Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Enig om skjermoppløsningen, den må kjøre på maks oppløsning. Men jeg synes likevel den er litt uklar da. Finner liksom ikke den beste innfallsvinkelen, dersom jeg trenger å se både på bunn og topp.

 

Men min maskin er ihvertfall inne til sjekk. Hadde endel ting å utsette på den, men vet ikke om det er felles for alle maskinene.

 

- Maskin reboota når den skulle våkne fra dvale /strømsparing

- Måtte ta ut batteriet av og til for å få den til å starte. (bios oppdatering?)

- Skjer ble til Skje3r (virus?)

- Piping fra høyre side av maskin (dårlig satt sammen?)

- Bul nederst midt på skjermrammen (dårlig satt sammen ?)

- Space tasten knirket veldig (dårlig satt sammen?).

 

Og hva er poenget med den cd'spiller tingen? Skal man kunne spille cd når maskinen når den er av, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også det problemet med grafikkkortet at det innimellom hakker fryktelig i ca ett minutt, deretter fungerer det helt fint en liten stund igjen, før det begynner å hakke igjen.

 

Noen som har funnet noen god løsning på dette?

 

[edit]

Jeg kan legge til at pc'en blåste ut jævlig varm luft fra siden.. Kan det være at skjermkortet blir for varmt?

Endret av oyvdahl
Lenke til kommentar
Jeg har også det problemet med grafikkkortet at det innimellom hakker fryktelig i ca ett minutt, deretter fungerer det helt fint en liten stund igjen, før det begynner å hakke igjen.

 

Noen som har funnet noen god løsning på dette?

 

[edit]

Jeg kan legge til at pc'en blåste ut jævlig varm luft fra siden.. Kan det være at skjermkortet blir for varmt?

5204939[/snapback]

 

Jeg har hatt denne samme notebooken i ett par måneder nå. Hadde akkurat det samme problemet som noen av dere andre nevner her.

Maskinen gikk som smurt i ca 5-10 min med spilling for å så starte med sitt plagsomme "slideshow" med regelmessig hakking.

 

Etter litt søking her og der fant jeg ut at det måtte være varmeproblemer og at skjermkortet automatisk klokket seg ned når det oversteg 80 grader celsius.

Dette irriterte meg veldig så jeg skrudde like gjerne opp hele maskinen og så på kjøleløsninga som fantes.

Det viste seg at det var 2 vanlige vifter som blåste luft på kjøleribber som igjen gikk videre til kjøleblokker på GPU og CPU. Men CPU har ikke det samme problemet med varme siden det virker som vifta der er bedre, så tilbake til GPU kjølinga igjen.

Det jeg kom over var at i selve "utluftings-sjakta"(ord?) på selve skallet(kabinettet) for skjermkortløsninga var det klistret på noen ekstra lapper med små og tette hull i (sikkert for å holde ekstra støv og skitt ute?). Dette førte til at varmen ikke fikk kommet seg godt nok ut av maskinen.

Jeg fjernet likeså greit alle slike jeg kunne finne i maskinen og testet om dette hadde noen effekt.

Og det viste seg å være en suksess! Har siden ikke hatt eller merket noen problemer med overoppheting på maskinen min.

 

En annen og litt enklere løsning kan være og anskaffe seg en notebook-cooler:

 

http://www.3dfxcool.no/product_info.php?pr...e86dc9aa5be9505

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=KOCLC02USBK

 

Litt merkelig at ikke se på netshop hadde testet dette på forhånd før de valgte å selge de som fungerende maskiner? :hmm:

Håper dette hjalp noen litt..

Endret av Winters EasyCompany
Lenke til kommentar

Hehe, jeg tipper at garantien ryker.

 

Olona: Hvilken tilbakemelding fikk du fra netshop? Tenker da spesielt på den pipinga på høyre side, med meg kommer den kun når jeg kjører på batteri, eller batteriet lades. Noen andre som har vært i kontakt med Netshop ang. piping?

Endret av aur013
Lenke til kommentar
Hehe, jeg tipper at garantien ryker.

 

Olona: Hvilken tilbakemelding fikk du fra netshop? Tenker da spesielt på den pipinga på høyre side, med meg kommer den kun når jeg kjører på batteri, eller batteriet lades. Noen andre som har vært i kontakt med Netshop ang. piping?

5223982[/snapback]

 

Jeg har vært i kontakt med Netshop angående pipingen. Etter mye om og men, fant de ut at det skyldtes bruk av USB-mus når maskinen er i batterimodus. De har vært i kontakt med produsenten++, men det har foreløpig ikke blitt fikset. Feilen er på alle 1559-maskiner.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg tipper at garantien ryker.

 

Olona: Hvilken tilbakemelding fikk du fra netshop? Tenker da spesielt på den pipinga på høyre side, med meg kommer den kun når jeg kjører på batteri, eller batteriet lades. Noen andre som har vært i kontakt med Netshop ang. piping?

5223982[/snapback]

 

Jeg har vært i kontakt med Netshop angående pipingen. Etter mye om og men, fant de ut at det skyldtes bruk av USB-mus når maskinen er i batterimodus. De har vært i kontakt med produsenten++, men det har foreløpig ikke blitt fikset. Feilen er på alle 1559-maskiner.

5224076[/snapback]

 

Jeg fikk tilbake maskinen etter 2 uker. Det viste seg at det meste var røket. Både skjerm og cpu var visstnok gærnen og dette byttet de. De byttet også barebonene. Uten noe klaging fra netshop sin side.

