Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Da har Macbook PRO kommet med 17" skjerm. Det er noe jeg stusser over, prisen.

post-39786-1145886928_thumb.png

Ser dere her så koster den bare 1000 kroner mer enn 15.4"

Men. legger vi til samme spesifikasjonene på 15.4" koster den plutselig 2000 kroner mer enn 17".

Og 17" skal i tillegg ha 36% lysere skjerm, Firewire 800, 8x SuperDrive og en ekstra USB.

 

Dette må da være en feil?

Om ikke, kan vi vente oss en prisnedgang på 15.4"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har Macbook PRO kommet med 17" skjerm. Det er noe jeg stusser over, prisen.

Ser dere her så koster den bare 1000 kroner mer enn 15.4"

Men. legger vi til samme spesifikasjonene på 15.4" koster den plutselig 2000 kroner mer enn 17".

Og 17" skal i tillegg ha 36% lysere skjerm, Firewire 800, 8x SuperDrive og en ekstra USB.

 

Dette må da være en feil?

Om ikke, kan vi vente oss en prisnedgang på 15.4"?

5978895[/snapback]

Det blir nok en nedgang i prisen på MacBook Pro 15,4".

Apple har jo solgt mange maskiner og prisene på 15,4" er jo ganske stiv.

 

Morsomt med en 17", har lenge hatt planer om å kjøpe meg en mac.

Men 17" blir nok litt for stort og dyrt for meg. Håper de snart lanserer en 14" MacBook (iBook) med widescreen og iSight.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

En slik maskin er ventet i juni. Tror skjermen vil bli 13.9"

 

Vil bli spennende med en evt. 12" Macbook PRO, om prisforskjellen ikke er for stor til Macbook/iBook så vil jeg nok gå for "machomodellen"

 

Edit: fjern bilde fra quoten før en moderator gjør det

Endret av dassen
Lenke til kommentar

Når det gjelder prisforskjellen på ekstra bra 15" og 17" så tror jeg kanskje ikke prisen vil gå så mye ned.

 

Apple vil garantert selge en del 17" nå som de også har lansert Universial-versjoner av Final Cut Pro og Aperture. Det er sikkert ikke noen tilfeldighet at de lanserer disse produktene ganske samtidig.

Lenke til kommentar
..

Edit: fjern bilde fra quoten før en moderator gjør det

5979071[/snapback]

Hvorfor det? Er det ikke lov?

5980267[/snapback]

 

Kom kanskje ut litt strengt og beordrende, var ikke meningen. Tanken var bare at det tar mye ekstra plass og kjedelig for modembrukere.

 

Noen som har hørt noe nytt om trådløs mighty mouse? Den må da være rett rundt hjørnet...

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste tenkt mye på å kjøpe en bærbar Mac. Den skal i første om gang brukes til Photoshopping, surfing, filmredigering, chatting og skolearbeid. Jeg har hørt at en iBook ikke er kraftig nok til å drive med filmredigering og andre store programmer, så betyr det at jeg må spare til en PowerBook i stedet for å kjøpe en litt mer billig 12" iBook? Uansett hva det blir til må jeg spare penger en stund, grunnet en USA-ferie til sommeren. Men jeg lurte på hva dere hardcore Mac-brukere mener?

Lenke til kommentar
Jeg har i det siste tenkt mye på å kjøpe en bærbar Mac. Den skal i første om gang brukes til Photoshopping, surfing, filmredigering, chatting og skolearbeid. Jeg har hørt at  en iBook ikke er kraftig nok til å drive med filmredigering og andre store programmer, så betyr det at jeg må spare til en PowerBook i stedet for å kjøpe en litt mer billig  12" iBook? Uansett hva det blir til må jeg spare penger en stund, grunnet en USA-ferie til sommeren. Men jeg lurte på hva dere hardcore Mac-brukere mener?

6014225[/snapback]

Tja, kommer vel litt an på hvor kraftig videoredigering du skal bedrive. iBook passer fint til surfing og photoshopping, men skal du drive mye med videoredigering bør du nok kanskje vurdere en MacBook Pro. Det beste er å vente litt å se hvordan den nye MacBooken (iBooken) blir...

Lenke til kommentar

Filmredigering, snakker vi Final Cut? Eller iMovie?

 

iBook 1,33Ghz holder en stund til Photoshop, iMovie og alt det andre du nevnte, men den avhenger av mye ram, omkring 1 GB. Men dette er noe du kan kjøpe i etterkant og sette inn selv. Det er mye billigere slik.

 

Men selvsagt, jeg anbefaler PowerBook, så du ikke har noen begrensning på programmer på en god stund. Tror du må forberede deg på at iBooken fort blir gammel.

Lenke til kommentar
Trådløs Mighty Mouse jo er nesten et produkt absolutt alle vil ha og ikke minst, venter på -- men som Apple (av en eller annen merkelig grunn) ikke har lansert riktig enda.

6013005[/snapback]

 

Synes dette er utrolig rart, rett og slett. Dóg, de er jo perfeksjonister (selv om de siste MacBook-ene ikke akkurat har vært perfekte) så det kan jo hende at de rett og slett venter med å slippe trådløs versjon til den har akkurat samme respons som en kabelmus, og til den bruker såpass lite strøm at man ikke må bytte batteri særlig ofte. (les aldri)

 

Men for all del. Apple er jo om mulig det rareste selskapet i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...