Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Edit2: Glemte å nevne at dette er til Osse.

 

Men hvorfor kan du bare ikke svare på posten min? Jeg stilte deg sprørsmål, og du unnviker med å lalle avgårde om hvorvidt det er deg likegyldig om ditt og datt.

 

Dessuten:

Jeg er svært lite intresert i personer, markedsføring til bedrift

 

Som jeg har nevt jeg synes det er entil dels grove overtramp av person bak produktet,

 

Hva betyr det?

 

Edit: Men viktigst, bare svar på sprørsmålene. Jeg ber deg, så du ikke latterliggjør deg selv.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen alle dere.

Dere gir oss mye å le over.

Tenk om dere kjente til sannheten i stedet for å komme med fordommer.

 

Det sies så mye rart at det ikke er poeng å svare på alt.

 

Hvis kun 5 % av det som sies er sant, så ville det være forferdlig...

 

Men vi skal kommentere en feilaktig påstand.

 

Vedr. demoversjon.

 

Vi har aldrig hatt noen demoversjon !

Hvis noen sier noe annet så be dem bevise det.

 

Vår policy er å i stedet for demoversjon selge svært rimelig, og ved å ikke ha demoversjon sparer vi penger og kan selge rimeligere.

 

Ønsker dere en fortsatt god dag... :D

 

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Lenke til kommentar

Takk for PM, Daniel ser Du har savna, meg :love:

 

Nå skal vi se:

 

Først og viktigst!

-Hvor fikk du fra at forrige trådstarter hadde lagt ut FAK 2000 illegalt? Det sto aldri noen steder at han hadde gjort det. Skulle jeg tippe er det skumlesinga. Jeg stussa lenge over denne...

 

Fant den via tråden linket til på side 1 i første tråd.

 

Hvorfor lest du ikke gjennom første og andre sida? Der stod det link til google om flere som hadde hatt problemer med K-Soft for opp til flere år siden.

 

Leste sånn rimelig fort gjennom alt, jeg er jo så kjempeopphengt i k-soft :thumbup:

 

Hvorfor dro du hele tida inn hvor godt programmet funka/ikke funka? Som så mange har poengtert, hvorfor skrive her hvis du føler at resultatet til bedriften er det eneste som teller, mens ingen andre gjør det?

 

Leser du så tar jeg forbehold med at jeg ikke har gjort dybdetest, leser du så ser du at jeg skal la to små bedriftseiere teste, da får jeg vite om det er bra eller ikke. Jeg har holdt på med fakturaprogammer og regnksapsprogrammer i mange år, så for meg er det enkelt, men det er tross alt ikke meg som er målgruppen for programmet.

 

Fordi dersom et program ikke er effektivt vil det fort bli utelukket, et godt verktøy for en bedrift skal være enkelt, en skal ikke være avhengig av en masse support.

 

Her skal det sies at dersom det ikke er mulig å få support, ja så er det en vesentlig mangel.

 

-Hvor fikk du fra at det er heksebrenning vi er ute etter? Eneste vi gjorde var å påpeke feil og mangler ved K-Soft som firma og eieren

 

Viser til tidligere svar, hvor jeg blant annet komluderer med 2 possitive og 3 negative ang. k-soft. Heksebrenning som sammenligningsgrunnlag er rimelig relevant i en tråd med mange innlegg helt offtopic, helt uvesentlig ting dras inn. Ting som ikke har med ting som er VIKTIG for en bedrift. Tre ting teller for en bedrift når det gjelder et produkt.

 

Funksjonell : (her har jeg ikke gjort en endlig konklusjon, for nte gant)

 

Pris : Her ser en litt på pris, men funksjonelitet kommer foran pris innenfor rimlighetens grenser. For mindre bedrifter med 1- 5 ansette er det ofte eier som tar seg av fakturering, 1 ekstra time ekstra for dårlige verktøy, uavhengig bransje koster , minimum kr 350,-

 

Support : Når en står fast så må det være mulig å få bruker å få support. Her er vel det punket jeg kunne foreløbig være tilbøyelig å angripe k-soft på.

