Gå til innhold

Ny amd spille-pc


Anbefalte innlegg

Jeg har 10-12 000 kr å bruke på ny pc, dette skal være med flatskjerm, tastatur og mus. Tenkte på dette:

 

Logitech MX500

Microsoft Digital Media Pro

Acer AL1914ms

Sony DWQ28AB2 (dvd brenner)

Sony DDU 1612-B2 (DVD ROM)

AMD Athlon 64 3400+, Boxed

Maxtor DiamondMax 10 250 GB S-ATA

ASUS K8N-E Deluxe

Thermailtake golden orb (216kr)

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB (2x1024)

Gainward GeForce 6200 512 MB Pro/1490

www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLSIR2 (bzerk 500 W)

Thermaltake Xaser Tsunami

Endret av dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør holde deg langt unna socket 754, ja. Ikke at den er dårlig, men den er veldig lite fremtidsrettet. Syns oppsettet du kom med der ble litt rotete jeg, men ved første øyekast så dukker følgende spørsmål opp:

 

- Som sagt; ikke gå for socket 754. S939 er et mye bedre valg

- Hva skal du med både DVD-brenner og DVD-rom?

- Det skjermkortet er mildt sagt dårlig til en spill PC. Er det noen spesiell grunn til at du har valgt det?

- Er du sikker på at du har fått med alle delene du skal ha? (Kabinett, Operativsystem, PSU osv.)

- Hva skal PC-en konkret brukes til?

 

I mens du prøver å finne svar på disse spørsmålene, så skal jeg med glede sette opp et oppsett som du ikke kommer til å angre på dersom du kjøper det! :thumbup:

Lenke til kommentar
7800gt

3500 venice 939 system

msi diamond 939

 

Bygde pc basert på dette å fikk det til ca 9700 uten eksterne produkter

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307203&cks=SPK

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&cks=ACC

 

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=POVPCX78GT

 

 

feks

vil ikke ha socket 939 koster for mye..

Hehe...

 

S939 koster ikke så mye som du tror. For 2 tusen så får du både hovedkort og prosessor som begge er veldig gode og verdt hver krone!

 

Skal uansett komme med et oppsett nå slik at du ser at det jeg sier er sant!

Lenke til kommentar
7800gt

3500 venice 939 system

msi diamond 939

 

Bygde pc basert på dette å fikk det til ca 9700 uten eksterne produkter

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307203&cks=SPK

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&cks=ACC

 

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=POVPCX78GT

 

 

feks

vil ikke ha socket 939 koster for mye..

Hehe...

 

S939 koster ikke så mye som du tror. For 2 tusen så får du både hovedkort og prosessor som begge er veldig gode og verdt hver krone!

 

Skal uansett komme med et oppsett nå slik at du ser at det jeg sier er sant!

Ok, det setter jeg pris på.. Men det må være amd prossessor ;)

Lenke til kommentar
grunnet til det kortet var minne på det.. Jeg vil ikke bruke mer enn 9000 kr på pc'en så alle som har et fornuftig forslag kom med det! :p

Dette burde du kanskje nevnt tidligere. Du skriver jo at du har opptil 12 tusen å bruke!? Men uansett så er det ikke noe problem å få til s939. Skal du forresten kjøpe Windows XP-lisens.

 

Med "minne" så er det vel RAMen du mener? Den fungerer utmerket på et S939 system også!

Lenke til kommentar
Du bør holde deg langt unna socket 754, ja. Ikke at den er dårlig, men den er veldig lite fremtidsrettet. Syns oppsettet du kom med der ble litt rotete jeg, men ved første øyekast så dukker følgende spørsmål opp:

 

- Som sagt; ikke gå for socket 754. S939 er et mye bedre valg

- Hva skal du med både DVD-brenner og DVD-rom?

- Det skjermkortet er mildt sagt dårlig til en spill PC. Er det noen spesiell grunn til at du har valgt det?

- Er du sikker på at du har fått med alle delene du skal ha? (Kabinett, Operativsystem, PSU osv.)

- Hva skal PC-en konkret brukes til?

 

I mens du prøver å finne svar på disse spørsmålene, så skal jeg med glede sette opp et oppsett som du ikke kommer til å angre på dersom du kjøper det! :thumbup:

enkler når man skal kopiere cd-er og 250 kr er ikke alle pengene i verden ;) Pc-en skal brukes til å spill, film avspilling, musikk, internett nedlasting og surfing..

Lenke til kommentar
grunnet til det kortet var minne på det.. Jeg vil ikke bruke mer enn 9000 kr på pc'en så alle som har et fornuftig forslag kom med det! :p

Dette burde du kanskje nevnt tidligere. Du skriver jo at du har opptil 12 tusen å bruke!? Men uansett så er det ikke noe problem å få til s939. Skal du forresten kjøpe Windows XP-lisens.

 

Med "minne" så er det vel RAMen du mener? Den fungerer utmerket på et S939 system også!

nei, det er skjermkortet jeg mener troode når det står mb at det er minne på skjermkortet det er snakk om.. Og 9500 kr for maskinen fordi, jeg skal ha flatskjerm, tastaut og mus i tillegg... Og da blir det ca 12000 kr til sammen ;)

Lenke til kommentar

okay skal vi se....

 

bytt ut dvd brenneren OG spilleren med en nec eller benq brenner.

 

en zalman cu7000 kjøler bedre.

 

kjøp et 939 system, f.eks en 3200+ med et abit hovedkort.

 

og til en spille maskin med såpass mye penger å bruke så må du minst ha et 6600GT, gjerne 6800gt om det lar seg gjøre.

 

netshop har et fint tilbud på en hiper 580 watt psu denne uka, det er et mye bedre kjøp. jeg har nemlig den selv, og har prøvd et par tre bzerker, og hiperen er av bedre kvalitet, utseende og ytelse.

 

resten ser greit ut.

Lenke til kommentar

ok

 

som nevnt i en av mine først poster klarte jeg det for 9700 med gt - 939 hovedkort - 1024 platinium ocz (faktisk) 7800gt osv

 

Brukte ukens tilbud på kabinett fra Nethsop der det fulgte med en helt kurant psu til 390kr, kabinettet var faktisk helt ok.

 

let litt i webshoppene å finn beste pris, det var mitt bidrag.

 

Edit:9700 inkl frakt - kompisen ble super fornøyd

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jepp. Kjøp 939. Trenger ikke mer enn 3000+ Venice egentlig. (1000,-) Jeg har selv klokket den opp til 2,6 uten å øke volten. (1,4) Bruker Zalman CPU vifte av kobber. Koster bare (200,-) hos sgn.

Legg heller pengene i et bra skjermkort, som 7800GT. (3000,-)

Du trenger ikke SLI, så kjøp et billigere NForce 4 Ultra-kort.

Mht, minne, kjøp billigere minne fra OCZ eller Crucial Ballistix. 1GB holder. (Ca. 1500,-)

Resten har ikke så mye å si for ytelsen. Ok strømforsyning bør du riktignok ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...