Gå til innhold

ati crossfire review


graks

Anbefalte innlegg

jeg likte godt testen til anandtech som testet 'bare' crossfire hovedkortet til ATI. må si jeg er imponert over den generelle ytelsen og overklokkingsegenskapene til det kortet.

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2542&p=1

 

for å si det sånn, når jeg 'endelig' skal kvitte meg med denne gamle trege P4en så kommer jeg til å se meg rundt etter ett hovedkort med ett Radeon Xpress 200 brikkesett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er noen her som er virkelige ivrige på å fokusere på begrensingene til Crossfire, men i all iveren til å peke ut den store defekten og begrensningen på 1600*1200 @60Hz så ser det ut som de ikke objektivt greier å innse at :

 

*Crossfire Hovedkort har en veldig bra ytelse.

*Hovedkortene er veldig overklokkingsvennlige.

*Veldig Bra Firewire Ytelse.

*Dårlig Usb Ytelse.

 

Personlig så stiller jeg meg litt tvilende til hvor mange som egentlig bruker oppløsninger på 1600*1200, man bør da ha minst en 19" eller 21" skjerm for å få utnyttet denne oppløsningen og da ser det ut som at en LCD med grei oppdateringsfrekvens vil gjøre jobben.

 

Kan fortsatt ikke se for meg et scenario hvor faktisk 2x850xt I 1600*1200 med alt av Eye Candy greier å levere stabilt mer enn 60fps i slike oppløsninger (F.E.A.R , Splinter Cell Chaos Theory) og man tenker på at det kanskje er like vikgtig med stabil Fps så blir kanskje ikke denne begrensningen så viktig.

 

Kjører personlig her i gården oppløsninger på 1280*1024 på 85Hz og går stort sett ikke over denne oppløsningen da jeg får mest stabil fps som regel med denne.

Lenke til kommentar
haha .. det var morsomt .. vel :p ...

 

Anyway, jeg synes dette ser veldig bra ut, og det ser ut som om ATI sin løsning gruser nVidia sin ...

 

Hvordan kom du til denne konklusjonen?

Utrolig... :roll:

Den konklusjonen er da ganske åpenbar hvis du ser hvordan løsningen skalerer i forhold til nVidia sin? - Hvis vi da regner med at de nye kortene til ATI kommer i oktober/november så er det lett å regne ut hvem som blir den nye ytelseskongen?

Lenke til kommentar
Ser det er noen her som er virkelige ivrige på å fokusere på begrensingene til Crossfire, men i all iveren til å peke ut den store defekten og begrensningen på 1600*1200 @60Hz så ser det ut som de ikke objektivt greier å innse at :

 

*Crossfire Hovedkort har en veldig bra ytelse.

*Hovedkortene er veldig overklokkingsvennlige.

*Veldig Bra Firewire Ytelse.

*Dårlig Usb Ytelse.

 

Det er vel grafikkortene vi debatterer? Personlig synes jeg crossfire virker som et relativt meningsløst kjøp for de aller fleste, jeg kan ikke tenke meg en veldig stor gruppe folk som har nytte av crossfire (folk som kjører i lav oppløsning, eller LCD-skjerm,og som har et sli-hovedkort fra før, der det er billigere å kjøpe et nytt crossfire-kort i motsetning til å selge det gamle og handle inn et nytt). Såklart er også nvidias SLI rimlig marginal (i mine øyne), men denne er enda verre.

 

AtW

Lenke til kommentar
haha .. det var morsomt .. vel :p ...

 

Anyway, jeg synes dette ser veldig bra ut, og det ser ut som om ATI sin løsning gruser nVidia sin ...

 

Hvordan kom du til denne konklusjonen?

Utrolig... :roll:

Den konklusjonen er da ganske åpenbar hvis du ser hvordan løsningen skalerer i forhold til nVidia sin? - Hvis vi da regner med at de nye kortene til ATI kommer i oktober/november så er det lett å regne ut hvem som blir den nye ytelseskongen?

Det har vel vist seg gang på gang i denne bransjen at slike utregninger ofte ikke helder mål...

