Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Bolson det var god og konstuktiv kritikk  :yes:

 

Krasjer det og er ustabilt så er det ubrukelig, men som du sier det kan være pga nye versjon.

 

Etter jeg la inn SP!/2 så funger faktisk ikke endel funksjoner i min tilårskomme Lotus Smartsuite 96.

Takk skal du ha.

 

Kjenner problemet, har derfor en gammel bærbar med Win95 når jeg skal fyre opp et gammelt prosjektstyringsverktøy.

 

Men ut fra hvordan oppbyggingen ser ut, dvs underliggende design og datastruktur. Dette programmet kjøper du ikke, ei heller anbefaler for noen.

 

Og dette ikke for å henge ut noen - men det går ikke ann å anbefale noen å kjøpe ei piratklokke til Rolexpris.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: *kremt* jaja, brukte visst litt lenger tid enn jeg trodde...

 

For det andre, som jeg har poengtert i både PM og i tidligere poster, så bruker Emmanuel utgåtte og ulovlige ref som du prøver å forsvare. Og når vi allerede har fått svar fra: (here we go again.... :roll: )

 

>Fra en næringsmiddelprodusent:

> Vi har ALDRI brukt K-Soft til noe som helst, og har ALDRI kjøpt noe

> der. Derimot har vi forgjeves forsøkt å komme i kontakt med noen i

> firmaet for å få slettet vår oppføring der. Vi har tom. vurdert

> anmeldelse av firmaet, men tror vel neppe at det nytter.

>

>Fra en bilimportør:

> [xx] AS har i lang tid forsøkt å få navnet [vårt] fjernet fra

> referanselisten til K-Soft. [Xx] som importør har aldri hatt noe med

> K-Soft å gjøre. Så vidt vi vet er det én enkelt forhandler som ved

> ett tilfelle har benyttet ett av K-Softs produkter.

>

> Vi har ikke lykkes med å få kontakt med noen hos K-Soft, og våre

> fakser, e-mailer og telefoner blir ikke besvart på noen som helst

> måte.

>

> Vi kan altså ikke uttale oss om produktene til K-Soft, og vi har på

> ingen måte noe positivt å si om kundevennligheten.

>

>Fra en butikkjede:

> Dette er en tilsnikelse.  Jeg kjøpte fakturaprogrammet for et par år

> siden, men bruker det ikke fordi funksjonaliteten ikke var god nok

> til vårt bruk.  Jeg har sagt opp vedlikeholdsavtalen, og det er

> derfor drøyt å bruke oss som referanse.

>

>Fra et oljeselskap:

> Vi er imidlertid ikke i stand til å hjelpe deg med en referanseperson

> fordi K-Soft er ukjent for våre regnskapsavdelinger. Vi har forsøkt å

> kontakte K-Soft på tlf. for å finne ut hvem i [xx] som ev. kjenner

> programmet, men det er ikke mulig å treffe annet enn en

> telefonsvarer.

 

 

Ok, håper dette er litt "sjokkerende" for noen...

 

NR.1!

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.

 

K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder. Alt siden vi startet har vår policy vært at en skal behandle andre godt, og forhåpentligvis selv bli behandlet godt tilbake.

Dette fungerer fint med de aller fleste, men dessverre finnes det en liten prosent som åpenbart ser på dette som svakhet og da velger å spre løgner og sjikane.

Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart.

Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme.

 

Vi ber alle fornuftige lesere å selv bruke hodet, og sjekke nøye hvilken type folk det er som anklager oss.

 

Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur, som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket. Da vi sa nei, svarte han med å legge ut diverse løgner om oss på diverse forum på internett. Det vedkommende også gjorde var å piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning. Dette er som kjent en kriminell handling og sier mye om troverdigheten til vedkommende.

Siden har andre personer tatt fatt i disse løgnene, uten å ta hensyn til hvem de kommer fra.

Og det sier noe om disse personene.

 

En annen som har vært aktiv i spredning av sjikane har et firma som selger konkurrerende programvare til omtrent samme pris som oss. Han sprer mengder av løgner om en konkurrent. Som kjent er det kriminell virksomhet å agere slik.

 

Så bruk hodet og sjekk hvem det er som skriver. Det er ikke sikkert du ville tatt i ham med tang.

