Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Skal vi sjå:

 

Storken og Babelfisken tror jeg er ansatt, eller får betalt

 

Ka du sei Emanuell, gjør æ mæ fortjænt tel stillinga som, markedsrådgiver og brannslukker  :ohmy:

 

Fikk iallefall et par øl på puben av de som bruker mitt gamle regneark i Lotus til å fakturere, men husk kun Mack øl, dersom vi treffes.

 

Dette er tydeligvis en tråd hvor det er tillatt med alle mulige former for spekulasjoner og påstander, så lenge det sverter k-soft.

 

Her er det altså topp kvalitet på innleggene. Finnes ikke snev av beskyldninger, anntageler og løse på stander. Eller la meg se:

 

Sitat fra Brukermodorator El-Lasso

 

Det ville forresten ikke forbause meg om "Ole Karlsen" den samme som Rune Karlsson.

 

Sitat fra Bablefiseken

 

Du mener vel helst at dere vil beskytte deres egene løgner tenker jeg.

 

Et "fremgangsrikt" selskap som antagelig har underbetalt skoleungdom som står å mater faksen med nummer.

 

 

Er det slike utsagn som gjør denne tråden seriøs, eller gjelder det bare å anta og synse værst mulig ??

Du gjør den hvertfall ikke mer seriøs.

 

Joda jeg kunne vært mer seriøs men det blir litt for fristende å bruke hans egene ord imot ham og kunne sikkert spart meg for skoleungdomskommentaren. Den andre er en dønn seriøs påstand som jeg mener å ha godt nok belegg til å komme med utfra hans egene påstander her og på websidene hans. Er det useriøst å kalle en løgner en løgner? ikke i min bok.

 

Forøvrig kommer jeg jo faktisk med en god del fakts og kunnskap om de selskapene han påstår er kunder.

 

Hvorfor tar du du ikke disse med i betraktningen når du selv er så "seriøs"?

 

 

Dette er ikke stedet "for alle mulige former for spekulasjoner og påstander, så lenge det sverter k-soft." Tvert imot er det ganske mange avslørende fakta og mange flere indisier som stadig peker i en eneste retning.

 

Nå er det selvsagt ikke mulig å bedømme seg selv men jeg synes nå flerparten av innleggene er mer seriøse enn k-soft sine, og inntil nylig langt mer seriøse enn dine som stort sett alle bare var håpløst off topic. Nå ser det ut som om du bedømmer alle påstander, fakta og beskyldninger som speskulasjoner, hva er nå vitsen med det? FYI: falske referanser er _ikke_ det samme som "dårlig merkedsføring". Man kan bruke mange ord om det, løgner er en av dem. Hvem som da er mest seriøs overlater jeg til andre å bedømme.

 

edit: skriveleif

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært i Emanuelle sin sko , så hadde jeg PM meg , bedt meg om å holde kjeft, jeg kaster jo i stor grad bensin på bålet.

 

Jeg ser denne tråden som en direkte fortsettelse på den andre tråden.

 

Hadde tråden blitt holdt i en sakelig tone, med fakta, joda det finnes mange gode innlegg mot k-soft. Denne tråden begynte jo med et katastrofalt innlegg fra en frustrert mann, med mange lite kloke ordvalg.

 

I forriege tråden ble jeg spurt hvorfor jeg kaller dette en heksejakt, her prsenteres indisier , påstander og fakta om en an. Gjerne med en egen konklusjon. Det var vel omtrent slik heksejakten på 1500 tallet foregikk. En er dommer , jury og bøddel samtidig.

 

Men jeg skulle gjerne vite hvor mange som:

 

Faktisk av Dere har kjøpt programmer fra k-soft, og således bygger personangrepene på direkte fakta og ikke på hva andre sier.

 

Det intreserer meg meget mer som potensiell kunde, enn rykter som går rundt på bygda.

 

Trådstarter er meget missfornøyd med programet, sericen , det er 1

 

OC freak blir spammet, trist, er vel en del flere.

 

Er forresten litt rart at jeg som har kontakt med mange små firma aldrig har hørt om k-soft, men vi her nord er heldigvis ikke så intresange.

 

Må forresten ta et lite forbehold, en liten malerbedrift mevte noe om et fakturaprogram for et års tid siden, om det var k-soft skal jeg sjekke opp.

 

Hadde det vært vist til avgjort sak fra forbrukerrådet, eller dom fra forliksrådet, ja da hadde en slik hat tråd mot et firma (person) hadd full relevans.

 

Denne tråden er ikke første tråden som pisker opp en hats stemming mot et firma, minnes fortsatt en morsom tråd en eller anna .....aldo hadde mot Digital Impuls i Trondheim.

