Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget et problem med min Netshop 1559:

 

Når viftene først starter å støye, så stopper den aldri igjen heller. Dette anser jeg som et meget stort problem. På andre laptoper jeg har brukt, har viften gått i en liten stund (for å blåse ut varmen) og så sluttet å gå (eller gått ned på et laver turtall)

 

Det jeg lurer på er om noen vet om en god måte å fikse dette problemet på? Er faktisk det eneste problemet jeg har med laptopen, så det er litt irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket aopen sine sider for en bios oppdatering? Det pleier ofte å hjelpe dersom det er et kjent problem...

 

Jeg har sjekket aopen sine sider ja. Jeg har også sendt mail til netshop sin support og spurt om problemet. Det er ikke fler som opplever samme problemet altså?

 

Jeg ser flere poster om at viften støyer, men ingen som nevner det problemet jeg føler jeg har. (At istedetfor å gå på lavere turtall, så fortsetter den på det høye støyende turtallet)

Lenke til kommentar
Har du sjekket aopen sine sider for en bios oppdatering? Det pleier ofte å hjelpe dersom det er et kjent problem...

 

Jeg har sjekket aopen sine sider ja. Jeg har også sendt mail til netshop sin support og spurt om problemet. Det er ikke fler som opplever samme problemet altså?

 

Jeg ser flere poster om at viften støyer, men ingen som nevner det problemet jeg føler jeg har. (At istedetfor å gå på lavere turtall, så fortsetter den på det høye støyende turtallet)

5317459[/snapback]

 

Jo dette opplever jeg også.. Jeg mener det ikke var slik i starten, men at det har blitt etterhvert. Har du fått noe svar fra netshop?

Lenke til kommentar

Har fått følgende svar fra Netshop:

 

I bios kan dere sette opp litt forskjellige løsninger på maskinen. Her vil styring av viftene bli aktivert. Husker ikke helt rett oppsett, men dere ser det når dere er inne på biosen. Kikk gjerne litt på manualen da det skal stå forklart der.

Lenke til kommentar
Har fått følgende svar fra Netshop:

 

I bios kan dere sette opp litt forskjellige løsninger på maskinen. Her vil styring av viftene bli aktivert. Husker ikke helt rett oppsett, men dere ser det når dere er inne på biosen. Kikk gjerne litt på manualen da det skal stå forklart der.

5318510[/snapback]

 

Har dere fått manual til pc'en? Det har ikke jeg...

Lenke til kommentar
Har fått følgende svar fra Netshop:

 

I bios kan dere sette opp litt forskjellige løsninger på maskinen. Her vil styring av viftene bli aktivert. Husker ikke helt rett oppsett, men dere ser det når dere er inne på biosen. Kikk gjerne litt på manualen da det skal stå forklart der.

5318510[/snapback]

 

Har dere fått manual til pc'en? Det har ikke jeg...

5322422[/snapback]

 

 

Om du ikke har fått, så kan du finne en manual på aopens nettsider. (Følg linken i første post til drivere)

Lenke til kommentar

Jeg har fått masse røde prikker på skjermen, etter å hatt den ute i bilen en natt da det var kaldt. det er ikke vanlig pixel feil, da de ikke er tilstede hele tiden og flytter rundt på seg er hjerne der det er svart og følger mønsteret på bilder osv... har noen en ide om hva dette kan være og hvordan det kan fixes!

 

Takker for svar, ellers er jeg godt fornøyd med min 1559 bortsett fra støy da.

Lenke til kommentar

De som har lest tråden "Min beste Whitebox-historie" vet at jeg nå har fått meg en 1559.... jeg har lastet alle drivere fra AOpen og fått alt til å virke, bortsett fra minnekortleseren. Jeg får ikke oppdatert driveren, og det står jo at "enheten virker som den skal". Men jeg stikker et SD-kort inn, og ingenting skjer.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg har oppdaget et problem med min Netshop 1559:

 

Når viftene først starter å støye, så stopper den aldri igjen heller.

......

5316491[/snapback]

 

Min vifte har gått siden jeg fikk maskinen (Whitebox 1559) i går. Utrolig irriterende. Blir gal! Venner meg vel til deg. Har lest manual og kikket i Bios, finner ikke noe løsning. Har du (eller noen andre) funnet noe løsning på dette?

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med slowdown problemet i spill som WoW og BF/BF2.

Var i kontakt med netshop idag og fikk en bios cd og en driver cd,

trodde det var fiksa, men når jeg kom hjem igjen var det samme leksa.

Leverer den imorra..

Hvis ikke noen har funnet en løsning da?

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med slowdown problemet i spill som WoW og BF/BF2.

Var i kontakt med netshop idag og fikk en bios cd og en driver cd,

trodde det var fiksa, men når jeg kom hjem igjen var det samme leksa.

Leverer den imorra..

Hvis ikke noen har funnet en løsning da?

5390123[/snapback]

Løsningen på slow down problemet er at skjermkortet blir varmt. Fjern de lappene som ble sagt tidligere å tråden så funker det. Garantien ryker, men det funker fett.

Endret av Fiskn
Lenke til kommentar

Hei!

Hovedkortet i min døde plutselig, men fikk nytt :thumbup:

Etter dette får jeg forstyrrelser på lyden når jeg kobler opp mot høyttaler, noen som vet hva det kan skyldes??

Masse knitring og det er bare sinnsykt irriterende!!

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

som en oppdatering på "slowdown" problemet har jeg sendt pc in til netshop og fått den tilbake, de hadde da byttet hovedkort, skjermkort og "bunnmodul".

Samme problemet oppstod igjen etter ca 30min spilling.

Har nå overvåket temperaturene i skjermkort/cpu og de ligger på 78/94 grader celsius.

Rene kjernereaktorn!

Ringte og informerte om dette og en svært fortvilet netshop reperatør har nå sendt meg en cpu jeg kan prøve siden han har byttet alt annet.

Angående lappe-teorien som er snakket om, hvor finner dere disse lappene? Han på netshop mente garantien skulle holde selv om jeg fjernet noen sånne.

Dere andre med slowdown/slideshow problem, registreres det like høye temperaturer hos dere?

Håper cpuen han sender fikser alt ellers så tror jeg nok jeg må brenne ned noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...