 

Tror nok vi bør se noen tester før vi trekker noen konklusjoner!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
haha .. det var morsomt .. vel :p ...

 

Anyway, jeg synes dette ser veldig bra ut, og det ser ut som om ATI sin løsning gruser nVidia sin ...

 

Hvordan kom du til denne konklusjonen?

Utrolig... :roll:

Den konklusjonen er da ganske åpenbar hvis du ser hvordan løsningen skalerer i forhold til nVidia sin? - Hvis vi da regner med at de nye kortene til ATI kommer i oktober/november så er det lett å regne ut hvem som blir den nye ytelseskongen?

Nei.. jeg kan virkelig ikke se hvordan du kan komme til en slik konklusjon med mindre du kun forholder deg til tester fra de sites.. som åpenbart heller i en gitt retning mht. ATI vs. Nvidia..

Personlig synes jeg tester skrevet at de mer dyktige skirbentene hos X-Bit Labs er de man bør forholde seg til.. Det være seg tester av RAM, CPU eller GPU.. Synes ikke Crossfire.. slik det ser ut på noen måte er bedre enn Nvidia's SLI.

Uansett tror jeg både Crossfire og SLI er for spesielt interesserte og er både for dyrt og strømkrevende for at det er noe godt alternativ til *ett* godt skjermkort.

Og så å trekke inn kort som evt. kommer seinere blir jo helt feil når det linkes til tester av de kort som er tilgjengelig nå.. Det kommer alltid nye kort/nye GPU'er/ny teknologi fra både ATI og Nvidia.. som vil endre styrkeforholdet produsentene imellom..

Men dette er jo bare min mening om saken.. .)

Lenke til kommentar
haha .. det var morsomt .. vel :p ...

 

Anyway, jeg synes dette ser veldig bra ut, og det ser ut som om ATI sin løsning gruser nVidia sin ...

 

Hvordan kom du til denne konklusjonen?

Utrolig... :roll:

Den konklusjonen er da ganske åpenbar hvis du ser hvordan løsningen skalerer i forhold til nVidia sin? - Hvis vi da regner med at de nye kortene til ATI kommer i oktober/november så er det lett å regne ut hvem som blir den nye ytelseskongen?

Nei.. jeg kan virkelig ikke se hvordan du kan komme til en slik konklusjon med mindre du kun forholder deg til tester fra de sites.. som åpenbart heller i en gitt retning mht. ATI vs. Nvidia..

 

Min vurdering var i forhold til testen som er gjengitt i første post her, ingenting annet. - Og tar du dataene for denne og setter inn et ATI kort som er betydelig raskere enn 7800GTX så blir konklusjonen klar.

 

.. Synes ikke Crossfire.. slik det ser ut på noen måte er bedre enn Nvidia's SLI.

 

Her blander du snørr og barter, - sånn jeg ser det er Crossfire På X8xx serien total uinteressant, og jeg gjentar nok en gang at hvis man ser hvordan løsningen skalerer (crossfire, glem grafikkortene) så ser det ut som den gruser nVidias løsning.

 

Uansett tror jeg både Crossfire og SLI er for spesielt interesserte

 

Det er jeg helt enig i, og sett i forhold til det så er disse løsningene kun interessant for 2-3% av de som skal ha grafikkløsninger uansett, men det har nå engang en viss markedsføringsverdi ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

.. Synes ikke Crossfire.. slik det ser ut på noen måte er bedre enn Nvidia's SLI.

 

Her blander du snørr og barter, - sånn jeg ser det er Crossfire På X8xx serien total uinteressant, og jeg gjentar nok en gang at hvis man ser hvordan løsningen skalerer (crossfire, glem grafikkortene) så ser det ut som den gruser nVidias løsning.

 

 

Var det ikke skjermkort/crossfire som artikkelen handlet om?

Det gikk meg kanskje "hus forbi"?

:)

 

Uansett tror jeg både Crossfire og SLI er for spesielt interesserte

 

Det er jeg helt enig i, og sett i forhold til det så er disse løsningene kun interessant for 2-3% av de som skal ha grafikkløsninger uansett, men det har nå engang en viss markedsføringsverdi ...

