Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Noen som veit om jeg kan oppdatere den nye key board fixen med cd isteden for usb disket?

1559-AS 

Firmware  N/A  R02.260I.28 Beta  10/1/2005 

68.5 KB 

Fixed the beta version of KBC quickly typing lost key.

 

 

The upgrade procedure as below,

1. Installed AC adapter.

2. Please preparing a bootable utility disk and use it.

3. Decompress the ZIP file to this bootable disk.

4. Put the bootable disk into USB floppy, then boot

5. In DOS mode key in 'KBC' will start update.

6. After finishing, please restart the computer.

 

 

OS Support:DOS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har problemer med piping fra høyre side av pcen? litt usikker på om det er vifta eller harddisken eller noe annet. Lyden forandrer seg når jeg klemmer på den sida av pcen, og også når jeg trykker på tastene på høyre side av tastaturet. Så skikkelig irriterende å ha en pipe-lyd som skifter tone hver gang jeg bruker enter, shift etc.

 

Ellers så har den også kul på venstre sida av tastaturet, noen som har erfaring på dette? Tenker på hva responsen fra netshop er liksom?

 

I tillegg så blir adapteren utrolig varm, nesten slik at jeg ikke klare å holde den lenge i hånden.... ??

 

Da har jeg ikke mer å klage på :)

Lenke til kommentar

Eureka!

Jeg fikk svar fra Aopen og de sendte meg en link til en ny KBC firmware som skulle fikse problemet! Har testet den i ca 15min og må si at jeg ser lyset, jeg tror det faktisk har funka! JAAA.

Linken jeg fikk er

http://download.aopen.com.tw/userdownload_...6&Model=1559-AS

Det er sikkert standard linken til den vanlige download sida, men jeg gadd ikke skjekke det.

Det funker gutta, det funker! Ikke en jævlig leif til nå, jeg er lykkelig!:D

Skål for 1559-AS, min elskede laptop!

 

Nå.. til neste problem (jadda jeg har flere), i BF2 virker det som om charactern gjør masse bevegelser etter at jeg har gjort dem. F.eks har brukt "W" til å gå framover lenge også sidestepper jeg. plutselig så går den videre som om jeg skulle klemt "W" inn igjen, og også masse andre bevegelser:(

Plages også med korrupt tekstura i WoW, lurer på om alle disse probleme kan løses med ny skjermkortdriver?

Har ikke testa BF2 med denne KBC fixen, men skal gjøre det snart!

EDIT: Jeg vet ikke hvordan jeg skal utrykke min glede så jeg legger med ett ekstra ord: LYKKE

Happiness beyond beleif

Endret av rhemal
Lenke til kommentar

vet ihvertfall jeg kjørte mitt stabilt med minne på 666MHz.. stoppet der, lurer på hvorfor:p husker ikke hva jeg hadde på kjernen! fikk ihvertfall 6052 poeng ;)

 

gud hvor deilig det var med nye biosupdaten ass.. endelig går det faktisk ann å skrive på pcen også.. hehe! :D

Endret av nerval
Lenke til kommentar

Høres jo flott ut med oppdateringen, men jeg har et problem med å få laget en bootable cd:

 

I nero express 5.5 får jeg beskjed om å putte inn en bootable floppy i a: så nero kan kopiere en image fil over på cd.... Men jeg har jo ikke floppy... så det finnes jo ikke noe a:

 

går det ikke ann å laste ned en ferdig imagefil til å brenne ut på cd eller noe annet smart?

 

prøvde forresten å overklokke skjermkortet, men når jeg kom til 334 og 666 mhz frøs maskinen i 3dMark 05, så det er tydeligvis en grunn til at kortet er klokket ned fra fabrikk! Tempen på kjernen i skjermkortet lå forøvrig på over 80 grader... Nok til å steike seg et egg hvis sulten melder seg uten kjøkken tilgang;-)

Lenke til kommentar

I min Nero har jeg muligheten for å lage ett Nero dos-boot image (se bildet).

Har lastet dette imaget opp til

http://home.no/hauknes/DosBootimage.IMA

Regner med at man med Windows har lisens på dos å sånt så tror ikke jeg bryter noen regler her.

Btw så er det forskjell på hver enkelt gpu som kommer ut av fabrikken, noen tåler mer, noen mindre.

Har kjørt pcn stabil på 340/600Mhz nå siden jeg posta det.

Håper det funker for deg nå:)

post-75803-1129382115_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fant denne fantastiske tråden nå :)

Genialt, har 1559 fra NetShop med;

2ghz CPU

2GB 533 RAM

120 GB HD

128mb 6600

 

Lurte på om 2d og 3d instillingene på Klokkefrekvens er det samme? Må jeg klokke begge eller går de for det samme, la merke til at man kan klokke 2d mindre. jaja den står hvertfall på 3d nå 320/600 håper det går greit.

 

Alle driverene mine er oppdatert men har aldri oppdatert BIOS. Har det noe å si å oppdatere BIOS? Pcn funker helt smoth liksom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...