Gå til innhold

Asus GF 7800GTX (top)


betterman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tråla nettet og dertil etter en nettbutikk som faktisk har dette kortet inne, men ser bare de fleste nettbutikker har ubekreftet leveranse i midten/slutten av oktober.

Dette utgår for min del, så er det non sjeler der ute som faktisk vet hvor dette kortet er å oppdrive?? Eller blir jeg pent nødt til å vente enda 2-3 uker :cry:

 

Har en hel haug med nye komponenter her hjemme som bare venter på å treffe hverandre, men mangler kun skjermkortet, og det er kun Asus' sitt TOP-kort som er aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke el-butikker i utlandet shipper til Norge da? Har sjekket litt, men finner bare butikker som sender innenfor sitt eget land.

 

Hvorfor akkurat det? Fordi det er det beste i 7800-serien. Eneste som er der oppe ilag med Asus sitt, er kortet fra xfx på 490 MHz i kjernen, men det kjører på en lavere minnehastighet.

 

Og ja, jeg har råd til det, er derfor jeg har lyst på det :yes:

Lenke til kommentar

Er helt utrolig! :ohmy:

 

Nå har jeg leita gjennom det meste her på nettet, og dette kortet er ikke å oppdrive verken i inn- eller utland. Hva skjer? Nekter å tro at alt har blitt solgt ut, og at de har tatt inn for små partier?

 

Ser at flere av nettbutikkene nå også har satt ny eta dato til i desember :ohmy:

Lenke til kommentar

Ja, tviler ikke, men er så enormt kjipt når du har alle komponentene liggende klar her hjemme for montering, men mangler kun skjermkortet....bah :(

 

Hvis non finner en nettbutikk, eller evt en lokal elforretning som innhar kortet, dont hesitate med å si ifra!

 

Når og hvor bestilte du kortet ditt forresten?

Endret av betterman
Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvorfor du MÅ ha det kortet??

Jeg er også i modus for å kjøpe et 7800 GTX kort og vil også gjerne vite hvorfor du bare er interessert i Asus Top kortet. Det finnes jo endel andre bra 7800 GTX kort som er tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Joa, sant nok. Er vel mest jeg som er litt sta og fast innstilt på akkurat det kortet. Men nå er jo det også det beste på markedet at the moment. Blir litt kjipt å bestille et annet 7800GTX kort for så å finne ut at TOP-kortet plutselig ble tilgjengelig igjen.

Når det skal være sagt, så er ikke penger noe tema her, jeg vil bare ha det beste rett og slett, og har "planlagt" denne data'n over en stund nå.

 

Argumentene jeg kommer med er jo egentlig ikke akkurat helt de store, men folk flest skjønner vel kanskje min side også? :love:

 

Dessuten ligger faktisk TOP-kortet til 4295,- hos www.psdata.no , mens standardmodellen, som de fleste nettbutikker har inne, ligger rundt 4500,-....

Dette alt avhengig av merke også vel å merke...

 

Men skal ærlig innrømme at jeg ikke ser no lys i tunnelen akkurat, med tanke på de datoene de forskjellige nettbutikkene har satt.

 

Har du funnet deg et kort da, eller er det samme hvilket GTX-kort du anskaffer deg T2?

Endret av betterman
Lenke til kommentar
Leadtek 7800GTX skal visst klokke enda bedere enn Asus 7800GTX! Om det er mere tilgjenglig er uvisst.

Ser på spec'sen på det kortet, og både Xfx og Asus sitt kort vil prestere bedre i mine øyne. Leadtek kjører med en corehastighet på 490Mhz, noe som er det samme som Xfx sitt, mens Asus sitt ligger på 486Mhz.

Når det kommer til klokkehastigheten på minnet, så er Leadtek sitt på 1250Mhz, Xfx sitt på 1300 og Asus på 1350.

 

All in all, så vil jeg påstå at både Xfx og Asus sitt kort vil trekke det lengste strået. Xfx og Asus sitt kort ble jo testet mot hverandre her også, hvor Asus sitt kom seirende ut fra.

Lenke til kommentar

En ting jeg legger merke til på de to korta, er bedre kjøling.

 

Jeg har et Sparkle 7800GTX kort og jeg merker i enkelte tunge spill at kjølingen på kortet kunne vært bedre. Når kortet kommer over 65-70 grader ( dette er under spilling, ikke ideal. ) går ytelsen litt ned.

Lenke til kommentar
Leadtek 7800GTX skal visst klokke enda bedere enn Asus 7800GTX! Om det er mere tilgjenglig er uvisst.

Ser på spec'sen på det kortet, og både Xfx og Asus sitt kort vil prestere bedre i mine øyne. Leadtek kjører med en corehastighet på 490Mhz, noe som er det samme som Xfx sitt, mens Asus sitt ligger på 486Mhz.

Når det kommer til klokkehastigheten på minnet, så er Leadtek sitt på 1250Mhz, Xfx sitt på 1300 og Asus på 1350.

 

All in all, så vil jeg påstå at både Xfx og Asus sitt kort vil trekke det lengste strået. Xfx og Asus sitt kort ble jo testet mot hverandre her også, hvor Asus sitt kom seirende ut fra.

På den testen kjører asus kortet på stoc hastighet på minnet. Jeg bencha kortet på 510/1420 og fikk 9030 i 3dmark05.

Lenke til kommentar

Imponerende!

 

Leste gjennom denne jeg, hvor de kom fram til at Asus-kortet ikke var spesielt egnet til mer klokking.

 

Nå skal det jo sies at kortet må jo kunne kjøres optimalt uten at det kræsjer, noe jeg tar som en selvfølge ved de overklokketallene de/dere publiserer.

Apropo overklokking, så vil ikke jeg fokusere så enormt mye på det. Et stort pluss er jo bundle'n som Asus har.

 

Er forresten Leadtek sitt kort mulig å få tak i?

Lenke til kommentar
En ting jeg legger merke til på de to korta, er bedre kjøling.

 

Jeg har et Sparkle 7800GTX kort og jeg merker i enkelte tunge spill at kjølingen på kortet kunne vært bedre. Når kortet kommer over 65-70 grader ( dette er under spilling, ikke ideal. ) går ytelsen litt ned.

Betraktelig mye ned eller? Og er du fornøyd ellers da?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...