 

Med Vennlig Hilsen

K-Soft Norge AS

Side1 i denne tråden er en direkte kopi av dette.

 

Kilde.

 

NR2!

K-Soft        3150 Tolvsrød    33 01 52 15

.....

.....

.....

Phone Number...............: +47 63 97 81 50

Fax Number.................: +47 63 97 80 55

 

Telefonkatalog-søk gav:

 

Heltorp, Unni      Miltangen 7, 2050 Jessheim    63 97 81 50

Kirkefjord, Arild  Miltangen 7, 2050 Jessheim    63 97 81 50

Unikum AS          Miltangen 7, 2050 Jessheim    63 97 81 50

Mystisk.... :hmm:

 

oooog NR3.....

Flere av de omtalte "referansene" har meldt at de vil ta affære.

Her er forøvrig kopi av Emanuel Karlsons siste mail til meg (Legg forøvrig

merke til den ubehjelpelige ortografien, og det at han omtaler seg selv som

"vi") :

 

Vi har dessverre til gode å motta en seriøs mail fra deg.

Alt du sender er mail fulle av løgner og latterlige påstander som er for

dumme til å en gang bruke tid på.

 

Vi synes selvfølgelig synd på deg da det av mailene virker som du kanskje er

i behov av proffesjonell hjelp og anbefaller deg derfor å søke behandling,

(hvis du da ikke allerede får det...)

 

Vi gjør også oppmerksom på at den eneste som driver med svindel er du. Og

støld, hvilket piratkopiering er.

 

Hadde du vært litt glup ville du ikke gitt oss de bevis du har gjort, men

mailene fra deg leveres vår advokat og politiet.

 

Heldigvis har rettvesenet begynnt å slå hardt ned på slike som deg så du kan

se frem til hva som vil skje...

 

Baktaling som du også driver med er også straffbart og du vil selvfølgelig

saksøkes på en god sum.

 

Forøvrig gjør vi oppmerksom på at videre mail fra deg ikke vil leses. Enn

mindre besvares.

 

Lykke til med fremtiden....

 

K-Soft

:ermm: Noen andre som synes.... *kremt*... :ermm:

 

NR4

Ååååhhhhh, bare se på linken... sier alt...

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Hei igjen alle dere.

Dere fortsetter å gjøre livet morsomt. :D

 

Jeg tør ikke skrive noe postivit om noen, for åpenbart er at hvis noen prøver å være nøytral og se på fakta i saken så blir han uthengt av majoriteten.

 

Takk for tipset Osse.

Du har helt rett.

Det finnes ingen fakta i verlden som får disse guttene på andre tanker.

 

Du virker skjønne litt mer om bedriftsrealiteter enn disse.

Å gå ut med referanser her vil ikke noen gjøre.

 

Vår support er kanskje ikke perfekt, men pleier å fungere godt. Vårt mål er at betalende supportkunder skal få hjelp på en gång, og de som fått med 3 måneder gratis support når de bestillte, få hjelp i løpet av noen få timer.

 

Vedr funksjonaliteten så er det ikke mer sannhet, enn det meste som skrives her.

Fakta er at vårt program er et av de mer feilfrie på markedet.

Iblant kan det være negetaivt, da enkelte kunder ikke vil betale for supportavtale, siden det fungerer så fint at det ikke trenges...

 

Den som tror det kan programmeres på 20 timmer, avslører at han ikke kjenner til programmering...

 

 

NB! Jeg har ikke peiling hvem Osse er, han er ikke ansatt. Regner med at han får gjenomgå når jeg nevner hans navn.

Da er han vel like dårlig som oss...?

 

Ønsker dere en fortsatt god dag... :D

 

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Lenke til kommentar
Bedrifter som er førnøyd, vil de virkelig stikke nakken sin fram for denne eminete forsamling av erfarne bedriftskritikere.

Ahhh, så dumme vi har vært... når disse bedriftene avviser enhver forbindelse med K-soft så er det selvsagt fordi de ikke tør å inrømme at de bruker det. Det er selvsagt de som lyver. :lol:

:wallbash:

Lenke til kommentar

Nekter konsekvent å svare på tiltale, igjen.

