Gå til innhold

Ny amd spille-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okay skal vi se....

 

bytt ut dvd brenneren OG spilleren med en nec eller benq brenner.

 

en zalman cu7000 kjøler bedre.

 

kjøp et 939 system, f.eks en 3200+ med et abit hovedkort.

 

og til en spille maskin med såpass mye penger å bruke så må du minst ha et 6600GT, gjerne 6800gt om det lar seg gjøre.

 

netshop har et fint tilbud på en hiper 580 watt psu denne uka, det er et mye bedre kjøp. jeg har nemlig den selv, og har prøvd et par tre bzerker, og hiperen er av bedre kvalitet, utseende og ytelse.

 

resten ser greit ut.

Ok det med dvd rom'en og brenneren skal sjekke litt på... er denne VIFTA. du tenker på? Tok den vifta fordi har hørt at thermaltake ha en god kjølig og så velgte jeg den og pga lysa og utseende.. 6600GT kan bli et valg, men er ikke 128 mb litt lite? kjøper den bzerk psu fordi den kan jeg hente selv, så jeg slipper å betale frakt..

Lenke til kommentar
okay skal vi se....

 

bytt ut dvd brenneren OG spilleren med en nec eller benq brenner.

 

en zalman cu7000 kjøler bedre.

 

kjøp et 939 system, f.eks en 3200+ med et abit hovedkort.

 

og til en spille maskin med såpass mye penger å bruke så må du minst ha et 6600GT, gjerne 6800gt om det lar seg gjøre.

 

netshop har et fint tilbud på en hiper 580 watt psu denne uka, det er et mye bedre kjøp. jeg har nemlig den selv, og har prøvd et par tre bzerker, og hiperen er av bedre kvalitet, utseende og ytelse.

 

resten ser greit ut.

Ok det med dvd rom'en og brenneren skal sjekke litt på... er denne VIFTA. du tenker på? Tok den vifta fordi har hørt at thermaltake ha en god kjølig og så velgte jeg den og pga lysa og utseende.. 6600GT kan bli et valg, men er ikke 128 mb litt lite? kjøper den bzerk psu fordi den kan jeg hente selv, så jeg slipper å betale frakt..

du fant rett zalman kjøler ja. men det er to utgaver, den ene har blått lys i vifta (jeg har den selv)

 

128 ram høres lite ut ja, men det kommer ann på hvor rask den er, og diverse andre mer eller mindre kompliserte ting. for å si det enkelt. et 6600GT er flere ganger raskere enn det 6200 kortet du fant. og prisen er veldig god nå også.

 

det går ikke bare på rammen heller, 6600GT kortet har en bedre gfz kjerne, og det har også en del å si.

 

de fleste skjermkort prodsenter setter ofte veldig mye ram på billigkortene de lager for å få folk som ikke kan så mye om data til å kjøpe de fordi de tror at det er kun mengden ram som teller.

 

angående bzerken så er det greit at du vil ha den fra microplex fordi det blir gratis frakt, men da burde du kjøpe en av de nyeste. linky

 

denne psuen har 24 pin kontakt, noe du trenger til s939, dessuten ser den bedre ut, den bråker litt mindre og den kommer i 4 fargekombinasjoner, så du lettere kan velge den du selv ønsker.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Da har er har jeg funnet et oppsett jeg tror gir veldig mye for pengene:

 

AMD Spill PC 10-12k +

350851 G.Skill F1 Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400, CAS 2-3-3-6 - F1-3200PHU2-1GBZX 989 (Hos SHG.no)

 

SUM= Ca. 11500,-

 

Først vil jeg si at minne ikke betyr så mye når det gjelder hvor godt et skjermkort er. Du kan f.eks. lese litt om ytelsen til de forskjellige skjermkortene her og her. Da vil du fort finne ut at det skjermkortet i oppsettet jeg foreslår er cirka. det nest beste du får tak i for tiden!

 

Ellers har jeg som du ser et s939-system som altså er det beste til spill akkurat nå. Du ser sikkert også at jeg "bare" har 1GB RAM. Mer ble det ikke plass til dersom budsjettet skulle holdes. Mer trenger du for å være ærlig heller ikke. Men jeg kan nok skvise inn en GB til, noe som vil gå på bekostning av bl.a. den utmerkede spillmusen, tastaturet og det nydelige kabinettet! Men som sagt, det er ikke nødvendig! Forøvrig så er den minnebrikken fra G.Skill veldig bra!

 

Et tips når du handler på nettet er å ikke handle fra så mange forskjellige nettbutikker! Da må du betale så overdrevent mye i frakt! Jeg foreslår at du holder deg til to, maks tre nettbutikker, f.eks. databutikken og SHG. Da vil du nok komme ganske godt ut prismessig!

 

Og for all del; styr unna det oppsettet du foreslå til å begynne med! Det er et typisk "elkjøp" oppsett. Med overdrevent mye RAM, god prosessor, men elendig skjermkort! :no:

 

Les litt rundt på forumet så får du mange gode tips og ideer. Men det oppsettet jeg foreslo ovenfor er herved anbefalt på det sterkeste! :thumbup:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

socket 939 er en god del bedre til spill, og det vil holde en del lengre pga pci express.