 

 

Men slik jeg leste 90% av innleggen var disse punktene IKKE vesentlig for debatten. Og når det ikke fokuseres på det en bedrift praksis bryr seg om, men det hele går ensidig, med direkte hånlig, spottende og totalt ovenfor og ned tone, da gikk tanken til heksebrenning og syforeninger. For Dere unger som ikke vet hva en syforening , det er en ansamling av bygdekjærringer som er ulidelig kjeldig å høre på.

 

Ellers tror jeg ikke jeg har noe særlig mer å tilføye til de første 16-17 sidene av dette.

 

Men Daniel føler du at du trenger mitt tilsvar for å holde liv i tråden så bare PM, koslig min 2 PM, fra en ikke modorator.

 

Var det mer. Ikke ær redd daniell jeg skal sjekke PM om du krever mer utfyllende

 

Edit : ordet IKKE var uteglemt. eller så får der overse andre skrivefeil. Eller så kan du finne på et bedre ord en treig om meg :D

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Har derfor følgende spørsmål.

Er det noe som kan gi en ratsjonel forklaring hvorfor vi av så mange i denne tråd dømes.

 

Da har jeg noen spm. til deg: Hvorfor kan ikke du da på en saklig og ordentlig måte motbevise disse påstandene og fordommene da?

 

Dette uten bevis, uten fakta og med ankalger som kommer fra folk som ikke virker å ha helt rent mel i påsen.

 

Så det du mener er at de fleste som har en negativ kommentar til deg og ditt program er yrkeskriminelle eller har egne vinninger på dette?

 

Vi vet fakta. Vi vet at våre kunder liker oss.

Vi vet at det meste som skrives er tull og tøv og aldrig kan bevises, siden det er rent feil.

 

Okei, så uten å kunne legge frem en spørreundersøkelse fra kunder, og noen som helst andre bevis, så VEIT du at alle er like lykkelige og glade. De liker deg og det er ikke mulig at noen av kundene er misfornøyde? Hvis det meste her "er tull og tøv og aldrig kan bevises, siden det er rent feil", motbevis det da. Ikke sitt der og fortell eventyr som en selvgod gud.

 

Vi på K-Soft Norge AS, mener at en anklage må bevises.

Hvis ikke så skal en behandles som uskyldig.

 

Trodde virkelig ikke at en forbruker i norge måtte oppføre seg etter ett rettsuttrykk fra statene.. Kanskje flytte til norge igjen så du veit åssen ting funker her i landet?

 

Noen som kan forklare?

 

Ønsker dere en fortsatt god dag...

 

Med vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

 

Hva mer er det å forklare.. Den eneste som har noe å forklare her er deg og hvor dårlige unnskyldninger du prøver å ro deg unna på her inne. Hva med å prøve å virkelig fremlegge litt mer seriøse opplysninger enn "jeg sier dette, så sånn er det bare, for jeg beskytter alle kundene mine". Hva beskytter du egentlig?? Kundene eller de falske kundene du ikke har?

Lenke til kommentar
Det sies så mye rart at det ikke er poeng å svare på alt.

 

Hvis kun 5 % av det som sies er sant, så ville det være forferdlig...

Kan du svare på en ting hvertfall da?

 

Av referansene deres, er det mange firmaer som ikke har kjøpt produktet noen gang i det hele tatt. Den ene referansen deres sluttet å eksistere 3 år før produktet deres fantes.

 

Har du en rasjonell forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Nå var jeg rimelig ferdigdiskurte, jeg da, men la meg ta et par mindre punkter.

 

Dere etterlyser at k-soft skal komme frem med navn til Dere, av faktiske brukere.

 

Hvilken bedrift med en bedriftsleder som er ved sine fulle 5, vil gi tilsvar her ?

 

Jeg ser 1 fornuftig svar :

 

Bedrifter som er MEGET misfornøyed med k-soft , support og programvare. Og derfor ønsker å advare andre utfra faktiske egen opplevde forhold.

 

Bedrifter som er førnøyd, vil de virkelig stikke nakken sin fram for denne eminete forsamling av erfarne bedriftskritikere.