 

Når det gjelder piping fra maskinen har jeg ikke noe av det siden jeg fikk den tilbake. Nå har jeg ikke prøvd usb mus, og skal prøve det så fort som mulig. Høres jo ut som en artig feil :-)

 

 

Enig om skjermoppløsningen, den må kjøre på maks oppløsning. Men jeg synes likevel den er litt uklar da. Finner liksom ikke den beste innfallsvinkelen, dersom jeg trenger å se både på bunn og topp.

 

Men min maskin er ihvertfall inne til sjekk. Hadde endel ting å utsette på den, men vet ikke om det er felles for alle maskinene.

 

- Maskin reboota når den skulle våkne fra dvale /strømsparing

- Måtte ta ut batteriet av og til for å få den til å starte. (bios oppdatering?)

- Skjer ble til Skje3r (virus?)

- Piping fra høyre side av maskin (dårlig satt sammen?)

- Bul nederst midt på skjermrammen (dårlig satt sammen ?)

- Space tasten knirket veldig (dårlig satt sammen?).

 

Og hva er poenget med den cd'spiller tingen? Skal man kunne spille cd når maskinen når den er av, eller?

 

Det meste er altså blitt fikset av det som stod på listen min, selv om space knappen ennå knirker litt (mindre enn før) og skjer blir til skje3r. Windows klarer aldri å avslutte, men mistenker det installasjonsfeil overfor hardware feil...

 

Det rare var at maskinen virket tregere når jeg fikk den tilbake. Dungeon Siege funket ikke like knirkefritt etter at jeg fikk den tilbake. Det er litt rart, siden de sa at cpu'en var røket?

 

Jeg har spurt netshop om de kunne sende meg en ordentlig skriftlig beskrivelse av hva de har fikset. Skal bli spennende å se hva det var.

 

O.

Endret av olona
Lenke til kommentar

flott tråd as, mye hjelp å få...

 

har selv netshops "bygg din egen bærbar" 1559, og jeg er også irritert av denna pipinga, men jeg får den altid når jeg er i batterimodus. den forsvinner imidlertid da maskinen jobber. noen som fant ut hva det kom av forresten? forfærdelig irriterende... men men.

 

noen som kan anbefale noen progs til overklokking av andre hardware enn gpu? førstegangs-overklokker her, men må jo teste det :)

 

forresten syns jeg maskina bruker litt lang tid på å starte opp. eller, dvs. at den bruker ikke lang tid inn på skrivebordet, men den bruker laaang tid på å bli ferdig med å åpne alle progsa. spesiellt nettverka kommer ikke opp før alt annet er ferdig. noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kanskje kan fikse på detta? thnx...

Endret av floppy88
Lenke til kommentar
flott tråd as, mye hjelp å få...

 

har selv netshops "bygg din egen bærbar" 1559, og jeg er også irritert av denna pipinga, men jeg får den altid når jeg er i batterimodus. den forsvinner imidlertid da maskinen jobber. noen som fant ut hva det kom av forresten? forfærdelig irriterende... men men.

 

noen som kan anbefale noen progs til overklokking av andre hardware enn gpu? førstegangs-overklokker her, men må jo teste det :)

 

forresten syns jeg maskina bruker litt lang tid på å starte opp. eller, dvs. at den bruker ikke lang tid inn på skrivebordet, men den bruker laaang tid på å bli ferdig med å åpne alle progsa. spesiellt nettverka kommer ikke opp før alt annet er ferdig. noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kanskje kan fikse på detta? thnx...

5249581[/snapback]

 

 

Jaha? Hvis maskine er treg i oppstarten og treg inn på skrivebordet er det nok windows og din egen feil. Flere programmer du starter lengre tid går det.

Løsning=Format.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg tipper at garantien ryker.

 

Olona: Hvilken tilbakemelding fikk du fra netshop? Tenker da spesielt på den pipinga på høyre side, med meg kommer den kun når jeg kjører på batteri, eller batteriet lades. Noen andre som har vært i kontakt med Netshop ang. piping?

5223982[/snapback]

 

Jeg har vært i kontakt med Netshop angående pipingen. Etter mye om og men, fant de ut at det skyldtes bruk av USB-mus når maskinen er i batterimodus. De har vært i kontakt med produsenten++, men det har foreløpig ikke blitt fikset. Feilen er på alle 1559-maskiner.

5224076[/snapback]

 

Glem det jeg skrev. Jeg fikk tilbake maskinen, og den pipte i batterimodus uavhengig av om jeg hadde USB-mus eller ikke. Maskinen er nå returnert...

Lenke til kommentar
Netshops 1559 får mye skryt, men forstår at de fleste opplever problemer som viftestøy og den mystiske pipinga. Ellers anbefaler dere maskinen, er den et bra kjøp? Står mellom denne og MPX Notebook KN1 .

 

Hva bør valget mitt falle på?  :dontgetit:

5266109[/snapback]

 

 

Hadde en tundra 1559, også jeg opplever den rare pipinga.Skjermen har dårlig innsynsvinkel, og responsen til tastaturet er dårlig. Benyttet meg av angreretten og kjøpte en mpx kn1.

 

 

kn1:

Skjermen er meget god, i tillegg har den bedre skjermkortytelse enn 1559. Det eneste negative med kn1 er at den ikke er så solid, så du må behandle den litt forsiktig. Skjermoppløsninga er kun på 1280x800 så hvis du ikke har no problem med det anbefaler jeg kn1. :thumbup:

Endret av nygen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den mystiske pipinga har det kommet en oppdatering til ;) . Det var på grunn av usb mus i batterimodus.

Uansett, hvor finner jeg oppdaterte grafikkortdrivere? På Aopen sine sider finner jeg bare gamle 71.50 forceware drivere, som er ganske ubrukelige. Jeg trenger noen nyere...

 

EDIT: Eller funker det å laste ned drivere fra http://www.laptopvideo2go.com og bruke de modifiserte inf filene?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...