Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som den opprinnelige misfornøyde kunden spampiraten Rune Emmanuel

Karlson ovenfor refererer til, vil jeg gjerne utdype et par småting.

Jeg ble spammet av K-soft og var dum nok til å bite på, hovedsaklig

pga. de fiktive (imponerende) referansene som også etterhvert skulle

vise seg å være falske.

Imidlertid prøvde jeg først på en vennlig måte å gjøre Karlsson

oppmerksom på et par åpenbare amatørfeil i "programmet" hans:

"enhetspris" kalte han "PerStk", priser hadde ikke 2 siffer etter

komma, og var midtstilt istedet for kommajustert og lignende

irriterende småfeil i tillegg til de mer åpenbare og større feil.

Karlsson begynte istedet for å ta til seg kritikken, å komme med

utstrakt sjikane om min mentale helse og intelligensnivå, slik at jeg

etterhvert kom til at det var best å returnere *dritten*, og kjøpe et

seriøst program (Mamut).

Karlsson nektet imidlertid å ta *dritten* i retur, så jeg fant det

derfor opportunt å gå ut og advare andre potensielle offer.

I vår fikk jeg et trusselbrev fra en åpenbart useriøs advokat ( det

er i allefall hva han kalte seg), Anders Kvarberg i Oslo, som på

Karlssons vegne kom med diverse trusler dersom jeg ikke sørget for at

referansene til K-Softs svindelvirksomhet ble fjernet fra bla. Google.

Truslene var det selvfølgelig ingen hold i; jeg fatter imidlertid ikke

 

 

at en presumptivt intelligent mann ( han skal etter tittelen å dømme

ha bestått universitetsutdannelse) som Anders Kvarberg kan prestere å

 

 

skrive slik nonsens.

Et nesten likelydende brev fra Kvarberg, adressert til en annen person

datert et par måneder senere kan leses på http://www.helges.net .

For å riktig se hvor udugelig Karlsson er henviser jeg til

supportsidene hans:

http://www.k-soft.no/support/ , som med all tydlighet viser hvor

talentløs "programmene" hans er.

Jeg håper jeg har bidratt til at Karlssons svindelvirksomhet snart er

 

 

en saga blott, hans reaksjoner skulle iallefall tilsi at han har fått

panikk og har innsett at muligheten for juridiske reaksjoner for å

redde svindelforetaket er svært begrenset, om ikke ikke-eksisterende.

Med vennlig hilsen

Torgeir Dahn

Lenke til kommentar

K-soft fortjener all den sjikane de får da de bryter loven med å sende ut spam til individuelle e-postadresser noe de ikke har lov til i følge Markedsføringsloven § 2 b . Jeg har sendt klage til Datatilsynet og Forbrukerombudet så får vi se om det hjelper, hvis ikke kommer jeg til å gå videre med saken.

Jeg har sendt mail og faks hvor jeg ber at de fjerner mail adressen og fax nummeret mitt fra spam listene deres utan at det hjelper.

Her er link til spam mail jeg fikk fra de den 22.09.

Lenke til kommentar
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

forbannet tull

Min far mottok spam som jeg tolker det på sin jobbadresse, og det var BARE fordi at han nylig hadde registrert ett foretak i Brønnøysund registrene.

Samme har jeg en kamerat som også for 1-2 år siden registrerte ett nytt selskap, han fikk også denne mailen med spam i fra dere.

Tolker dere det da vitterlig som om at de ønsker denne mailen i fra dere ? Er registrering i brønnøysund registrene et automatisk ønske om mail fra dere? NEI.

 

så ikke skriv sånnt tull.. rett og slett løgn.

Lenke til kommentar
Kan en moderator vennligst stenge tråden? Dette begynner å provosere, og kommer garantert til å ende opp som en søpletråd.

Nja, nå er det K-Soft selv som har startet tråden og sånn sett får ta konsekvensene av det selv om de kanskje ikke hadde forutsett en såpass kritisk medlemsmasse.