 

Kan en moderator vennligst stenge tråden? Dette begynner å provosere, og kommer garantert til å ende opp som en søpletråd.

 

Til eier, og antageligvis eneste ansatte hos K-Soft, så håper jeg virkelig for din skyld at du egentlig ikke er så dum (beklager utrykket, men det er faktiskt det enste passende) og arrogant som du har oppført deg her.

Lenke til kommentar
Den som tror det kan programmeres på 20 timmer, avslører at han ikke kjenner til programmering...

Undertegnede har programmert i større og mindre grad siden 1984, og laget flere applikasjoner bygd på databaser siden slutten av 80-tallet. Applikasjoner som har en betydelig tyngre logikk enn det FAKT2000 har.

 

Jeg sier ikke at jeg skal lage FAKT2000 på 20 timer, men at jeg skal få til samme funksjonalitet på 20 timer ved hjelp av nyeste versjon av Access (Access 2.0 ble droppet i 1998, og VB har jeg aldri brukt. Klarte meg med VB for app og C+)

 

Edit: Lagt på setninger i parantes, samt rettet en skrivefeil.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hvis du har rent mel i posen, som du selv hevder, hvorfor kan du ikke svare på iallfall noen av de mer seriøse spørsmålene fra publikum Mr. K-soft?

Det eneste du har gjort er å grave din grav dypere, og prøvd å ro deg vekk fra spørsmål.

Hadde du faktisk klart å svare noen av de stilte spørsmålene, kunne du kanskje ha reddet en promille mer respekt og seriøsitet.

Et seriøst firma ville aldri ha svart slik du har gjort, et seriøst firma tar potensielle kunder ( les HW.no forumbrukkere ) på alvor og svarer på spørsmål som fremkommer. Du har ikke svart på spørsmål som er stilt fra publikum, eneste du har gjort er å ro deg vekk fra spørsmålene.

 

Mvh

 

furyfax

Lenke til kommentar

Navn/foretaksnavn: K-SOFT NORGE AS

Organisasjonsnummer: 988 251 178

Forretningsadresse: Søndre Elvikvei, Åsa

3512 HØNEFOSS

Kommune: RINGERIKE

 

 

Daglig leder: Rune Emanuel Karlsson

Styre:

 

Styrets leder: Rune Emanuel Karlsson, 2905 Sheridan Street 33020 Hollywood Florida, USA

Lenke til kommentar

Offtopic, men denne her var jo rettet til meg

 

th-3 

Skrevet: 22/09/2005 : 23:03

 

 

Begynte å bli kjedelig dette ja. "Tenk om dere kjente til sannheten i stedet" sier han bare, akkurat som om det ikke er nettopp den folk her etterlyser smile2.gif

 

Men jeg skjønner Osse's argumenter, tror han begynner å lide under den akutte mangelen på gode AMD vs Intel-tråder som har gjort forumet så tamt og fargeløst i det siste. biggrin.gif

 

Du har så rett th-3, er forresten en post her som omhandler AMD vs Intel Dual og videredigering, var så overbevist at du hadde svart, at jeg hadde nevt deg allered, som en som vet hvordan sette opp et slikt system, så frem til små utydelig stikkere, så vi ikke blir sparka av en overivrig moderator. :D

 

Og til min store fortvilese greide jeg ikke å hisse på meg komplett sympatører, og det med glovarme fakta :nei:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Navn/foretaksnavn: K-SOFT NORGE AS

Organisasjonsnummer: 988 251 178

Forretningsadresse: Søndre Elvikvei, Åsa

3512 HØNEFOSS

Kommune: RINGERIKE

 

 

Daglig leder: Rune Emanuel Karlsson

Styre:

 

Styrets leder: Rune Emanuel Karlsson, 2905 Sheridan Street 33020 Hollywood Florida, USA

det var jo ikke noe nytt.... :p

Lenke til kommentar

Jøsses denne mannen Emanuel lever jo overalt i norge (hvis det i det hele tatt er navnet hans?, eller om han har veeeeldig god råd og har levd på hotell :p ):

Haugesund Tønsberg, og kilde.

Hønefoss konstatert fra telefonkatalogen.

Leste også bergen et sted, 5008 i postnr tror jeg. Skal lete opp....