 

Jeg synes Dere skal stemne k-soft inn for forbrukerådet, etter dom er avsagt der, og den ikke blir anket av en av partene, ja da er det grunnlag for en reel heksejakt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hehe.. Jeg håper for guds skyld at trådstarter ikke har noe som helst med nevnte firma å gjøre. For det er lenge siden jeg har fått meg en så god latter.. De programmene som er nevn har ikke noen funksjoner utover det du kan lage med Office.. Og gitt at Open Office er gratis så tror jeg det er litt liten vits å betale for det. Programmene ser ut som noe man programmerer mens man leser Visual Basic for Dummies.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært i Emanuelle sin sko , så hadde jeg PM meg , bedt meg om å holde kjeft, jeg kaster jo i stor grad bensin på bålet.

 

Akkurat det har du rett i.

 

I forriege tråden ble jeg spurt hvorfor jeg kaller dette en heksejakt, her prsenteres indisier , påstander og fakta om en an. Gjerne med en egen konklusjon. Det var vel omtrent slik heksejakten på 1500 tallet foregikk. En er dommer , jury og bøddel samtidig.

 

Da er vi vel i gang med usakligheter igjen. På usenet har vi noe som kalles å hitle tråden. Et gammelt knep er å sammenlikne noen med Hitler for å spore av tråden. Det du gjør er omtrent det samme. Det er helt ute av propsjoner å sammenlikne dette med kvinner som ble brennt på bålet.

 

Men jeg skulle gjerne vite hvor mange som:

 

Faktisk av Dere har kjøpt programmer fra k-soft, og således bygger personangrepene på direkte fakta og ikke på hva andre sier.

 

Det intreserer meg meget mer som potensiell kunde, enn rykter som går rundt på bygda.

 

Vi diskuterer ikke programmet men man kan lese _svært_ mye ut av hans egene innelegg og hjemmesiden hans. Det er også hovedsaklig denne informasjonen sammt annet offentlig materiale vi forholder oss til når k-soft kritiseres som selskap

Dersom denne informasjonen ikke interesserer deg forstår jeg ikke hvorfor du engasjerer deg i det hele tatt. Den hvite ridder?

 

Er forresten litt rart at jeg som har kontakt med mange små firma aldrig har hørt om k-soft, men vi her nord er heldigvis ikke så intresange.

 

Ja er ikke det litt rart?

Herregud, ikke enda en av disse "Ingen hører oss stakkarer i nord!" Det hvertfall ikke noe i debatten å gjøre, men det er vel nok et hitlingsfosrsøk?

 

Hadde det vært vist til avgjort sak fra forbrukerrådet, eller dom fra forliksrådet, ja da hadde en slik hat tråd mot et firma (person) hadd full relevans.

 

Den har full relevans uten at forbrukerådet skal behandle den i et halvt år. Forøvrig har jo fyren selv påstått at han har hatt en sak der uten at det er gjort noe forsøk på å komme opp med en referanse. Kanskje litt merkelig?

 

 

Jeg synes Dere skal stemne k-soft inn for forbrukerådet, etter dom er avsagt der, og den ikke blir anket av en av partene, ja da er det grunnlag for en reel heksejakt.

 

Jeg synes du synes litt vel mye om hva vi andre bør og ikke bør gjøre. Innenfor de regler og lover som gjelder gjør man som man vil, så: "be my guest", fortsett å snakke om alt som ikke har relevans og fortsett å forklare oss hva vi bør gjøre, det er ikke ulovlig....

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Den skal du bare dra lengre ut på landet med :thumbdown:

 

Av en eller annen merkelig grunn har jeg mottatt mail fra Dere flere ganger, og det kommer fremdeles ramlende inn enda jeg har sendt flere mailer for å komme bort fra listen Dere.

Lenke til kommentar

Bablefisken, det var ikke programmet jeg spurte etter, jeg spurte om hvor mange som har personlige erfaringer med k-soft. Er faktiske bruker erfaringer jeg er på jakt etter, ikke hva ei syforening sladrer om at de har hørt.

 

Jeg tror at trådstarter har hadd en meget meget traumatisk opplevelse med k-soft.

 

Derfor spør jeg om andre som har personlige erfaringer ved å handle hos Dem.

 

Er det rart og useriøst.

 

Joda det er faktisk helt greit resten av ditt tilsvar, men jeg får jo ikke svar.

 

Baserer hele denne tråden seg på den ene faktiske brukeropplevelsen. Etter ca 16 sider med uffattelige mange bukerinnlegg, må det da være flere som har noen faktiske erfaringer med k-soft.