At K-soft ikke svarer på konkrete spørsmål (hvorav flere kan besvares uten å kompromittere angivelige kunder) er deres valg, "de" har muligheten til å forklare seg. Bruker de den ikke i en tråd de selv har startet får de ta det som måtte komme.

 

Begynner derimot tråden å skli ut til personangrep eller dreie seg om skrivefeil (hint) er saken en annen.

Lenke til kommentar
Logo:

Bruk et tekstbehandlingsprogram, f.eks. Word, for å legge inn logo. Ta noen hundre faktura-ark og legg dem i skriveren. Skriv så ut logoen på disse arkene. Legg dem i hyllen og bruk disse når du skal fakturere.

 

Løsningen når programmet ikke klarer å ta hensyn til egen logo til firmaene. Og at gjenbruk av tidligere brukte utskrifter kan svette av på trommelen tenker han ikke på.

Lenke til kommentar
Baktaling som du også driver med er også straffbart og du vil selvfølgelig saksøkes på en god sum.

 

Forøvrig gjør vi oppmerksom på at videre mail fra deg ikke vil leses. Enn mindre besvares.

 

Lykke til med fremtiden....

Jeg er ikke part i saken og liker ikke unyanserte heksejakter men kan ikke si at jeg får så veldig godt inntrykk av K-Soft sålenge de kronisk ikke svarer på de fornuftige spørsmålene jeg har stilt dem.

K-Soft påstår at alt som har kommet frem i denne tråden er oppspinn men det virker ikke sånn når de ikke svarer på enkle spørsmål. Når de heller ikke kan komme opp med en troverdig og verifiserbar kundeliste på et så enkelt program virker forsvarstalene til K-Soft bare mot sin hensikt.

 

Tror det er K-Soft som trenger lykketil i fremtiden :roll:

Lenke til kommentar

Sitat K-Soft: "De fleste faktureringsprogrammer er tungvinte og vanskelige å bruke. Og ikke noe for "vanlige" folk. For noen år siden skjønte vi dette og tok derfor frem Fakt 2000. Fakt 2000 er spesielt designet for småbedrifter."

 

Hvorfor består kundelisten av mange internasjonale konsern? :no:

Endret av xpert
Lenke til kommentar

Litt off-T:

Kan ikke noen kjøre en slik en CNN hack elns? Legg in virus og legg link til download på hjemmesida hans. Siden alt borte der er uovlig allikevel, hva ville vel noe mer shabby utgjøre? *just a though... juuuust a thought*

 

On-T:

Takker for støtten din T.Dahn. Er veldig bra at (flere) folk med brukererfaringer kommer fram. At du har kjøpt det hjelper også veldig på, ettersom det er 100% legitimt. Og ikke minst at du anmelder prg så nøye hjelper også veldig.

 

... Jeg har sendt klage til Datatilsynet og Forbrukerombudet så får vi se om det hjelper, ...
Så vidt det er meg bekjent, er dette prøvd utallige ganger. Bare et forslag er at dere som har kjøpt prg og føler dere svindlet pga fraværende brukerstøtte, oppdateringer eller urettmessig lisensbetaling etc, samler dere sammen og går til forbrukerombudet sammen. Tydeligvis hjelper det ingenting med å gå en og en, ettersom de ignorerer dere gang etter gang.

 

!

Det har vært skriveleif fra meg tidligere i tråden, hvor jeg hevdet at frk. Emanuel bodde 5 år på hotell i USA, men har selv sett nå at det var 3 år. Uansett uskyldiggjør ikke dette noen ting ettersom dette virker som en svært lang tid for å:

"tilrettelegge sin bedrift uten for mye kostander" elns. som det ble hevdet tidligere i tråden.

 

Og ignorere frk. Emanuel fullstendig i sine innlegg ettersom dette bare viser seg å være bullkræpp, ser ut som eneste løsning hvis vi andre skal komme noe dypere ned i saken, hvertfall slik jeg ser det.

