Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har netopp bestilt Aopen 1559ALS

 

Men det er noen ting jeg lurer på.

 

Jeg kjøper den i butikk fra digital impuls.

Og det er jo den samme som den netshop har kampanje på nå.

Noen som har kjøpt denne fra Digital Impuls?

Isåfall hva fikk du med, eller hva er vanlig og få med?

På sidene til Digital Impuls så står det nesten ingen ting om hvordan pcen er, men det gjør det på sidene til netshop.

noen med peiling?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hva problemet ditt er...

 

Jeg laget en "Bootable Disc" i nero, der jeg la inn den KBC mappa(den heter vel noe annet, som aw9z8a elns) etter at jeg hadde pakket den ut. Så var det bare å restarte med cden i, da kommer man inn i Cadera DOS, også er det bare å fikse derfra....

Lenke til kommentar

jeg hadde også det der problemet med at bevegelsene i BF2 styrte seg selv til tider.. virker som det var windowsfunksjonen "sticky keys"/"trege taster" som var synderen, for etter jeg skrudde av det så har jeg ikke hatt noen problemer med BF..

 

er det noen som har funnet en fix til den der høyfrekvente lyden som kommer fra høyresiden av laptopen? virker som den blir påvirket av bl.a. bevegelser på mousepad'en.. en annen ting er jo at lyden forsvinner når du sender signal inn på lydkortet, f.eks ved å fyre opp winamp med 0% vol i bakgrunnen. dette er jo ikke noen særlig god løsning på problemet, så jeg skulle gjerne sett at en løsning dukket opp ganske fort..

Lenke til kommentar

Heisann

 

Vurderer å kjøpe denne laptopen, men har en par spørsmål:

 

1: Støy fra viftene, hvor vil dere sette den på en skala fra en til ti?

 

2: Byggekvaliteten, hvordan er den f.eks i forhold til "coop" laptopen?

 

 

Jeg skal kun bruke denne hjemme da jeg pga. plassmangel ikke kan ha stasjonær så størrelsen betyr ikke så mye, men vil gjerne ha litt flere tilbakemeldinger på hva dere synes om pc'en sett med objektive øyne..

Lenke til kommentar

Hei olona, det høres kjempesnålt ut.

Kan kanskje hjelpe med en virusscan, sikkert ett 1337-speak virus :)

 

Deg som spørr om byggekvaliteten, den er er ikke spesielt god, det knaker litt her og der i min og når jeg åpna den var faktisk skjermen delt i 2 på midten (hjalp å bare klipse den sammen, har aldri falt opp igjen, men allikevel).

 

Viftestøyen har aldri vært ett problem for meg, synd at det ikke går ann å skru di av, men jeg er veldig fornøyd. Null problem i forelesniger og når dama skrur av sin stasjonære er det som å ta bort en vegg av støy i forhold til lappy :)

 

Skal prøve å reinstallere BF2 og fjerne støtten for trege taster ol og håpe at det går.

 

Og til han dell karn, hvor på nvidia.com finner du egentlig drivere til laptop? Jeg kan forsikre deg om at den vanlige nvidia pakken ikke lar seg installere på min lappy ivertfall. Her må det OEM drivere eller modifiserte .inf's fra 3part til. Men kan jo hende jeg ikke klare å finne de.

Noen som har funnet en driver som funker bra med BF2 forresten?

Lenke til kommentar

Oppdatering.

 

Denne posten har jo pågått en stund, kunne godt tenkt meg en oppdatering på hvilken skjermkortdriver og hvilken bios driver som er den nyeste og beste?

 

Fått inntrykk av at det er det samme hvor du henter bios eller drivere uansett om det er PsData, Aopen, NetShop eller noen andre 1559 laptoper?

 

Håper også noen kunne tatt seg bryet med å lage en .img av den CD som en trenger for å installere den nyeste evt. beste biosen til 1559. Så slipper vi alle spørsmålene om hvordan lage bios boot CD... :p

 

Mvh

Inge

Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle at min 1559 er i hus. Har ikke merket noe av problemene som er nevnt her i tråden:) Eneste spillet jeg har prøvd er FarCry og det fungerer knirkefritt med middels innstillinger. Utover det er det disse viftene da, men det må man vel nesten regne med når man har en sånn laptop med den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...