 

Er ikke så god til å ordlegge meg. Jeg er faktisk intresert, om det er 90% faktiske missfornøyde kunder eller om det er 10%

 

 

Og nå skal jeg gi deg en etter min mening super ting å kommentere i ditt neste innlegg.

 

 

En får da fanden ikke Steve Jobs hjem om en kjøper en MAC, huff grøss.

 

Er det såmange kunder som er missfornøyd med k-soft så må det finnes matriale hos forbrukerådet, slike saker skal være offentlig, sammen med en reel dom fra forliksråd.

 

Men nå er det tv tid, The aprentice tid.

Lenke til kommentar
Bablefisken, det var ikke programmet jeg spurte etter, jeg spurte om hvor mange som har personlige erfaringer med k-soft. Er faktiske bruker erfaringer jeg er på jakt etter, ikke hva ei syforening sladrer om at de har hørt.

 

Dersom du etterlyser seriøsitet vær så vennlig å ikke kaste sten i galsshus da. Det blir jo bare for dummt.

 

Jeg tror at trådstarter har hadd en meget meget traumatisk opplevelse med k-soft.

 

Derfor spør jeg om andre som har personlige erfaringer ved å handle hos Dem.

 

Er det rart og useriøst.

 

Det er i forhold til denne tråden både litt rart ja ettersom vi først og fremmst kommenterer markedsføringen. Dessuten, er produktet så dårlig som en får inntrykk av her vil nok de fleste glemme den pakken som ligger nederst i en eller annen skuff og slippe å kommentere det her, det kan være litt pinlig. Med det vell av små fakturaprogrammer tilgjengelig er det veldig merkelig at du skulle vise slik interesse for et ti år gammelt program som markedsføres med de metoder vi ser her.

 

Joda det er faktisk helt greit resten av ditt tilsvar, men jeg får jo ikke svar.

Svar på hva? Om du kan bruke programmet? Det er ikke det tråden(e) handler om. Start en ny under software.

 

Baserer hele denne tråden seg på den ene faktiske brukeropplevelsen. Etter ca 16 sider med uffattelige mange bukerinnlegg, må det da være flere som har noen faktiske erfaringer med k-soft.

 

Hvorfor det, vi har da alle en del erfaringer med K-soft nå. Vi har avslørt det meste av merkedsføringen som bløff fra ende til annen. I tillegg har vi jo hatt glenden av Karlsons egne uttalelser her på forumet. Det er tydeligvis mer enn nok til 16 sider med brukerinnlegg. Ikke sannt?

 

Og nå skal jeg gi deg en etter min mening super ting å kommentere i ditt neste innlegg.

 

Ettersom jeg ikke forsto et plukk av resten lar jeg det bli med dette.

Lenke til kommentar
... Derfor spør jeg om andre som har personlige erfaringer ved å handle hos Dem. ....

Til Osse; jeg ba deg anstendig 1-2 ganger i forrige tråd om at du skulle lese gjennom alt nøye, før jeg begynte å bli rimelig trøtt av "uforståeligheten" din. Det eneste du gjorde var å tilføre mere løgner i likhet med trådstarter her.

 

Først og viktigst!

-Hvor fikk du fra at forrige trådstarter hadde lagt ut FAK 2000 illegalt? Det sto aldri noen steder at han hadde gjort det. Skulle jeg tippe er det skumlesinga. Jeg stussa lenge over denne...

 

Til quoten:

-Hvorfor lest du ikke gjennom første og andre sida? Der stod det link til google om flere som hadde hatt problemer med K-Soft for opp til flere år siden.

 

-Hvorfor dro du hele tida inn hvor godt programmet funka/ikke funka? Som så mange har poengtert, hvorfor skrive her hvis du føler at resultatet til bedriften er det eneste som teller, mens ingen andre gjør det?

 

-Hvor fikk du fra at det er heksebrenning vi er ute etter? Eneste vi gjorde var å påpeke feil og mangler ved K-Soft som firma og eieren (referanser på webside (se lenger ned*), layout på webside og program, hvem som styrer bedriften og sist men ikke minst hvor eier bor/bodde (/har aldri bodd :p ) over de siste (hvertfall) 5 årene)

 

*Til ref. på webside:

Når man refererer til Statoil og ikke noe mer, vil det i økonomisammenheng peke på Statoil ASA (som utvinner, foredler og selger gass og råolje).

Statoil Norge er et selvstendig AS som selger fyringsolje, smøremidler o.l.

Både Statoil ASA og Statoil Norge bruker SAP R/3 for regnskap og fakturering.

