Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flyttet fra den nå ikke lenger eksisterende Mac-kategorien under hardware. Denne kategorien ble fjernet under omorganiseringen av hardware, grunnet:

 

- Lavt trafikknivå

- Etter Apples overgang til x86 er det ikke lenger store tekniske forskjeller på PC- og Mac-plattformene. Nye og eksisterende grupper bør dekke behovene godt.

 

Spørsmål og diskusjoner rundt programvare henvises selvfølgelig fortsatt til Programvare -> Mac.

 

Gamle poster er lagt i Annet om hardware.

Lenke til kommentar
Flyttet fra den nå ikke lenger eksisterende Mac-kategorien under hardware. Denne kategorien ble fjernet under omorganiseringen av hardware, grunnet:

 

- Lavt trafikknivå

- Etter Apples overgang til x86 er det ikke lenger store tekniske forskjeller på PC- og Mac-plattformene. Nye og eksisterende grupper bør dekke behovene godt.

 

Spørsmål og diskusjoner rundt programvare henvises selvfølgelig fortsatt til Programvare -> Mac.

 

Gamle poster er lagt i Annet om hardware.

5639481[/snapback]

Nåja, det er da fortsatt mange i Norge som har PowerPC baserte Macer...

Lenke til kommentar
Vel, nå er ikke Mac et område hw.no satser så veldig på. Husk bare hva som skjedde med amac.no — heldigvis er vi flere trofaste hw.no medlemmer her som bidrar med litt kunnskap for å slippe IT-avisen-tilstander her.

 

;)

5668855[/snapback]

Og hvis ingen her kan svare så har man jo alltids Mac1.no som er en meget bra norsk Mac side...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Jeg har fått ganske lyst på mac, egentlig bare for å teste..

Så da lurer jeg..

Har sett en del på apple store, og er jo litt dritt å kjøpe en f.eks G5 til 13000, hvis jeg ikke er fornøyd.. så jeg lurer på om jeg bør teste ut mac mini, hvis jeg i det hele tatt kommer så langt da.. :p

Har dere noen innvendinger her?

 

EDIT: noen som vet hvorfor prisene på mac mini ble satt opp :( ?

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nå er jeg en M$-geek. Men jeg har i lang tid hatt lyst på en Apple OS X (operativsystem?). Men jeg lurte på hva dere syntes om Apple OS X? Hadde vært fint med tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
EDIT: noen som vet hvorfor prisene på mac mini ble satt opp :( ?

5678731[/snapback]

Fordi Apple idag oppgraderte Mac Mini'en til å ha Intel Dual Core, Frontrow og Apple Remote :dribble:

5681143[/snapback]

Namm.. Det hørtes ganske bra ut :)

Frontrow og Apple Remote vet jeg ikke helt hva er, med intel dual core er jo værtfall å sikle over :dribble:

Men lønner jeg meg på å anskaffe en mac mini før jeg anskaffer en av de dyrere modellene, sånn for utprøving?

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Nå er jeg en M$-geek. Men jeg har i lang tid hatt lyst på en Apple OS X (operativsystem?). Men jeg lurte på hva dere syntes om Apple OS X? Hadde vært fint med tilbakemeldinger...

5681455[/snapback]

For å sitere New York Times: "It [Mac OS X] leaves Windows XP in the dust".

Lenke til kommentar
Office finnes til Mac, jeg har alltid hatt mindre problemer å komme på «Windows-nettverk» med Macen enn jeg har hatt med samtlige Windows-maskiner. En del VPN-løsninger og lignende kan forårsake litt problemer, avhengig av spesifikke forhold.

5685654[/snapback]

Kjører ikke noen VPN løsning her hjemme, så bør gå bra.. :p

Er det mac mini som anbefales, for overgang fra windows..

Siden den ikke er så dyr, så er det ikke likke mye bortkastet som hvis jeg kjøper en mac book pro og ombestemmer meg..

Hva mener dere om det?

Lenke til kommentar

Jeg ville heller tatt en tur til OfficeLine eller Eplehuset for å se om det er noe du kan tenke deg å bruke, for så å kjøpe den du faktisk har lyst på, eller, enda bedre, spore opp noen som eier en du kan prøve litt. Eneste grunnlaget jeg kan se for å kjøpe en Mac Mini for å «teste» er om du kunne tenke deg å bruke den som en stue-PC eller lignende etter hvert, med Front Row egner den seg nok ypperlig til det, ellers blir det fort rimelig mange tusen for litt testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...