 

jeg vil påstå at 6600Gt er minimum til dagens spill.

 

denne kjøleren har jeg. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4260

 

det står ikkno om at det er led i den, men det er det, er nemlig den som sto oppført i bestillinga mi.

 

edit: socket 939 cpu: http://netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...=30&g1=5&g2=268

 

og hovedkort: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5202

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
ok, men jeg finner ikke din vifte..  :(  Men det med skjermkortet behøver jeg egentlig 6600GT til dagens spill? ofg socket 939 er jeg fortsatt litt skeptisk til.. Skal sjekke det ut.. Og det med psu'en det skal jeg skifte..

Hvilke spill spiller du da? Minimumskravet når du skal kjøpe skjermkort i dag er 6600GT. Det takler de fleste spill, men når det kommer til titler som Doom3,

Half-Life 2, Battlefield 2 o.l. så kan man ikke forvente seg all verdens av det kortet. Det er mye sikrere å kjøpe et 7800GT både med tanke på nåtidens spill og ikke minst fremtidens spill! :thumbup:

 

Det med at du ikke finner viften. Er det meg du snakker til da? I såfall kan du gå inn på denne linken, trykke på "AMD CPUs" og på "CNPS7700-AlCu".

Lenke til kommentar
Da har er har jeg funnet et oppsett jeg tror gir veldig mye for pengene:

 

AMD Spill PC 10-12k +

350851 G.Skill F1 Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400, CAS 2-3-3-6 - F1-3200PHU2-1GBZX 989 (Hos SHG.no)

 

SUM= Ca. 11500,-

 

Først vil jeg si at minne ikke betyr så mye når det gjelder hvor godt et skjermkort er. Du kan f.eks. lese litt om ytelsen til de forskjellige skjermkortene her og her. Da vil du fort finne ut at det skjermkortet i oppsettet jeg foreslår er cirka. det nest beste du får tak i for tiden!

 

Ellers har jeg som du ser et s939-system som altså er det beste til spill akkurat nå. Du ser sikkert også at jeg "bare" har 1GB RAM. Mer ble det ikke plass til dersom budsjettet skulle holdes. Mer trenger du for å være ærlig heller ikke. Men jeg kan nok skvise inn en GB til, noe som vil gå på bekostning av bl.a. den utmerkede spillmusen, tastaturet og det nydelige kabinettet! Men som sagt, det er ikke nødvendig! Forøvrig så er den minnebrikken fra G.Skill veldig bra!

 

Et tips når du handler på nettet er å ikke handle fra så mange forskjellige nettbutikker! Da må du betale så overdrevent mye i frakt! Jeg foreslår at du holder deg til to, maks tre nettbutikker, f.eks. databutikken og SHG. Da vil du nok komme ganske godt ut prismessig!

 

Og for all del; styr unna det oppsettet du foreslå til å begynne med! Det er et typisk "elkjøp" oppsett. Med overdrevent mye RAM, god prosessor, men elendig skjermkort! :no:

 

Les litt rundt på forumet så får du mange gode tips og ideer. Men det oppsettet jeg foreslo ovenfor er herved anbefalt på det sterkeste! :thumbup:

 

Lykke til!

Tusen takk, skal sjekke det godt gjennom! Bra at noen vet litt om data! :!: ;)

Lenke til kommentar

Støtter Aveiro07 100% på forslaget her, men du kan jo f.eks gå for ett 6600GT eller X800GTO til ca. 1500,- hvis du vil spare litt penger. Det spørs hvor mye av en "gamer" du er.

 

Uansett, oppsettet med GeForce 6200 er knapt nok brukende til spill i det hele tatt. (Får sikkert en storm av innlegg som er uenige nå, men det er ihvertfall min mening og mange med meg om det.)

Lenke til kommentar
Støtter Aveiro07 100% på forslaget her, men du kan jo f.eks gå for ett 6600GT eller X800GTO til ca. 1500,- hvis du vil spare litt penger. Det spørs hvor mye av en "gamer" du er.

 

Uansett, oppsettet med GeForce 6200 er knapt nok brukende til spill i det hele tatt. (Får sikkert en storm av innlegg som er uenige nå, men det er ihvertfall min mening og mange med meg om det.)

ok tror jeg gjør det jeg, så skal jeg oppgradere andre greier! ;)

Lenke til kommentar
socket 939 har dual channel ram, dvs bortimot dobbel båndbredde på minnet. det har også bedre chipsett.

 

men den viktigste tingen er at det er mer framtidsretta. til spilling så er socket 754 gammelt.

 

939 er veien å gå når du skal bygge en spillemaskin. sånn er det bare.

ok, takk for svar! ;)

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der! :thumbup:

cpu: meget god

skjermkort: greit og best i den prisklassen

ram: Meget dårlig og den tregeste til 3200. Anbefales å heller kjøpe 4x512 mb ram brikker pga de er raskere og rimeligere.

HD: god men nok plass.

dvd brenner:Grei brenner

og resten ser også bra ut! :thumbup:

 

Vet ikke om det lønner seg å vente til ati får ut de nye skjermkortene, så kan du kjøpe en av de rimelige moddelene eks x1600 elns. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...