Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt maskinen inne til rep 2-3 ganger. BEgynner å bli rimelig lei.

 

Har brukt Speedfan til å måle varmen, og nå den står på flammehav på Local Temp - hva enn det er, men bare på rundt 52 grader. Viften går hele tiden, og da har jeg bare vært inne på nettet. Ikke spilt i det hele tatt.

 

Kanskje jeg må spille litt, selvfølgelig i vitenskapens navn, for å finne ut o maskinen er treg da...

 

høres jo utrolig at garantien holder om man åpner maskinen og fjernet tnig og tang, selv om det bare er en papirlapp eller to..bør man få slikt skriftlig tro...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vekker en gammel tråd.

 

Jeg har ennå store problemer med maskinen min, og sist var den inne for å bytte DVD brenner, power supply og oppgradert bios.

 

Dette er da tredje gang, og tror snart hele maskinen er byttet ut.

 

Lurer på om noen kan bekrefte eller avbekrefte om viften på denne maskinen slår seg på etter fem minutter. Viften stopper da ikke før man har slått av maskinen.

 

rhmal: Hva slags program brukte du til å overvåke varmen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jepp, me too!!

 

Skal laste ned det programmet. Den vifta på maskinen går jo på med en gang for øyeblikket. Skal få en bios av netshop for å downgrade slik at vifta kanskje ikke slår seg på med en gang.

 

Netshop sa at det var helt normalt at vifta skulle slå seg på mer eller mindre med en gang. Men det gjør jo at en bærbar blir litt mindre anvendelig.

 

Har du noen andre problemer med den maskinen?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jøss, denne tråden skulle jeg oppdaget før - vekker den nå til live igjen..

Kan begynne med å si at jeg nå har grafikkdriver 91.31 - i beste velstand, fra laptopvideo2go.

 

Ellers har BIOS oppdateringene fikset det meste ser det ut for.. Har selv hatt omtrent alle nemte problemer (varmeproblemet i spill hadde jeg på 1557 - sjekk post 1093 her, - hva jeg gjorde), men har til nå fikset det meste ved hjelp av Aopen sine drivere.

Eneste jeg til nå ikke har funnet svar på her er hvorfor maskinen forblir svart etter standby. Hos meg var det at den forble svart etter standby når AC-adapteren ikke var tilkoplet. Det ante meg at ett program hadde skyld i dette når problemet var løst etter jeg formaterte. Gjorde det da på den enkle metoden, og innstallerte litt og litt drivere/programmer - for så å teste standby funkjsonen regelmessig. Til slutt fant jeg ut at feilien oppstod etter jeg innstallerte nyeste GRAFIKKDRIVER fra Aopen sin hjemmeside - merkelig nok. Dette var da nå nylig jeg kom frem til - og det var ingen tvil (hos meg.) Jeg rullet nyeste driveren tilbake til den gamle (fra cd), og det fungerte topp. Prøvde deretter med nyeste driver fra nemnt laptopvideo2go, og her var tydeligvis problemet løst.. Har planer om å rapportere til Aopen, for dette merkverdige problemet.

Om det fortsatt finnes 1559-brukere, som har dette problemet, så prøv rådet mitt. Vil veldig gjerne ha tilbakemelding :)

 

Hilsen tydeligvis ensom 1559-bruker :roll:

Endret av gardover
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei. Vekker til live en gammel tråd igjen.

 

Har en kompis som nylig fikk overta en Tundra 1559 med ødelagt brenner.

 

Det enkle spørsmålet mitt er: Kan han sette inn hvilken som helst SlimWriter som denne? Og da eventuelt bare bytte over fronten på brenneren, siden brenneren sitter foran på laptopen, og har buet front for å passe med resten av chassiset.

 

Hvis ikke. Er det bare å bestille ny original fra ps, og blir dette mye dyrere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...