Gå til innhold

Ipod Nano - Før kjøp nybegynner spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skeib, poenget er at flash minne er ikke i nærheten av så kostbar teknologi som hd er, derfor burde den vært billigere

Er det ikke omvendt? I hvert fall for sluttbrukeren, er jo flash-minne MYE dyrere enn harddisker. Nano-en har jo faktisk et veldig godt forhold mellom pris/lagringskapasitet til flash-basert spiller å være, må jeg dessverre innrømme.

Lenke til kommentar

Foresten, jeg bestillte min ipod over www.apple.com/no, Hvordan er det da den blir fraktet til hjemmet? bor ganske avsidesliggende og noen snakket tidligere om Budtjeneste der du måtte ta imot selv?

 

Og må jeg vente lenge før jeg får den siden de som regel er trege med de strømpene jeg også bestillte? eller sender de 2 kolli?

 

mvh

André.

Lenke til kommentar

Det sier jo seg selv at den sorte blir lettere å få merkbare riper i. Blir like mange riper i den hvite, vises bare ikke så godt.

Men den sorte ser jo så mye penere ut (synes jeg da, smakssak sikkert). Bestillte en 2GB, sort nano selv. Er bare å ta godt vare på den, så går det nok bra. Være forsiktig med hvor man legger og oppbevarer den. Trenger ikke ha den i lomma sammen med småpenger, nøkler o.l.

Ser ut som min også blir sendt fra Hong Kong. :( Det var da svært så langt unna, kommer jo til å ta flere dager før jeg har den jo. Jaja, får smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvordan er det med lading på en ny ipod da?

Lurer på det samme jeg også.

Også ble jo iPoden min som sagt sendt fra Hong Kong. Den ble sendt den 6, men når jeg går inn på pakkesporingen på Apple.no så vises det ingenting om hvor pakken er/har vært. Hvis jeg går inn på tnt.com(de som sendte pakken) og skriver inn pakkenr. så står det fortsatt at den er i Hong Kong. Og det er 4 dager siden den ble sendt nå. Noen andre som har hatt problemer med at pakkesporingen ikke fungerer, eller befinner pakken min seg fortsatt i Hong Kong etter 4 dager?

Vil ha iPoden min nå! :cry:

Lenke til kommentar

Kjøpte du fra apple.no? Da logger du bare inn på apple.no-kontoen din. Trykker "Bestillingsstatus/Historikk. Da kommer statusen opp...står det "shipped" så er den sendt. ;)

Pakkesporingen inne på apple.no fungerer visst ikke. Du kan gå inn på tnt.com og skrive inn pakkenr. og da fungerer pakkesporingen. Min er visst kommet heeelt frem til Arnhem Hub allerede. (hvor enn det er).

 

Edit: Mulig de deler tingene opp og sender dem hver for seg, så du skal slippe og vente på det som ikke er klart enda. (stod iallefall på siden deres at de kunne gjøre det noen ganger).

Endret av stalker.
Lenke til kommentar

Valgte gravering på min jeg også, men merket ikke at det tok noe spesiellt lang tid før de sendte den. Bestillte den natt til tirsdag forrige uke, og den ble sendt på tirsdag. Nei, de sender den jo ikke til kina for gravering. Når jeg bestillte fra apple.no så regnet jeg med at apple hadde et lager med iPod i Norge (eller et annet nærtliggende europeisk land), som de sendte ut, men det har de tydeligvis ikke. Virker som alle iPoder (iallefall nano) som bestilles sendes fra Kina-området. Veldig klumsete spør du meg, men sånn er det nå altså. Så, iPoden din vil også mest sansynlig sendes fra det området.

 

Har akkurat funnet ut at min kjære iPod er kommet til Norge/Oslo kl. 8.22 i morges. Hvis jeg får den iløpet av morgendagen, har det tatt 8 dager fra den ble sendt til jeg fikk den. Nå har jeg tilholdssted i Trondheim, men tror du kan regne med ca samme ventetid.

Lenke til kommentar

mente 4gben

 

prisen der er 249 dollar, dollaren ligger på 6.5 kroner.

 

249 ganger 6.5 = 1618.5 kroner

 

 

 

er det bare jeg som ser dette ? jeg kan liksom ikke tro min egne øyne. Den koster altså da 1600 kroner der... hverken mer eller mindre, og det er da 600 kroner billigere enn på tilsvarende norsk side, og alle butikker her i landet

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...