 

Og er Emanuelle ved sine fulle fem, så oppgir han ikke noen faktiske brukere, selv om bedriftsledern tilfeldigvis skulle være fornøyd med k-soft, ville det være skadelig for en bedrift og navngi seg her, konklusjoner som at det er enten venner av Emanuell som stiller opp, eller fare for en masse unger på telefon gravende angende denne saken.

 

Jeg regner med at Emuelle har såpass fornuft at ikke utsetter en uskyldig 3 tdjepart for vreden til dette hylekoret.

 

Det er da tross aldre bedre for Emanuelle og holde på de gode kundeforhold han har, en å ødelegge dem med og offentliggjøre et faktisk navn.

 

Dette vedder jeg på at det kun er eventuell ledere av et firma som forstår !

 

Er det en bedrift som kommer hit og bekrefter noen av påstanden til brorparten av innleggene her, så kan det kanskje være et lurt skritt, vil skape goodwill for det firma.

 

Har jeg grunnlag for å si at alle som vitner på k-softs vegne vil bli mistenkelig gjort som ansatt, venn eller betalt. Har jeg det ?

;)

Lenke til kommentar

OT: Osse, hvordan kan du leve med deg selv?

 

Ontopic: Jeg venter fortsatt spent på svar fra Mr. Emanuel på hva han har å si om referansene sine. Jeg har vært i kontakt med noen av mine venner og gamle kolleger som sitter som bl.a. innkjøpssjef og fakt.ansv. i noen av disse firmaene som påståelig har kjøpt dette utrolig banebrytende produktet, som ler av dette... De har aldri vært i kontakt med dette firmaet på noen som helst måte, aldri pr e-post, post eller fax.

 

Derfor finner jeg det svært så finurlig at også en del svenske bedrifter er utsatt for det samme. Noen kjappe telefoner, så får du vite ganske mye igrunn. Ingen vil ha seg selv på lister som kan gi andre økt salg og inntekter som følge av denne typen "reklame".

 

K-Soft, vær så vennlig, innrøm at majoriteten av de "referansene" dere har på hovedsiden deres er enten små franchise-butikker eller oppspinn.

Dere kan simpelthen ikke skrive at "Statoil bruker dette og er svært fornøyd". Statoil er faktisk noe helt annet enn Statoil Detaljhandel AS! Dette burde ett så bunnsolid firma som dere klare å skille mellom!

 

Det blir det samme som å skrive feil etternavn på en pedofil i avisene, hvor tilfeldigvis begge de forulempede bor i samme gate, noe som medfører at en av disse, fortrinnsvis da feil person blir lynsjet for noe han ikke har gjort. Kildekritikk er ALFA & OMEGA uansett.

 

Jeg tror K-Soft ville vært bedre tjent med å legge alle kortene på bordet og faktisk begynne å bevise ovenfor andre at de har sitt på det tørre. Vi lever i Norge, dere selger i Norge og dere må leve etter NORSKE lover og regler, ikke EU-reglement, ikke amerikanske normer og regler, men norske. Jeg tror alle ser at denne tråden er i ferd med å skli ut, men jeg ønsker at Daglig leder for K-Soft svarer på spørsmål som er stilt på en ærlig og redelig måte, slik at alle kan få denne saken ut av verden...

 

 

**EDIT** Glemte å fullføre innlegget ;) **EDIT**

 

**NY EDIT** This one goes to the one, the only OSSE! Hvorfor i grønnsvarte klarer du konsekvent ikke å stave navnet til Emanuel riktig?? **EDIT**

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Begynte å bli kjedelig dette ja. "Tenk om dere kjente til sannheten i stedet" sier han bare, akkurat som om det ikke er nettopp den folk her etterlyser :)

 

Men jeg skjønner Osse's argumenter, tror han begynner å lide under den akutte mangelen på gode AMD vs Intel-tråder som har gjort forumet så tamt og fargeløst i det siste. :grin:

Lenke til kommentar

Daniell, jeg ber om at du gir tilsvar her og ikke over PM, det samme gjelder BennyNXO, jeg er ikke intresert i en PM diskusjon. Dere skal gjerne PM, meg dersom det er noe Dere absolutt vil jeg skal kommentere. Men selv om internett er på 24/7 her så etyr det ikke at jeg er her.

