Gå til innhold

ati crossfire review


graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE (Apoc_ @ 27/09/2005 : 14:26)

Dessuten er limiten på 1600x1200@60hz et steg tilbake i teknologi. Det er utilgivelig. Der mister de en stor kundegruppe.

 

 

Hmm... De folkene som "gamer" i denne oppløsningen, tror også disse sitter evt. med LCD skjermer hvis de først har råd til dette (størstedelen av denne gruppen igjen), men igjen, er det en så stor kundegruppe? Jeg tror folk flest i dag gamer i 1280x960/1024 pr. dags dato.

 

Jeg gamer i 1600x1200@75Hz i css med en 19"crt skjerm og det er nok fler av

oss :roll:

 

 

svar til briktern

 

du må kjøpe nytt hovedkort og skjermkort av cf edition og muligens ny strømforsyning

Man må vel ikek ha et CF-hovedkort for å ha CF-skjermkort? Holder vel med et standard SLI-kort?

 

AtW

Foreløpig så får du iallefall ikke brukt Crossfire på et SLI hovedkort...

Lenke til kommentar

Glemmer alle den ene store fordelen CF har over SLI?

Noen som husker hva det er??

 

Hvis du i dag sitter med ett X800ettellerannet kort kan du den 5.Okt kjøpe et X1800 kort for så å kjøre det i CF hvor X1800 kortet er CF-edition. Da vil du får utelsen til et X1800 kort PLUSS et X800 kort.

 

Det kan du ikke med SLI. Der må man ha to helt like kort for å kunne bruked det.

Lenke til kommentar
Glemmer alle den ene store fordelen CF har over SLI?

Noen som husker hva det er??

 

Hvis du i dag sitter med ett X800ettellerannet kort kan du den 5.Okt kjøpe et X1800 kort for så å kjøre det i CF hvor X1800 kortet er CF-edition. Da vil du får utelsen til et X1800 kort PLUSS et X800 kort.

 

Det kan du ikke med SLI. Der må man ha to helt like kort for å kunne bruked det.

Hvis det der skulle være mulig (ATi påstår hvis det er det i denne artikkelen) så tror jeg du ville blitt plaget med mye bugs i spill, siden (hvis vi skal tro ATi) dette (R520) er en helt ny arkitektur, med SM3.0 støtte osv. Tror det ville være vanskelig å få de til å snakke sammen på en god måte. Og det vil være lite point uten SM3.0 støtte uansett, så vil ikke kalle dette en stor fordel.

Lenke til kommentar
Raptor,27/09/2005 : 22:20]
trenger jeg bare 2 stk X1800XT CF.. eller må jeg ha 1 spesielt kort. og 1 X1800XT CF?

Du trenger et spesialkort der og... Etter hva jeg har hørt så kommer ikke ATi med innebygd compositt engine før R600

så hva heter dette spesial kortet? så 1 spesial. og 1 vanlig?

Som passer til XT?

 

Det var vel:

Radeon x1800 512Mb "Crossfire Edition"

 

Så kommer det en 256Mb versjon også, som sikkert kommer til å være litt mer tilgjenglig som passer på XL og Pro kortet...

Lenke til kommentar
Raptor' date='27/09/2005 : 22:27']
Raptor,27/09/2005 : 22:20]
trenger jeg bare 2 stk X1800XT CF.. eller må jeg ha 1 spesielt kort. og 1 X1800XT CF?

Du trenger et spesialkort der og... Etter hva jeg har hørt så kommer ikke ATi med innebygd compositt engine før R600

så hva heter dette spesial kortet? så 1 spesial. og 1 vanlig?

Som passer til XT?

 

Det var vel:

Radeon x1800 512Mb "Crossfire Edition"

 

Så kommer det en 256Mb versjon også, som sikkert kommer til å være litt mer tilgjenglig som passer på XL og Pro kortet...

er ikke helt med nå..

 

jeg skal ha 2 stk i Crossfire..

 

Så hvis jeg forstår deg rett, må jeg ha X1800XT CF 512 Mb. og X1800XT CF 256mb ? :hmm:

Lenke til kommentar
Raptor,27/09/2005 : 22:27]
Raptor,27/09/2005 : 22:20]
trenger jeg bare 2 stk X1800XT CF.. eller må jeg ha 1 spesielt kort. og 1 X1800XT CF?

Du trenger et spesialkort der og... Etter hva jeg har hørt så kommer ikke ATi med innebygd compositt engine før R600

så hva heter dette spesial kortet? så 1 spesial. og 1 vanlig?

Som passer til XT?

 

Det var vel:

Radeon x1800 512Mb "Crossfire Edition"

 

Så kommer det en 256Mb versjon også, som sikkert kommer til å være litt mer tilgjenglig som passer på XL og Pro kortet...

er ikke helt med nå..

 

jeg skal ha 2 stk i Crossfire..

 

Så hvis jeg forstår deg rett, må jeg ha X1800XT CF 512 Mb. og X1800XT CF 256mb ? :hmm:

Nei... Hvis du skal ha to XT kort i CF må du et vanlig XT kort, og et XT "Crossfire edition" kort...

 

Begge kortene må ha samme mangde minne, altså 512Mb

Lenke til kommentar
er ikke helt med nå..

 

jeg skal ha 2 stk i Crossfire..

 

Så hvis jeg forstår deg rett, må jeg ha X1800XT CF 512 Mb. og X1800XT CF 256mb ? :hmm:

Det du trenger er:

 

1x Crossfire hovedkort

1x Ati X1800ettellerannet Crossfire edition

1x Ati X1800ettellerannet

 

 

mnnemengde er ikke relevant da oppsettet vil kjøre med samme minnemengde som det kortet som har minst, samme gjelder klokkehastighet og pipeline konfigurasjon.

 

 

til noen andre oppi her:

Fra REl80 forceware driverene vil SLI få samme begrensninger som crossfire når det kommer til blanding av forskjellige kort(se sak på hw.no)

Lenke til kommentar
til noen andre oppi her:

Fra REl80 forceware driverene vil SLI få samme begrensninger som crossfire når det kommer til blanding av forskjellige kort(se sak på hw.no)

Feil... SLI kan kjøre med to forskjellige klokkehastigheter med ForceWare 80-serien. Jeg kjører GT kort her med 400Mhz og 450Mhz

Lenke til kommentar
Raptor,27/09/2005 : 19:11] Foreløpig så får du iallefall ikke brukt Crossfire på et SLI hovedkort...

Merklig, arkitekturen ser jo ut til å være uavhengig av Mobo :shrug: Det gjør jo produktet enda mer meningsløst i denne genrasjonen....

 

AtW

Crossfire er ikke laast til ATI hovedkort. Det skal ogsaa fungere paa intel kort naar de kommer med den nye 955x eller hva det naa enn er som har doble PCIe spor.

 

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...