Gå til innhold

Asus GF 7800GTX (top)


betterman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bildet som drittsekk har linket er total fake, photo shopp, klipp ut bordplata å lim over, vips er enda mer av kortet saget vekk, men morsom spøk (gammel dog vært oppe før)

 

Leste de første sidene å bet meg merke i at ingen nevner Gainwards gtx gs som jeg selv har, den har 490 - 1300 men jeg har hele tiden kjørt på 490 - 1350 uten problemer, men det er dyrt. (følger med et programm der du kjører det i enchanted mode med garantien i behold)

 

Men siden det er bedre kjøler på asus kortet kan du nokk klokke det høyre selv :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Dette TOP kortet skal jeg ha meg selv, men må pent vente til jeg får inn penger 10/11.

Er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet, og en god stund siden jeg har holdt meg oppdatert på hardware fronten når det kommer til PC, men hvordan er 7800GTX i forhold til de kommende X1800XT(eller om det var XL) kortene fra ATI?

Lest et og annet om at disse kortene fra ATI i X1000 serien vistnok skal være skuffende ytelsesmessig i forhold til nVIDIA sine kort i 7800 serien. Og X1000 serien skal visst "lagge" litt i OpenGL spill som f.eks. Doom3 og Quake4?!

Hvis det er tilfelle, så kan de kommende ATI kortene ryke og reise, siden jeg nå holder på å skal bygge meg en maskin med best ytelse med spesielt tanke på Quake 4.

 

Uansett, får håpe disse Asus 7800GTX TOP kortene er tilgjengelig når jeg begynner å pumpe ut ordre sånn ca fra 10 nov etter nye deler. :)

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar
Dette TOP kortet skal jeg ha meg selv, men må pent vente til jeg får inn penger 10/11.

Er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet, og en god stund siden jeg har holdt meg oppdatert på hardware fronten når det kommer til PC, men hvordan er 7800GTX i forhold til de kommende X1800XT(eller om det var XL) kortene fra ATI?

Lest et og annet om at disse kortene fra ATI i X1000 serien vistnok skal være skuffende ytelsesmessig i forhold til nVIDIA sine kort i 7800 serien. Og X1000 serien skal visst "lagge" litt i OpenGL spill som f.eks. Doom3 og Quake4?!

Hvis det er tilfelle, så kan de kommende ATI kortene ryke og reise, siden jeg nå holder på å skal bygge meg en maskin med best ytelse med spesielt tanke på Quake 4.

 

Uansett, får håpe disse Asus 7800GTX TOP kortene er tilgjengelig når jeg begynner å pumpe ut ordre sånn ca fra 10 nov etter nye deler. :)

5050087[/snapback]

 

 

Siden Ati sine toppkort (xt) mest sannsynlig ikke vil være tilgjengelig før etter nyåret, så er nok Nvidia det beste valget for deg. Det er pr dags dato få hovedkort med crossfire-støtte, og relativt få tester som omfatter nvidia og ati sine kort mot hverandre. Ati har rett og slett bæsja på leggen med å annonsere kortene sine så sent, og som mange sier, nytter ikke å ha det beste kortet på papiret når ingen kan dra nytte av det... :roll:

 

Dessuten vil nok Nvidia komme med noe spennende om ikke så altfor lenge som jeg personlig vil tro danker ut Ati sine kort igjen. Tenker da på en 512mb versjon av gtx som vil bli x1800 xt 512mb sin motstander.

Ati kommer på etterskudd over hele fjøla her, noe nettopp Nvidia, og ikke minst oss, drar nytte av.

 

Siden du skal gå til anskaffelse av komponenter i begynnelsen av november, så faller valget naturlig på Nvidia sine toppkort, nettopp fordi de har etablert seg på markedet med sine kort og scorer meget bra på samtlige tester som er gjennomført.

Så for din del så vil jeg si at Ati skal du bare droppe, så fremst du ikke er en spesiell fanboi og bare må ha Ati... :p

 

Ble litt mye rabling her, så får håpe jeg ikke har gjentatt meg mange ganger, hehe. Kan fort skje at hånda blir litt tregere enn topplokket også, og dermed utelater litt vesentlig info, men det ordner vi med en edit etter hvert :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfra Flesnes?

 

Kan legge til at www.specialtech.com har kortet inne, det er en britisk nettbutikk som shipper til hele europa. Og prisen på TOP-kortet der er faktisk bedre enn de fleste nettbutikker her til lands. Men så må frakt og tollavgifter medregnes i prisen oxo.

Så det kan jo være en løsning for de som absolutt må ha kortet innen rimelig kort tid :)

5049849[/snapback]

 

Jeg bor i Italia, så mesteparten ble kjøpt inn fra div. nettbutikker der nede.

Totalt sendte jeg avgårde denne bestillingen på lørdag:

 

Skjerm: Dell 2005FPW (20')

Kabinett: Lian-Li PC-V2000 plus

GFX: 2 x Asus GeForce 7800GTX 256MB TOP

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium

CPU: Athlon64 3700+ 2.4GHz./1MB/1000/SanDiego

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz

PSU: Tagan Easycon: Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin

HDD: 2 x 74 Gb Raptor-disker

2 x HITACHI 250 GB 7200 rpm SATA150/8MB

MUS: Logitech G5

Kjøling: Zalman reserator+

 

Alt dette kun for å få spilt litt BF2... :blush:

Lenke til kommentar
Jeg bor i Italia, så mesteparten ble kjøpt inn fra div. nettbutikker der nede.

Totalt sendte jeg avgårde denne bestillingen på lørdag:

 

Skjerm: Dell 2005FPW (20')

Kabinett: Lian-Li PC-V2000 plus

GFX: 2 x Asus GeForce 7800GTX 256MB TOP

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium

CPU: Athlon64 3700+ 2.4GHz./1MB/1000/SanDiego

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz

PSU: Tagan Easycon: Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin

HDD: 2 x 74 Gb Raptor-disker

2 x HITACHI 250 GB 7200 rpm SATA150/8MB

MUS: Logitech G5

Kjøling: Zalman reserator+

 

Alt dette kun for å få spilt litt BF2...  :blush:

5050969[/snapback]

 

:dribble: SYKE greier, du har nok pc en god stund framover jah... :thumbup:

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...