 

 

Edit: Eller om rett og slett moderator/admin kan slette innlegg gjort av frk. Emanuel, med mindre de viser seg å ikke være sakelige.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Offtopic:

 

Hei Bolson, kanskje du og jeg skulle sammarbeide om å lage det ultimate fakturaprogram for småbedrifter, du har programeringskunnskapen, jeg har rimelig gode kunnskaper gjennom praksis hva småbedrifter , regnskapsførere, revisorer , myndigheter krever lovmessig, praktisk, og ikke minst funksjonelt :cool:

Lenke til kommentar
Run time error: 5    Det betyr normalt at det er en feil i registeret i Windows. Det eneste kjente programmet som skaper denne feilmeldingen er en gratisversjon av Lotus. Det som må gjøres er å få rettet opp i en registerfeil. Dette gjøres vanligvis ved å formatere harddisken og så legge inn Windows på ny.

 

Et seriøst supportsvar ville her sagt hva som ble skadet i registeret og så gitt en oppskrift på hvordan man reparerer det. "Legg inn Windows på nytt"... Det er Windows 98

Lenke til kommentar
Først og viktigst!

-Hvor fikk du fra at forrige trådstarter hadde lagt ut FAK 2000 illegalt? Det sto aldri noen steder at han hadde gjort det. Skulle jeg tippe er det skumlesinga. Jeg stussa lenge over denne...

 

Fant den via tråden linket til på side 1 i første tråd.

 

Da tror jeg du må lete litt grundigere, eller være litt mer grundig når du trekker dine konklusjoner. Det er ikke trådstarter fra forrige tråd som la ut programmet. Personen som gjorde det har derimot vært innom denne tråden og gitt deg en god del konstruktiv kritkk på programmet.

Du som klager på heksejakt (som i seg selv er en latterlig påstand) og sjikane bør etter hvert trå veldig forsiktig. Jeg kan ikke tolke slike beskyldninger som du kommer med som annet enn å henge ut og sjikanere beviselig uskyldige.

 

Viser til tidligere svar, hvor jeg blant annet komluderer med 2 possitive og 3 negative ang. k-soft. Heksebrenning som sammenligningsgrunnlag er rimelig relevant i en tråd med mange innlegg helt offtopic, helt uvesentlig ting dras inn. Ting som ikke har med ting som er VIKTIG for en bedrift. Tre ting teller for en bedrift når det gjelder et produkt.

 

Men slik jeg leste 90% av innleggen var disse punktene IKKE vesentlig for debatten. Og når det ikke fokuseres på det en bedrift  praksis bryr seg om, men det hele går ensidig, med direkte hånlig, spottende og totalt ovenfor og ned tone, da gikk tanken til heksebrenning og syforeninger. For Dere unger som ikke vet hva en syforening , det er en ansamling av bygdekjærringer som er ulidelig kjeldig å høre på.

Du har nå en fantastisk evne til selv å definere hva som er off/on topic her da. Hva som funker for en bedrift har aldri vært tema i denne tråden og da bør du også holde det utenfor, selv om stadig flere nå påstår at det er totalt ubrukelig. Det virker på meg som om du mener selve tema og tråden i seg selv er off topic, det er i så fall ikke lite arogant å belære oss alle hvilke tema vi skal diskutere og hvilke spammere vi skal avsløre. Heksebrenner ER helt hinsides å bruke som sammenlikning.

Til slutt, er det noen som har en ovenfra ned holdning er her må det være deg:

Stadig henvise til hvor lenge du har holdt på, og hvor gammel du er. Belære folk som har jobbet i IT bransjen som programerere og annet i et par tiår om hva som er funksjonellt, hva som er viktig og at på til beskylde oss for å være en syforening av drittunger! Er ikke det patroniserende personangrep vet ikke jeg.

