Gå til innhold

Ipod Nano - Før kjøp nybegynner spørsmål


Anbefalte innlegg

Har vært å sett på den i butikken, og fy fasan så fin den er. Kan ikke skjønne at folk skulle klage på at det ble riper i den, selv folk som sier at de har den i lomma uten noe annet. Tror jeg skal spare meg til den, men den er litt dyr i butikkene da... 2500 for 4 gb'en liksom

Hvorfor kan du ikke skjønne det? Ja den er veldig lekker når den er ny, men det skal sannelig ingenting til for å skrape den opp. Dette er min 1 time etter kjøp.

 

http://img.photobucket.com/albums/v205/graastein/podden2.jpg

 

## Ikke siter bildet -blacktower##

Enten, så må du ha lange negler, og kommer borti når du skal skru opp/ned volumet, eller så er du VELDIG uforsiktig med dine nye ting :hmm::tease:

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Humm, har hatt min i ett par dager nå, ser enda ut som ny. Dog, kjøpte veske til den..!

Hvor kjøpte du beskyttelsen da? fant den ikke på apple sine sider..

 

Har fått ipod jeg også nå, men lurer litt på denne volume sperren.. har prøv gopod men funka ikke her, så må jeg bytte firmware da? og er det noen som har gode øyeplugger og anbefale? tenkte å stikke ned på hifi-klubben og høre på sennhiser mx500. Var jo ikke verdens beste lydkvalitet på nanoen.

 

Eller er jeg meget fornøy med min ipod nano, har brukt den i en uke snart, er ikke helt ripefri.. men dog veldig lite. Jeg sjekket litt av det ekstra utstyret til nano, syns ikke det var billig akkurat. Er ikke så gøy å punge ut i dyre dommer når man nettopp har betalt nok for nanoen i seg selv.

Lenke til kommentar
hmm, har du hatt den sammen med noe annet i lomma da? ser ikke for meg hvordan de ripene kan komme fra stoff...

Jeg kjøpte den.. ladet den en smule opp, puttet den i lomma sammen med mobilen min, og syklet en liten tur.. Skulle selvfølgelig ikke gjort det, men det var mer enn nok plass i lomma, og telefonen min er av type E700 som er av plast og har bare runde kanter. Jeg tenkte ikke mere over det, regner vel med at jeg tok det som en selvfølge at den skulle tåle det, slik f.eks enhver mobiltelefon hadde gjort. Jeg visste ikke noe om at den var så forbanna ømfintlig. Jeg visste at spilleren var ment å kunne puttes i lomma, så at den ikke skulle tåle slikt kom som lyn fra klar himmel for meg. (for ikke å si en stor skuffelse og nedtur) Det fantes ikke noen veske til den når jeg kjøpte den.

 

Ellers er det mye tull som blir skrevet her.. 'Jay Sparrow': Det er mulig at det ble mye snakk ettersom folk fortalte om problemene de hadde hatt med spillerne, men det var betydelig flere enn fem som du sier. Det fantes en gang en side hvor jeg og hundrevis andre fikk utløp for vår frustrasjon om hvordan spilleren ble fort ødelagt og hvordan vi ble behandlet av Apple når vi klagde. Denne siden ble tatt ned når Apple innså at de ikke kunne ignorere problemet lengre og sa at de var villige til å erstatte visse spillere. (samtidig påsto de at det var en underleveradør, de hadde ingen skyld osv. osv.. selvfølgelig.. så overaskende..). 'Jay Sparrow': Jeg synes du kan spare deg for å anbefale noe som helst før du har prøvd det selv.

 

Jeg tipper at antallet oppskrapede/knuste skjermer hadde vært mye større om det ikke hadde vært for at folk ble advart av folk som meg sine erfaringer. Alle andre VET nå at denne dingsen tåler forbanna lite, og behandler den deretter.

 

Lyden er helt grei - og høy nok med et Koss Porta Pro.

 

Bruk av den lekre skjermen sluker batteri forresten.

Lenke til kommentar

Ang. plasten i dekselet: Akryl og akryl er ikke nødvendigvis det samme. Kvaliteten på plast avhenger av hvor lang tid produsenten har giddet å bruke på å la den kjøle seg ned. Kan lett seg for meg at det er blitt kuttet noen hjørner her (ja, nettopp, for å spare penger), og at plasten i nanoen er dårligere enn i tilsvarende produkter.

