på Fornebu.

 

Å for ett jalla publikum! Hørte meg selv host jo. Folk glana rart på meg, ba meg ro meg ned, ikke hoppe og synge! Vi er jo på konsert for faen...idiot" Å jeg er så jævla kul", kyss meg i ræva og kom deg hjem å se Ac på DVD i stedet Om du ikke liker at folk rocker og er med på å skape litt stemning for bandet, vær så snill å gå bakerst a. Ikke stå foran med armene i kryss og ypp på bråk med dem som skal hadde moro med bandet. Hadde jeg vært full, hadde jeg vel sitti inne å delt celle med Greven.

 

Så at bandet hadde blitt eldre ja. Dem hadde ikke så "lange" pauser mellom sangene før. Synes også at noen av sangene gikk noe saktere også, spes Back in Black. Let There be rock gi unna igjen da hehe

Men Ac knuser de aller fleste live. Dem gjør mye ut av så lite

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Flere som hadde fan-club billetter? Har på følelsen at det var litt mer liv der i forhold til resten av tribunene. Men det var jo mange sofapoteter. Man kan jo nesten ikke skylde på de som satt at de ikke var med å bidra til stemningen. Det er bare sånn kulturen er her i landet. Folk er livredde for å vise følelser med mindre de har 6 pils i blodet.

Lenke til kommentar

På Valle trenger du ikke bølle deg frem i det hele tatt. Folk står bare og henger i timevis før konserten uansett, så man går bare dit man vil, stort sett..men etter det er igang, er det klin umulig å komme langt fremover. Og det vil man ikke heller. For står du helt fremst slåss du for livet for å holde deg på beina og å holde albuer og bein unna hodet ditt, og får ikke med deg konserten i det hele tatt. Pluss at noen starter å dytte så raser 2-300 stk samme vei som dominoklosser. Holder meg alltid 10 meter bak de værste gærningene. Kan fortsatt stå og rope og hoppe og synge sammen med andre, men slipper det værste hektiske maset og slåssinga hele tiden.

 

Btw, på de fleste konserter på Valle Hovin er det en plassen foran scenen inngjerdet, og bare folk som har vip pass eller fanclub-billetter kommer inn der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Fet konsert, Gleder meg till valle Hovin. men dere som sto helt inntil scenen, hva er trikset for og komme seg så langt frem ? være tidlig ute ? eller bare være frekk som faen og bølle seg på ? vill stå litt lenger frem på valle Hovin.

 

Jeg sto nesten i hjørnet der hvor den utstikkeren gikk ut. Kom litt over en times tid før dørene åpnet (Litt før 5), så ble litt venting, men fikk jo også gromme plasser. Det var ikke spesielt trangt heller, før akkurat når ac kom på scenen, da var det masse idioter som trengte seg fram for å stå framme, og det ble helt latterlig trangt der. Synd at sånne folk skal ødelegge opplevelsen, selvom opplevelsen var helt syk for det. Men de som har stått lenge og ventet fortjener de beste plassene, da er det helt utrolig teit at noen skal komme rett før og trenge seg helt fram. Men men, likevel en helt fantastisk konsert.

Endret av Lassi3
Lenke til kommentar

Alle konsertsteder burde egentlig hatt det systemet med et eget avlukket område foran scenen. Folk kan stille seg i kø for å komme inn der, men når de har sluppet inn et visst antall personer bør ingen fler slippe inn, med mindre noen går ut. Da sikrer man at hardcore fansen får en god opplevelse, man slipper å bli klemt istykker og man slipper mange slike idioter som skal presse seg framover og ødelegge stemningen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Helt enig, Vice. Det la jeg også merke til da jeg stod i den eviglange køen for å komme ut. Om folk bak hadde startet å dytte hadde folk fremme vært ferdige. Trodde arrangørene hadde Roskilde-ulykken i bakhodet? Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har sett AC/DC ville jeg ha erklært krig mot noen. Gikk i en saktegående kø fra arenaen til Lysaker togstasjon. Det minnet meg om en dødsmarsj. Og endelig fremme ved stasjonen så vi køen og det håpløse systemet for å få kjøpt billett. Jeg og kompisen min satset på å kjøpe på toget. Det vil si, om det hadde kommet et tog. Vi skulle ut til Sandvika og det toget gikk ikke før klokka ett. Da måtte vi ha ventet i 30 minutter lenger enn vi gjorde. Vi gav opp å fant ei drosje. Skikkelig smart å ha ekstratog mellom 22.00 og 23.00. :dontgetit: Telenor Arena tar pokker meg kaka med tanke på organisering etter en slik begivenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...