 

Bensinstasjonene ligger under Statoil Detaljhandel AS (tidl. Norol, og frem til ca 01.01.05 50%deleid av ICA Haakon gruppen). De fleste servicestasjonene er franchise drevne, dvs. selvstendige næringsdrivende med avtale som knytter dem til Statoil Detaljhandel AS.

 

Dersom en tilfeldig franchise bensinstasjon tilknyttet Statoil Detaljhandel hadde anskaffet et produkt fra K-Soft, burde K-Soft (om de hadde snev av seriøsitet) lagt til dette som Statoil bensinstasjon/butikk på samme måte som man i referanselisten viser til butikker fra COOP, Rema osv.

 

Slik referanselisten er nå, indikerer man Statoil ASA (morkonsernet) - noe som vil være en blank løgn for å si det mildt.....

 

Edit: Og vær så snill, svar seriøst og ordentlig på alle spørsmål nå da, uten å trekke inn hvor godt programmet funker.

 

Hvis du vil kan jeg godt quote på våpenfabrikken i Raufoss hvis du ennå ikke gidder å lese gjennom ordentlig.. Bare si ifra.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg håper for guds skyld at trådstarter ikke har noe som helst med nevnte firma å gjøre. For det er lenge siden jeg har fått meg en så god latter.. De programmene som er nevn har ikke noen funksjoner utover det du kan lage med Office.. Og gitt at Open Office er gratis så tror jeg det er litt liten vits å betale for det. Programmene ser ut som noe man programmerer mens man leser Visual Basic for Dummies.

Kan man holde seg ti topic her. Programmet utseende og funksjon betyr ikke en skitt i denne tråden og jeg forstår ikke hvorfor alle drar det frem hele tiden.

 

Om et program ser latterlig ut betyr ikke at det fungerer som det skal. Det forteller ingenting annet om firmaet som laget det enn at de hadde en god ide men at de ikke hadde genier innen programmering til rådighet for å sette ideen ut i livet. At en 15 åring kan lage et bedre program er også noe stort tull. Slike program skal følge visse regler og retningslinjer og håndtere inntasting fra all slags type brukere og det er ikke noe man lager over natta. Bare det å håndtere utskrift kan være en utfordring.

 

Markedsføring, håndtering av kunde, frivillige og ufrivillige, samt kommunikasjon med K-Soft må være grunnlag for disse trådene om K-Soft. Jeg synes faktisk at det har gått så langt at enkelte burde få tildelt både 1 og 2 advarsler for å tøye strikken alt for langt. Den forrige tråden om K-Soft ble ikke håndtert korrekt av moderatorene som førte til at tråden skled ut og ble stengt. Jeg håper virkelig ikke at de lar det skje her oxo.

 

Jeg forstår heller ikke hvorfor K-Soft får lov til å ha en bruker her inne som ikke er registrert som K-Soft. Det er ikke tråd med retningslinjene for forumet og at det ikke håndheves svekker troverdigheten til forum-administratorene.

 

Jeg synes det er på sin plass at K-Soft får lov til å forsvare seg for til dels grove beskyldninger her inne, men det må gjøres i tråd med retningslinjene slik at vi ikke får et fullstendig anarki her inne.

 

Edit: --->

...layout på webside og program...

 

Det er så usaklig når man drar inn layout på websider og program når man skal diskutere seriøsiteten til et firma. Klart det er lov å synes at en webside er uprofessionell eller at et program ikke ser like bra ut som FireFox eller hva det er dere liker. Men ikke bruk det som et argument i diskusjonen.

 

Derimot synes jeg det er helt flott når man belyser faktiske ting som "hvite" løgner ala referanser, der det kan virke som om det er bevisst blitt brukt "referanser" som kan mistolkes og heve troverdigheten til programmet/firmaet. Dette er kjent markedsføringstriks som man startet å bruke i USA for å lure folk.

 

K-Soft satser muligens bevisst på små bedrifter/enkeltmannsforetak, der lovene er uklare og det er mulig å tøye strikken og bevege seg i gråsoner om hva som er svindel eller ikke.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Det er åpenbart sterke meninger, men svært lite fakta fra dem som av uforklarelig grunn, sterkt misliker oss, uten å vite noe om oss.

 

Har derfor følgende spørsmål.

Er det noe som kan gi en ratsjonel forklaring hvorfor vi av så mange i denne tråd dømes.

Dette uten bevis, uten fakta og med ankalger som kommer fra folk som ikke virker å ha helt rent mel i påsen.

 

Vi vet fakta. Vi vet at våre kunder liker oss.

Vi vet at det meste som skrives er tull og tøv og aldrig kan bevises, siden det er rent feil.