 

Dette sier jeg uten å ha noen som helst kjenneskap til ipod nano, bare nevner dette om plasten.

Lenke til kommentar
Humm, har hatt min i ett par dager nå, ser enda ut som ny. Dog, kjøpte veske til den..!

Hvor kjøpte du beskyttelsen da? fant den ikke på apple sine sider..

 

Har fått ipod jeg også nå, men lurer litt på denne volume sperren.. har prøv gopod men funka ikke her, så må jeg bytte firmware da? og er det noen som har gode øyeplugger og anbefale? tenkte å stikke ned på hifi-klubben og høre på sennhiser mx500. Var jo ikke verdens beste lydkvalitet på nanoen.

 

Eller er jeg meget fornøy med min ipod nano, har brukt den i en uke snart, er ikke helt ripefri.. men dog veldig lite. Jeg sjekket litt av det ekstra utstyret til nano, syns ikke det var billig akkurat. Er ikke så gøy å punge ut i dyre dommer når man nettopp har betalt nok for nanoen i seg selv.

Bruk itunes du ;)

 

Skal ligge der et sted.

Lenke til kommentar
jeg skjønner, men prisen burde vært lavere egentlig, med tanke på at det engang ikke er hard disc spiller (jeg som trodde de brukte den nye mini hd typen). De bruker jo bare flash minne... jeg må se om jeg kan få den til litt billigere pris på en eller annen måte, svart, rabatt, import, et eller annet.

Hva i alle dager snakker du om? Gitt at lagringskapasiteten er den samme har flash utelukkende fordeler foran harddisk... Mindre batteriforbruk, ingen skipping, minst like god holdbarhet, støtsikkerhet osv...

 

a.

Lenke til kommentar
lurer på, sparer man ikke utrolig mye ved å kjøpe den på apples webshop? der den bare koster 1800 kroner med ingravering og gratis shipping (4gb modellen)

Jo, jeg bestillte derfra.. Men jeg angrer nå :( tok 2 dager før statusen ble endret fra "packing" til "prepering shippment" og enda 2 daer før det stod "shipped".. MEN NÅ!! fant jeg itillegg ut at den blir sendt fra hong kong :ermm: kan det bli verre? :no:

Lenke til kommentar

Hadde ikke jeg allerede eid en Zen Micro tror jeg nok også at jeg hadde kjøpt Nano, bare se på dette tilbudet hos www.apple.com/no, her er det fri fakt og gratis lasergravering. Ser du lenger ned på siden ser du reklame for Etymotic i6 øreplugger, kjøp et par slike og du vil få deg litt av en lydopplevelse:D

 

Ang. riper: sjekk om det går an å få tak i en veske elns til den, det ville jeg ha gjort hvertfall.

 

Én ting jeg IKKE liker med Nano, er lydutgangen som er plassert under, det synes jeg bare var unødvendig av Apple...

 

(redigert)

 

Neimen sannelig fant jeg ikke dette: Apple iPod Nano Tubes, de var fancy de:) Let litt på siden og se om du finner Shure e2c ørepluggene, de har jeg og de EIER!

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

det var en på skolen som hadde den, og jeg må si det er helt logisk at lydutgangen er under. Når du står med den i hånda, så er det jo helt logisk at ledningen er festa under, ikke over, da ville den stått å dratt i toppen av ipoden da jo, og når du har den i lomma og rekker ned tommelen, treffer du jo fram, tilbake og start/pause knappen, det hadde du ikke gjort hadde ledningen vært på toppen, du hadde gjort det såklart men du måtte ha strukket tommelen helt over andre siden av runningen

 

btw... den er jo dyrere på apple.no enn på apple.com ?

Lenke til kommentar

Det er nok billigere å kjøpe på nett ja, men jeg gadd ikke vente to uker eller hvor lang tid det nå hadde tatt..

 

Legg merke til at det står "Sendes vanligvis innen: 4 - 6 uker" på de Nano Tubes greiene.

 

For de det gjelder - Husk å handle som student på Apple sine sider.. blir endel billigere da.. http://store.apple.com/Catalog/no/Images/routingpage.html

 

Forresten snedig rabatt dette og.. http://www.apple.com/no/education/backtoschool/

 

Anyways.. vær forsiktige med nanoene.. dere er advart.

 

I'm out. Peace.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...