 

Edit: Leita opp, men undrer fortsatt...

 

Link

 

Edit2: + mogreina faktisk

 

Enda en link

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje man bør roe seg ned litt så ikke tråden glir mer off topic ;)

 

 

Til liveman:

 

Du har opprettet en tråd der du anklager forumbrukere på hw.no forumet for diverse anklager. Det e flere her i tråden som tilsynelatende har blitt spammet av deres firma via mail og telefax.

 

Du har heller ikke besvart brukerene på hvorfor dere bruker referanser som ikke bruker deres system, eks. Raufoss Våpenfabrikk som la ned lenge før dere tydeligvis startet firmaet deres. Jeg forstår godt at dere ikke velger å gå ut med referanser, men det var ikke det mange av spørsmålene handlet om (selv om noen gjorde det).

 

Til sist vil jeg nevne at du ikke er så veldig nøytral du heller når du skriver følgende om en person du mest sannsynlig ikke kjenner eller har bakgrunn å si:

 

Den som tror det kan programmeres på 20 timmer, avslører at han ikke kjenner til programmering...
Lenke til kommentar

KVTL, du er n'te person som spør etter dette. Fyren er feig og kjører ikke på med annet enn "dere har skylda". Dette har han også gjort i stort sett alle tråder tidligere. Bare se noen poster lenger opp med linker til tidligere diskusjoner.

 

Edit: Tingen er som jeg skrev sist to poster opp, Kevin Sætre Cruickshanks eksiterer ikke. :shrug:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Men nå skal en gammel mann game litt. Bare et lite notam til kunnskapsnivået når det gjelder bedrifkorrespondse fra den tråden du linket til.

 

Her er forøvrig kopi av Emanuel Karlsons siste mail til meg (Legg forøvrig

merke til den ubehjelpelige ortografien, og det at han omtaler seg selv som

"vi") :

 

Når det skrives formelle brev mellom firmaer skal formen vi benyttes, å bruke formen jeg i et forretningsbre vil vise din med/mot part i forretningslivet at du er totalt noob, når det gjelder forretningskorrespondase.

 

Dette skulle Dere enkelt kunne sjekke om med hvilken som helst lærer i faget brevskriving og korespondase på vgs for handel og markedsføring.

 

Men ser nå at edlegg fra tidlig i posten som ble stengt begynner o dukke opp, så om et par sider kan jeg kanskje bare begynne å kopiere mine innlegg.

 

"Flirer", men nå skal jeg game litt før jeg sovner.

 

PS i forretningsbrev skal dere skrive med stor D selv om det ikke er etter punktum.

 

Og så var det en som nevnte at jeg konstant skrev Emuell feil, hehe rettskriving og meg, men det kan jo være at en av de første erotiske filmer jeg så var om ei dame Emanulle,

 

Nå har jeg åpnet meg for mange fine anngrep, er Dere ikke takknemmlig "Flirer"

Lenke til kommentar

@Osse: Kan du være så snill å holde din preken om rettskriving for deg selv, da du tydelig sliter med helt grunnleggende setningsstruktur og tegnsetting.

 

Det er forøvrig en veldig stor, og ubehagelig, kontrast i en tekst der man konsekvent bruker "De", "Dem" og "Dere", men skyter skivebom på andre og viktigere elementære ting.

 

Og drit nå i alt det her, det er så langt utenfor tema man kommer. La oss nå gi frk. Emanulle en siste sjanse til å svare saklig på de spørsmål som har blitt stillt. Om (les: når) dette ikke skjer, kan vi vel bare trekke den slutningen mange av oss er i ferd med å trekke allerede, og stenge tråden?

Lenke til kommentar
hehe.. og det morsomste er at noen faktisk har kjøpt programmer av k-soft. Det er helt utrolig. Det tar jo ikke så lang tid å sette sammen noe som ligner i Access eller Excel. Ja, eller enda bedre, i open office.. som er gratis. :w00t:

Folk som driver butikk har da annet å gjøre enn å fikle sammen slike ting selv når det alikevel finnes ferdige løsninger man kan kjøpe. I tillegg kan man jo virkelig komme på kant med loven hvis ens egen ferdigsnekrede løsning tilsynelatende ser ok ut men faktisk gjør ting feil...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...