Gå til innhold

ati crossfire review


graks

Anbefalte innlegg

Raptor,27/09/2005 : 19:11] Foreløpig så får du iallefall ikke brukt Crossfire på et SLI hovedkort...

Merklig, arkitekturen ser jo ut til å være uavhengig av Mobo :shrug: Det gjør jo produktet enda mer meningsløst i denne genrasjonen....

 

AtW

Crossfire er ikke laast til ATI hovedkort. Det skal ogsaa fungere paa intel kort naar de kommer med den nye 955x eller hva det naa enn er som har doble PCIe spor.

 

 

-

Per Christian

Poenget er at man trenger et nytt hovedkort (ihvertfall nå), så det blir ganske dyrt selv for de som sitter på et bra ATI-kort fra før, derfor virker crossfire (for meg) rimlig meningsløst sånn som det er nå, om et halvt år, kanskje....

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men les enda mer nøye... så må du kjøpe ett kort som er Crossfire Sertefisert...

 

for eks. X850XT PE CrossFire Edition

i tillegg til det kortet du har fra før...

 

nå er jo ikke pris foreløpig kommet ut, men jeg tror det blir litt dyrt

 

Alle de nyeste og gode kortene til Nvidia er SLI sertefisert...

 

men jeg gleder meg litt til hva Nvidia kommer til å svare med når ATI slipper X1800...

 

håper på ett 7800 Ultra... =D

Lenke til kommentar
Crossfire er ikke laast til ATI hovedkort. Det skal ogsaa fungere paa intel kort naar de kommer med den nye 955x eller hva det naa enn er som har doble PCIe spor.

 

 

-

Per Christian

Poenget er at man trenger et nytt hovedkort (ihvertfall nå), så det blir ganske dyrt selv for de som sitter på et bra ATI-kort fra før, derfor virker crossfire (for meg) rimlig meningsløst sånn som det er nå, om et halvt år, kanskje....

 

AtW

Jo det kan ingen nekte for, men det samme gjelder alle som har Nvidia kort med hovedkort uten SLI og. Tror det er utrolig mange med 6600/6800 kort som sitter med helt vanlige intel baserte hoved kort, selv om det er rapportert et sinnsykt tall solgte NForce4 SLI kort.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Crossfire er ikke laast til ATI hovedkort. Det skal ogsaa fungere paa intel kort naar de kommer med den nye 955x eller hva det naa enn er som har doble PCIe spor.

 

 

-

Per Christian

Poenget er at man trenger et nytt hovedkort (ihvertfall nå), så det blir ganske dyrt selv for de som sitter på et bra ATI-kort fra før, derfor virker crossfire (for meg) rimlig meningsløst sånn som det er nå, om et halvt år, kanskje....

 

AtW

Jo det kan ingen nekte for, men det samme gjelder alle som har Nvidia kort med hovedkort uten SLI og. Tror det er utrolig mange med 6600/6800 kort som sitter med helt vanlige intel baserte hoved kort, selv om det er rapportert et sinnsykt tall solgte NForce4 SLI kort.

 

-

Per Christian

Det er nok mange av de, men det er nok tross alt noen som sitter på et SLI-kort og bare et skjermkort (sikkert ganske mange). Hvor mange sitter per dags dato på et crossfire kort og et skjermkort? (dette gjaldt jo SLI også når det kom, men i dag er situasjonen en annen).

 

AtW

Lenke til kommentar
er ikke helt med nå..

 

jeg skal ha 2 stk i Crossfire..

 

Så hvis jeg forstår deg rett, må jeg ha X1800XT CF 512 Mb. og X1800XT CF 256mb ?  :hmm:

Det du trenger er:

 

1x Crossfire hovedkort

1x Ati X1800ettellerannet Crossfire edition

1x Ati X1800ettellerannet

ah... da forstår jeg :)

 

lurer på om minnet på kortet er såppas bra at det er en fordel med 512 mb på 1800XT (CF) :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...