Gå til innhold

Skuffet over Fable - The lost chapters

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte Fable i dag..

Skuffelse. :(

Fin grafikk.. men hvor ble valg av...

Halve området kan man ikke gå på, de er avsperret, og man kan ikke hoppe over gjerder.

Tapte en kamp mot en rival.... og SPILLET bestemte at da var det bare å reloade..

Ikke slik at jeg døde, men rivalen drepte fler goblins enn meg...

Hjelper ikke hvor innovativt det er i character- utviklingen, når det er så linjært at man ikke får velge selv... :thumbdown:

Må legge til at jeg er tilhenger av åpne spill, hvor man får velge selv og spillet ikke setter merkelige grenser på ferdsel og fremgang..

Og så har jeg bare spilt et par timer... Ønsker jeg hadde kjøpt Dungeon Siege II i stedet. Får håpe det bedrer seg. Jaja...

Må legge til at det er på PC. Burde jo visst bedre siden det først kom for X-box.

Rettet på tittel ;)

Endret av Erigon
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, spillet er veldig linjært.

Synes det er synd at de ikke har strukket det ut.

Hva jeg mener? Jeg mener for eksempel når du raper forran ei fin dame, så blir hun sint. Hva så? Det skjer jo ingen ting! Det sprer seg liksom ikke noen rykter om at jeg er en bums eller noe sånn!

Det skjer jo ingen ting! Om jeg oppfører meg stygt blir det jo ingen som bryr seg!

Da er jo hele pointet borte.

Jeg syntes nå spillet var jævlig bra, men det var fanken ikke noe non-linjært, og heller ikke så sinnsykt innovativt.

Men trådstarter, du bør endre topic, da denne ikke er veldig forklarende. :)

Endret av MeTa][iC
Skrevet (endret)

Ok. Du har kanskje rett angående linjært, men fikk ikke akkurat lov til å velge. Personlig gav jeg blaffen i om hun drepte flere goblins enn meg. Men spillet gav henne ikke lov... heh.. Loading ...

Kanskje ikke helt linjært... men spillet vil ha det på SIN måte..

Endret av Erigon
Skrevet

Satt og spilte det, men etter at Night of the Raven kom inn i min samling, så forsvant Fable rimelig fort.

Hater det at områdene er så avsperret! Ting får nesten ikke noe konsekvenser, kartet suger.

Alt i alt så syntes jeg ideen var god, men utførelsen var ikke mye å skryte av.

Men hvis man hadde mikset Fable og Gothic, så tror jeg man ville ha fått ett fantastisk spill :thumbup:

Skrevet (endret)

skulle prøvd gothic 2 på pc du!!

Der er det frihet til de grader uten amrikans moral ( det er tyskt hehe)

for så vidt jeg vet er det ikke noe fable til pc so du spiller på en xbox eller noe

edit:haha gothic er alleredet nevnt ja-genialt

Endret av simalarion
Skrevet (endret)

zzz har prøvd dod litt - knall bra zzz

enig - hater når Amrikansk moral skall ødlegge spillene også som i never winter night, nei du kan se slemm ut etc (ehh for det gjør deg "slemm") men du må sitte ¨å høre på de linære gameplayet og laaaaaange talene om alt mulig. Hva om jeg feks ikke gidder å hjelpe den prektige dama eller vill ha en klekklig summ for det, slike varissjoner er knallbra å ha med

Nope Gothic er det eneste spillet som du virklig kan gjøre som du vill (finnes seff begrensninger men ikke i den grad) selv om det har handling, genialt.

og hatet foresten dugeon sieg 1 så holder meg langt unna 2 å Fable også høres det ut som, snart kommer gothic 3 :thumbup:

Endret av simalarion
Skrevet
zeOx[' date=27/09/2005 : 02:52] pft. Fable er et knallbra spill. buhu, det er lineært! hva så? spill må ikke være frie for å være bra.

Synes at det er et kjempespill, jeg også. Skikkelig fint. Men som jeg sa lenger oppe, det er så mye ubrukt potensiale i det!

Skrevet

Hmmm...hadde tenkt å kikke på Fable, men hvis det er så lineært må jeg ta det med i vurderingen. Demo noen?

OT:Det er ingen barn i Gothic, ikke i GTA hellr for den saks skyld, og vi skjønner alle hvorfor. Men finnes det en løsning.

Skrevet
pft. Fable er et knallbra spill. buhu, det er lineært! hva så? spill må ikke være frie for å være bra.

