Gå til innhold

Ny amd spille-pc


Anbefalte innlegg

Ser bra ut det der! :thumbup:

cpu: meget god

skjermkort: greit og best i den prisklassen

ram: Meget dårlig og den tregeste til 3200. Anbefales å heller kjøpe 4x512 mb ram brikker pga de er raskere og rimeligere.

HD: god men nok plass.

dvd brenner:Grei brenner

og resten ser også bra ut! :thumbup:

 

Vet ikke om det lønner seg å vente til ati får ut de nye skjermkortene, så kan du kjøpe en av de rimelige moddelene eks  x1600 elns. :hmm:

kanskje det der med skjermkortet men vil ha pc-en før vinteren hehe! ;) Og rammen er treg ja, men har ikke $$$ til noe bedre så det ble det. og 4 x 512 ram vil jeg ikke for da kan jeg ikke oppgradere det, uten å kaste de 512 mb brikkene.. Og det blir for dumt og dyrt i lengden, hvis du skjønner hva jeg mener! ;)

 

EDIT: Hvis noen vet om rimiligere ram enn den jeg har valgt som er bedre og, kom med det! :thumbup:

Endret av dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke helt ening det med rammen andrull. du mister en del båndbredde på å kjøre fire brikker. og plass messig sett så er to brikker best, så jeg støtter valget av ram.

 

dessuten får du jo plass til mer senere dersom du sku få lyst på et par gb med ram til :D. man kan aldri få for mye ram.

Lenke til kommentar
Hvis noen vet om rimiligere ram enn den jeg har valgt som er bedre og, kom med det! :thumbup:

sjekk ut denne pakka :)

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=53601

 

du får selv bestemme om de extra fraktutgiftene er verdt de litt raskere brikkene.

 

dersom du har vanskelig for å bestemme deg så har jeg hørt at disse twinmosbrikkene skal være brukbare klokkere.

 

personlig, dersom det var jeg som skulle tatt valget, så hadde jeg gått for twinmosen. har masse erfaring med de og er dessuten ikke så begeistra for kingston.

Lenke til kommentar
Hvis noen vet om rimiligere ram enn den jeg har valgt som er bedre og, kom med det!  :thumbup:

sjekk ut denne pakka :)

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=53601

 

du får selv bestemme om de extra fraktutgiftene er verdt de litt raskere brikkene.

 

dersom du har vanskelig for å bestemme deg så har jeg hørt at disse twinmosbrikkene skal være brukbare klokkere.

 

personlig, dersom det var jeg som skulle tatt valget, så hadde jeg gått for twinmosen. har masse erfaring med de og er dessuten ikke så begeistra for kingston.

Er denne den samme: Rammen? Fordi deerfra kan jeg hente det så slipper jeg frakt ;)

Lenke til kommentar
ser ut som om det er samme typa ja.

 

om du sammeligner prisene så ser du at du faktisk kan bestille fra mpx og prisen vil bli bortimot lik :p

hmm, sant, men her vet jeg nøyaktig hvor mye det koster, trenger ikke å ta sjansen med posten og hvor mye frakten kommer på! ;) Da er dataen ferdig! Hvis ikke noen har STORE negative meninger om oppsettet mitt! ;) Eller en sjekk på 10 000 kr... :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt en annen RAM enn TwinMOS!

 

Du får Geil 2x 1024MB for kr 1750,- (Se prisguiden.)

Den geil rammen har en cas på 3.0, den er jo dårligere enn twinMOS. Og siden jeg ikke skal klokke cpu'en så trenger jeg vel ikke noe særlig stabilt eller "robust" minne. Trenger vel bare ytelse... Hvis jeg har forstått dette riktig..

 

EDIT: TwinMOS rammen jeg har valgt har timingen på 2.5 3 3 8.

Geil rammen har timingen på 3 4 4 8.

 

Og hvis jeg har forstått dette riktig så er det: jo mindre jo bedre..

 

Eneste postive siden med geil rammen at den har kjøleribber og livstidsgaranti..

Endret av dammed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...