Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående viftene...

 

Min bråker da ikke noe spesielt i det hele tatt, har kun hatt den i 1 dag slik at den har ikke kjørt noe tyngre oppgaver. Er det vanlig at 1559 skal gi fra seg mye vifte støy? kan det være noe feil hos meg. For jeg kaller denne en stillegående maskin.

5101872[/snapback]

 

 

Nå må vi ta hensyn til at jeg byttet til denne fra en iBook da..

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd HL2:Lost Coast på denne maskinen? Min loader litt, også kommer XP-blåskjermen(med masse tekst som jeg ikke rekker å lese), så restarter maskinen. Når jeg starter spillet kommer det opp en advarsel om at jeg har for lite Hz(da hadde jeg noe sånt som 900mhz), anbefalt er 2,9ghz, så jeg forcet CPUen til å kjøre maks, da har jeg 2ghz(som fortsatt er for lite), men det hjalp ikke...

 

Men maskinen har vel nok kraft vil jeg tro, selv med for lite hz...Steam bruker vel vanlig p4-standarder når de anbefaler hz..

 

Noen som har peil?

Endret av aur013
Lenke til kommentar

Har spillt igjennom HL2 Lost Coast på min 1559 fra netshop. Allt fungerte perfekt og mindre lag en på min Athlon XP 3GH maskin med GF 6800.... Så denne maskine kan jeg trygt anbefalle til spillere.

 

Sånes fremdeles den er stillegående, klart jeg hører at viftene går, men det skulle jo bare mangle...

Lenke til kommentar
Har spillt igjennom HL2 Lost Coast på min 1559 fra netshop. Allt fungerte perfekt og mindre lag en på min Athlon XP 3GH maskin med GF 6800.... Så denne maskine kan jeg trygt anbefalle til spillere.

 

Sånes fremdeles den er stillegående, klart jeg hører at viftene går, men det skulle jo bare mangle...

5116801[/snapback]

 

Hvilken skjermkortversjon bruker du? Jeg bruker den siste 8. versjonen på laptopvideo2go.com

Lenke til kommentar

jeg har problemer med spill. det samme gjelder alle spill (wow,hl2,bf2).

når jeg spiller så går det helt smooth, og alt funker perfekt, men hvert minutt ca, så begynner det å lagge og alt beveger seg tregt i ca 30 sekunder. så funekr det smooth igjen i 1 minutt.. er det noen som kan hjelpe meg vær så snill.. det er synnsykt irriterende.. har prøvd å velge preformence i bios, har prøvd å instalere et program som holder prosessoren på 2ghz konstant.. har prøvd å formatere og instalere windows på nytt.. :( ikkenoe funker samme problemet hele tiden.

Lenke til kommentar
Drivere til skjermkort kanskje?

5151476[/snapback]

 

Den er den nyeste. 71.50 ellerno.. Uansett går det ikke ann å bruke driveren som er på nvidia.com, står man ikke har riktig hardware så det er jo litt rart.

 

Skjer ikke bare under spilling, ytelsen på laptopen skrues opp og ned hele tida, flikker litt i skjermen. Ingen som vet å fikse dette problemet? Syntes jeg leste at flere hadde samme problem

Lenke til kommentar

Har en kompis som hentet sin Netshop 1559 i dag.

 

Installasjon av XP og alle standard-driverene gikk fint. Men så: Bluescreen!

 

Og nå vil ikke maskina boote. Den henger seg helt i oppstarten. Den blåe progress-baren henger seg litt over halvveis. Trykkes F2, kommer den seg inn på bios etter ei god stund. Der virker det som alt fungerer. Finner både HDD og CD-rom.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av excrucio
Lenke til kommentar

Hei. Nå fikk jeg en rar melding. Jeg reboota pc og kommer 2 sek ut i oppstarten før den stopper. Det som kommer er

CPU=Pentium M prossesor 1.86

1023M System RAM Passed

 

 

Her stoppern. Noen ideer

?

stått slik i 30 min nå. Funker ikke å reboote eller komme in i bios eller noe:/

Lenke til kommentar
Drivere til skjermkort kanskje?

5151476[/snapback]

 

Den er den nyeste. 71.50 ellerno.. Uansett går det ikke ann å bruke driveren som er på nvidia.com, står man ikke har riktig hardware så det er jo litt rart.

 

Skjer ikke bare under spilling, ytelsen på laptopen skrues opp og ned hele tida, flikker litt i skjermen. Ingen som vet å fikse dette problemet? Syntes jeg leste at flere hadde samme problem

5163737[/snapback]

 

nettopp fått samme problem med NFS MW faktisk.. la merke til at CHC ikke gikk lenger i går, så har fiksa det nå.. kan si ifra om dette hjelper..

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe netshop 1559 laptop. Hat tenkt å oppgradere til 80GB harddisk, og lurer på om jeg også bør oppgradere ram til 1024? Har ikke tenkt til å bruke datan til å spille...mest surfe, se filmer...++ men vil jo helst ha maskinen litt før jeg må kjøpe ny, for at den er utdatert....

 

kjenner en som har netshop 1557, den er det ganske lavt volum på, er det noen som vet om det er bedre lyd på 1559? eller om de er like på det

 

Takk

Lenke til kommentar

For min del har jeg 3 ting å utsette på 1559.

 

1. Skjermen er dårlig, men klart en får hva en betaler for.

2. Høytalerne er ikkenoe å skryte av, må ha ekstert sett eller headphones.

3. Ser billig ut, men det er den jo også :thumbup:

 

Jeg har forresten ingen problemer med min, men har en med 1024MB ram og 80GB HD...

 

Kan enkelt anbefalle denne maskinen til alle som ikke krever en veldig god skjerm til sin laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...