Synes at det er et kjempespill, jeg også. Skikkelig fint. Men som jeg sa lenger oppe, det er så mye ubrukt potensiale i det!

Har kun spilt det på xbox, og jeg må si at jeg var velig fornøyd! Synes det var et knallfett spill! Til og med dama kicka helt, og det eneste hu vanligvis liker er FF.. Greit nok at det er litt lineært, men uansett, det er et bra spill med bra karakterer og god story. det at man kan velge mellom å være god eller ond synes jeg også var festlig, morsomt når man er blod-evil, så renner det blod av deg på og når du er skit-god får du en sånn fin liten halo over hue! :thumbup:

Morsomt spill, håper det kommer flere!

Skrevet

Har kun spilt det på Xbox, men må vel si meg enig. Du har noen valgmuligheter, men praktisk talt alle lav dem er fullstendig uvesentlige. Du kan velge å slakte en by, eller du kan velge å gifte deg, men det er jo faktisk fullstendig irrelevant. Virker over hodet ikke inn på historien, og føles kjaprt rimelig bortkastet. Spilte gjennom det én gang, på et par-tre kvelder. Ikke spilt det siden. Imponerende på sett og vis, men det klarer ikke å gi meg inntrykk av at jeg spiller i en levende og åpen verden. Og det største problemet: Jeg føler aldri at det er jeg som bestemmer.

Skrevet

Ante ikke hva jeg gikk til da jeg begynte å spille dette spillet for 3-4 dager siden, men da jeg først var igang var d svært vanskelig å ta seg matpauser.

Veldig fengende og stemningsfullt, og kort sagt det xbox-spillet jeg har vært mest imponert over sålangt.

Selvsagt ikke et perfekt spill. Savnet blant annet en skikkelig filmatisk avslutning og tjo og hei, og en mulighet for å vri storyen i litt forskjellige retninger, men at dette ødela spillet vil jeg absolutt ikke si. Sum: 92%.

Skrevet
OT:Det er ingen barn i Gothic, ikke i GTA hellr for den saks skyld, og vi skjønner alle hvorfor. Men finnes det en løsning.

Men hvorfor ikke egentlig? I Fallout 2 var det jo barn. Og jeg ble kjent som "Childkiller" der :whistle:

Skrevet (endret)
Det er et ganske bra spill, men retter seg ikke mot hardcore RPG-spillere. Like atmosfæren i spillet, morsomme npc-er etc. Men blir ganske fort lei.

Enig, enig. Det er nå desverre sånn da, at nesten alle rollespill som kommer ut er jo omtrent dønn like FPS på det med å være linjære!

Samme faen hva du gjør, ender jo spillet omtrent likt hele tiden.

Selv i KOTOR og i Fable, hvor du kan velge å bli god eller ond, er spillet fortsatt veldig mye av det samme. Du må fortsatt stort sett gjøre de samme oppdragene, dra de samme stedene, drepe de samme fiendene, osv osv.

Det er ikke sånn at du må være spesielt god for å gå en spesiell vei, liksom.

Slik er det med utrolig mange RPG nå for tiden. Trist er det, da RPG liksom er den sjangeren som skal definere non-linjært gameplay!

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Alt for kort IMO. Tilsammens har jeg brukt vel 15 timer på hele spillet.

Og meget, MEGET linært og valgene er det vel ikke mye av når det kommer til hovedstoryen, annet enn drepe eller la folk leve. Som f.eks Whisper og Twinblade.

Men jeg synes da det var meget kort og meget enkelt å komme seg gjennom. Hadde ca 60 healing potions igjenne etter siste kampen mot Jack, og 7 resurection pots.

Hadde trod det skulle være vanskeligere enn det var. Monstrene var lett å ta knekken på, healing potions kosta nesten ingen ting og resurection vials hadde du nok av.

Desverre klarte ikke Lionhead å imponere meg denne gangen. Joda, var et meget bra spill, og fengende når du satte i gang med det. Men det hele ble for lett. Døde aldri skikkelig, ramla bare over ende og våkna til live med full health takket være resurection vials. Kunne vært gjort mye mer med dette spillet. Større områder, mer valgfrihet når det kommer til hvor du skal, flere monster og en mindre linær spillestil.

Men men. Spillet er over, og jeg spillet gjennom som god denne gangen (når man ser bort fra et vis drap på en stk blind søster) så kanskje jeg en gang tar det frem og spiller gjennom som gjenomsyret ond mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...