 

Vi på K-Soft Norge AS, mener at en anklage må bevises.

Hvis ikke så skal en behandles som uskyldig.

 

Noen som kan forklare?

 

Ønsker dere en fortsatt god dag...

 

Med vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Lenke til kommentar

Ja hei liveman!

 

Hvorfor setter du ref til et nedlagt firma (Raufoss våpenfabrikk? Eller til statoil for den slags skyld?

 

Hvorfor har du bodd på et hotell i California Hollywood de siste 5 åra, selv om K-Soft har hatt laber økonomi ifølge register?

 

Hvorfor "antok" du at personen i forrige tråd var en bedrift og ikke en vanlig privatperson? Vi vet han aldri skrev noe annet.

 

Hvorfor fjerner du ikke ref. fra de firmaer som ber om ref. fjernet?

 

Hvorfor tar du ikke tlf, når folk skal ringe for å si seg opp "mailinglista" di?

 

 

Jeg håper du svarer for din egen troverdighets skyld....

 

Du bør svare og det fort også...

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Hei igjen.

Det er åpenbart sterke meninger, men svært lite fakta fra dem som av uforklarelig grunn, sterkt misliker oss, uten å vite noe om oss.

 

Har derfor følgende spørsmål.

Er det noe som kan gi en ratsjonel forklaring hvorfor vi av så mange i denne tråd dømes.

Dette uten bevis, uten fakta og med ankalger som kommer fra folk som ikke virker å ha helt rent mel i påsen.

 

Vi vet fakta. Vi vet at våre kunder liker oss.

Vi vet at det meste som skrives er tull og tøv og aldrig kan bevises, siden det er rent feil.

 

Vi på K-Soft Norge AS, mener at en anklage må bevises.

Hvis ikke så skal en behandles som uskyldig.

 

Noen som kan forklare?

 

Ønsker dere en fortsatt god dag...

 

Med vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Gi svar på tiltale?

feks. fortelle hvilken avdeling/butikk i konsernene som bruker programet deres?

blant annet bruker butikkene i Coop, Infopos fra lindbak som fakturaprogram.

Lenke til kommentar
*snip* Vi på K-Soft Norge AS, mener at en anklage må bevises. *snip*

Hei du!

 

Anklagene anngående deres mildt sagt fantastiske referanseliste, har blitt godt begrunnet og bevist fra flere hold. Da også gjennom direkte kontakt med flere av de aktuelle firmaene.

 

Det er dere som ikke klare å gi oss noe godt svar på hvorfor denne referanselisten er legitim, og ikke bare sludder og vås. Til det skjer, har du/dere fint lite å syte over.

 

Det faktum at programmene og hjemmesiden deres absolutt ikke har et design/brukervennlighet som er holdbar anno 2005, er en annen sak.

Lenke til kommentar

hei, jeg jobber i et av firmaene du har opplyst. og jeg kan bekrefte at ingen av vår firmaer i våres kjede har vært borti det prg du selger.

 

 

 

PS. du har ikke lov og gå ut og si at du leverer et produkt, når du i virkliheten ikke leverer dette produktet.

 

Alle i vår kjede er pålagt til og bruke samme produkt som hovedkontoret

Lenke til kommentar

Liveman: jeg synes du bidrar til dårlig PR for eget firma meg utsagn som å sammenligne forumbrukere som er uenige/har uoverenstemmelser med deg med psykiatritilfeller, dette faller under enhver saklighet. Jeg har personlig ikke gjort meg opp mening i denne saken, men synes infoen både på siden din og fra bbreg høres tvilsom ut, jamfør det daniel_984 påpekte. Greit nok at mange av de som anklager deg er usakelige, men burde ikke du som leder for en "seriøs" bedrift holde deg for god til å synke ned på lavmålet enkelte innlegg i denne tråden har gjort?

Lenke til kommentar

Jeg har nå min mening, ref tidligere poster :p

 

Jeg er svært lite intresert i personer, markedsføring til bedrift dersom det ikke skader meg, ei heller bryr jeg meg om store ord eller fakter fra en bedrift.

 

Det jeg og de som driver en bedrift bryr seg om er at ting fungerer.

 

Som jeg har nevt jeg synes det er entil dels grove overtramp av person bak produktet, men det er for meg og brukerne av et produkt ikke så interessant om han har hotellrom, her og der, ei heller hans referanseliste.

 

Derimot DERSOM det er et ubestidelig fakta at det kreves betaling for demo varer, det er meget ILLE.

 

Kommer dere med no nytt og spennede i syforeningen så skal jeg selvsagt krangle vidre "Flirer"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...