 

Og Nei Danielll jeg ikke tilfeldigvis kjøpt programmet. Ble kjent med k-soft gjenne disse trådene.

 

Og jeg har faktisk en relevant intresse av å finne et rimelig enkelt faktureringsprogram, på vegne av et par mindre firma jeg hjelper med årsoppgjør, selvangivelser og slikt.

 

 

Og til slutt mitt råd til Emanuelle:

 

Uansett hvordan du ordlegger deg vil det ikke bli godatt.

 

I mange andre tråder der et firma er utsatt for massiv kritkk, bruker det å løse seg dersom bedriften legger seg flat, enten det er reell kritikk eller bare sada. Det har jeg derimot ikke tro på når det gjelder denne forsamlingen.

 

Er det et ønske fra de to som PM meg med innlegg som åpenbart tilharer her i denne tråden, så skal jeg gi fult svar her og IKKE over PM.

Lenke til kommentar

Viste seg at en kjenning hadde vært så dum å kjøpe dette programmet. PS! han bruker det ikke. Jeg fikk derfor muligheten til å se på hvordan programmet er bygd opp samt prøve det litt. Dette er versjon 4.51c, mens det ser ut til at den nyeste er 4.61c. Så ta dette i betraktning når dere leser resten.

 

Grensesnittet er laget i Visual Basic 4, og databasen er Access 2.0. Jeg laget faktisk to applikasjoner i Access 2.0 som brukes i dag, dvs de er oppgradert til Access 2003.

 

Alle fakturaopplysninger ser ut til å lagres på samme måte som i gode gammel flatfildatabase. Dvs en post inneholder alle opplysningene, kunde, alle fakturalinjer med mer. Slik det er bygd kan man ikke fakturere mer en 17 linjer på en faktura. Faktisk er det brukt to databaser for å få til løsningen. DEt er altså ikke brukt noe som helst relasjoner. Eventuelle relasjoner håndteres muligens i brukergrensnittet.

 

Det finnes ikke forhåndsvisning av faktura. Dessverre fikk jeg ikke testet mye, da programmet crashet som bare det, og låste poster. Skyldes trolig at jeg har XP SP2 og dette faktisk er bygd på Windows 3.11 plattform (16 bit) Men ut fra oppbyggingen kan ikke ferdige fakturaer låses, og man kan ikke definere fakturaserier.

 

Min vurdering er at dette er et program som jeg lager med nøyaktig samme funksjonalitet på 20 timer i Access og da skal jeg klare å låse muligheten for brukere å gå inn i tabellene bakveien.

 

Etter min vurdering er dette svært dårlig bygd, mangler alt som har med korrekt måte å utforme databaser på. Programmet er ikke verdt 970 kr eks mva. Å påstå at normalpris er kr 3 800 og at dette har kostet å utvikle, er etter min mening svært nær svindel (selge uorginale Rolex). Programmet er maks verdt 50 kr. Selv om det godt kan hende det fungerer for noen.

 

Osse: Anbefaler at du ser på DaTax (www.mamut.no) sine produkter. De har rene fakturaprogram fra 475 kr (eks mva). Gratis demo/prøveversjon kan også lastes ned. DaTax er gjentagen vinner i klassen for rimelige administrative programmer, dvs regnskap, faktura, reiseregning etc.

 

Edit: Siste avsnitt lagt til.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Det er åpenbart sterke meninger, men svært lite fakta fra dem som av uforklarelig grunn, sterkt misliker oss, uten å vite noe om oss.

 

Har derfor følgende spørsmål.

Er det noe som kan gi en ratsjonel forklaring hvorfor vi av så mange i denne tråd dømes.

Det er ikkje så nøye for meg kven som kjøper programmet deres. Og om det er bra eller ikkje.

 

Men det provoserer en del å ha motatt spam fra dere, som dere forklarer med at noken har meldt meg på mailinglista deres for moro skyld. Alle og enkvar skjønner at det er løgn. Spesielt når ein ser kor mange som har opplevd det samme her på forumet. Spam blir en aldri populær av på et forum for it-folk...

 

Er det en "ratsjonel" nok grunn for deg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...