 

Da tror jeg vi er enige.. :)

Lenke til kommentar
Den 1600x1200@60hz limiten, gjelder den kun ved DVI?

Og kan man bruke Crossfire på VGA/15pin D-sub??

Nei, den gjelder ikke kun DVI

 

Husk at "slave-kortet" sender over bildet til "master-kortet" med DVI. Det er der problemet ligger!

 

Ja, du kan sette på en DVI->VGA adapter på den eksterne pass through kablen, men du vil fremdeles være begrenset til 1600x1200@60Hz

Lenke til kommentar

Crossfire er en stor spøk. Jeg tenker da på båndbredde begrensningen. Vel og bra at Crossfire virker å gi god ytelsesforbedring, men hva betyr vel det når du ikke får utnyttet det ved å kjøre i høyere oppløsninger?

 

Mange LCD brukere har nå høyere oppløsninger enn 1600x1200, jeg er en av dem. Da blir crossfire automastisk uaktuellt i mine øyne. For CRT folka så er det jo enda værre. Å spille i mindre enn 85Hz er jo fullstendig uaktuellt, og oppløsningen du får da på crossfire er jo horribelt lav. Velkommen til høy-definisjons alderen? Ikke for ATI tydeligvis. At det går ann å tenke så kortsiktig er ikke mindre enn utrolig. Luringen som fannt på å bespare på dette området burde blitt sparket!

 

Skal du spille i 1280x960@85Hz så trenger du vitterlig ikke noe crossfire setup... hvor er logikken bak dette valget de tok?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

"og jeg gjentar nok en gang at hvis man ser hvordan løsningen skalerer (crossfire, glem grafikkortene) så ser det ut som den gruser nVidias løsning."

 

Ihvertfall når båndbredden ikke er for stor, ser ut som det går dårligere når båndbredden øker. Når det gjelder neste genrasjon,og hvordan den potensielt blir, så venter jeg til benchmarks kommer.

 

AtW

Lenke til kommentar
"og jeg gjentar nok en gang at hvis man ser hvordan løsningen skalerer (crossfire, glem grafikkortene) så ser det ut som den gruser nVidias løsning."

 

Ihvertfall når båndbredden ikke er for stor, ser ut som det går dårligere når båndbredden øker. Når det gjelder neste genrasjon,og hvordan den potensielt blir, så venter jeg til benchmarks kommer.

 

AtW

Se bort fra kortene ja så ser det ut til at ATI har gjort en god jobb, men den er bare halvferdig inntil x1800 kortene kommer å vi får se real ytelse!

 

Ser ut til å være en sykt god klokker Crossfire kortet!

8776.png

Lenke til kommentar
Den 1600x1200@60hz limiten, gjelder den kun ved DVI?

Og kan man bruke Crossfire på VGA/15pin D-sub??

Husker jeg ikke helt feil var denne limiten for X8xx serien og ikke nødvendigvis gjeldende når R520 serien omsider kommer på markedet. Men er den limiten så forferdelig? Hvor stor andel kommer til å reelt blir rammet av det? Maskina begynner å krype langt over budsjettklassen skal du produsere jevnt over 60fps i den oppløsninga..

 

Crossfire er uansett helt på høyde med SLI og for meg som er svoren ATI-bruker er det godt å se at vi får et fullgodt alternativ. Jeg kjøper uansett aldri det aller nyeste og dyreste, og driter langt i om jeg har ti poeng mer enn naboen i 3Dmark.

Lenke til kommentar

Er helt enig med ATWindsor. At ATI ligger bak en generasjon på skjermkort er ikke et argument. Skal man lage en slik test må man ta toppkortene. Da er det bare rett og rimelig at nVidia som legger litt arbeid i å få en ny generasjon grafikkbrikker ut på markedet går av med seieren.

 

Dessuten er limiten på 1600x1200@60hz et steg tilbake i teknologi. Det er utilgivelig. Der mister de en stor kundegruppe.

 

Har bare en ting å si: Siden nVidias 7800 serie kom har de ledet kappløpet, og det vil de gjøre en stund fremover også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...