 

Med dette takker jeg for meg i denne debatten. Hvem som faktisk er sjikanerende og hvem som lyver har vi forlengst fastslått, og tilbake står det bare en desperat fyr, tatt med buksene nede og som driver med spamming og falsk markedsføring og en nordlending som sto igjen på toget når stasjonen dro forbi.

Lenke til kommentar

Jeg undres litt over hvorfor liveman, dersom han virkelig eier eller jobber for Ksoft, egentlig postet dette innlegget til å begynne med. Man skulle gjerne tro at det var for å renvaske seg mot falske anklager, men hvorfor da ikke et eneste av hans innlegg svart på noen av seriøse og begrunnede annklagene som folk har?

 

Og anngående referanser. På den svenske K-soft siden er coca-cola oppgitt som en referanse. For statoil kan man kanskje forklare det vekk med at en enkelt bensinstasjon har kjøpt programmet, men så langt jeg vet er det kun 2 bedrifter coca-cola kan referere til: det internasjonale "coco-cola company" eller coca-cola norge (evt. sverige da). I uansett tilfelle så er det ikke snakk om noe enmannsforetag akkurat, og det burde jo hær være mulig å lett finne ut av om det er løgn, uten at det kan mistolkes på noen måte (selv om det til stor grad allerede er blitt gjort). Så liveman, er coca-cola en kunde av Ksoft eller ikke?

 

Å rope sjikane er forøvrig nesten litt latterlig når mannen i samme innlegg sammenligner sine misfornøyde kunder med mentalpasienter og i mail til andre ber dem "søke mehandling, dersom du ikke allerede får det". Slike personanngrep må jo grense mot det ulovlige...

 

Personlig tror jeg det beste å gjøre er å lukke denne tråden. Det virker smertelig åpenlyst av liveman ikke kommer til å gi svar på tiltale, selv de seriøse og begrunnede annklagene. Da har denne tråden bare en funksjon igjen, og det er å advare potensielle fremtidige kunder om denne useriøse aktøren. Det klarer den fint å gjøre som den er, uten at den får vokse seg til en gigantisk junk-tråd.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei

 

Har akkurat sjekket Statoil sentrale Access it database og denne produsenten er representert med 0 (zero, null ,niks ,nada) produkter så jeg regner med at han har i så fall solgt det til en enkelt bensin stasjon som ikke er eid av statoil men en franchise eid stasjon (eller noe sånt).

 

:)

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar

har nokon lagt merke til at alle svarene frå liveman i alle debatter/tråder/linker er like. altså veldig masse klipp og lim? skryte om produktet er klipt frå sidene hans. innholde i trådstarten er kopiert delvis frå svaret han gav i den andre tråden... er dette latskap ?

 

skjøner ikkje grunnen til at det kjem så "standariserte svar". det er så generelt at det ikkje får fram noko som helst. å nemne at det er så mange nøgde kunder i absolutt alle poster er jo kun reklame heile tid... ingeting han har skreve har vore eit svar på nokon spørsmål, kun klipp og lim av den samme "tom for innhold" teksten... det er veldig provoserende... la merke til at ein del forsvarer trådstarter frå forrige råd med at han bestilte "prøve" test versjon... det finst jo ikkje noko som er ein testversjon.

 

har prøvd programmet litt og må seie at det virker litt gammaldags. utifrå det eg greide å sjå så var progget påbegynt i 1996 og avslutta med siste forandringer i 2001. visuelt sett så er dette ein katastrofe, funksjonelt sett kan eg ikkje svare på sida eg ikkje har brukt andre faktureringsprogram.

 

det om produktet er så dårleg er heller ikkje noko som er eit problem.

 

det som er mest irriterende er å ikkje kunne få kontakt med selger, med mindre det gjelder sal. Spam av alle slag er noko me ikkje likar og mangel på "kundeservicen". det er det eg reagerer på. det er det som gjer at bedriften er useriøs og som gjer at det er så masse oppspinn rundt det her. det tar Liv man tre min å svare på dei spørsmålene som interesserer oss alle for å få saken ut av verden..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...