Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg ville heller tatt en tur til OfficeLine eller Eplehuset for å se om det er noe du kan tenke deg å bruke, for så å kjøpe den du faktisk har lyst på, eller, enda bedre, spore opp noen som eier en du kan prøve litt. Eneste grunnlaget jeg kan se for å kjøpe en Mac Mini for å «teste» er om du kunne tenke deg å bruke den som en stue-PC eller lignende etter hvert, med Front Row egner den seg nok ypperlig til det, ellers blir det fort rimelig mange tusen for litt testing.

5685717[/snapback]

Du har da et poeng der!

Får snakke med han i familien som kjøpte mac.. :p

Eller som du sier, ta en tul til Eplehuset..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en i familien med en halvveis moderne Mac er det ikke noe å lure på (den bør være nogenlunde oppegående, er maskinvaren eller programvaren veldig gammel blir det fort skuffende).

 

And now, for something completely different: nå er det på høy tid Apple kommer med noen nye laptoper, helst en liten maskin som får meg til å bytte ut PBen. :)

Lenke til kommentar

Hva lønner det seg å kjøpe når det gjelder mac mini? Jeg leser at det har kommet et ny mac mini med core duoog core solo, men hvor mye bedre er de i forhold til de eldre mac miniene? Jeg vurderer en mac mini som htpc, og hadde tenkt meg denne:

 

http://linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:781618

 

Duger den til en som bare skal se film og evt. bruke den til å surfe med?

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Kopiert fra RSS-leseren min:

DietFluffy writes "Microsoft revealed today that it will not support EFI booting for Windows Vista on its launch. The news will be a shock for owners of Intel Macs who had hoped they would be able to dual-boot between Windows Vista and OS X. Intel Macs only support booting via EFI."
Lenke til kommentar
Kopiert fra RSS-leseren min:
DietFluffy writes "Microsoft revealed today that it will not support EFI booting for Windows Vista on its launch. The news will be a shock for owners of Intel Macs who had hoped they would be able to dual-boot between Windows Vista and OS X. Intel Macs only support booting via EFI."

5731073[/snapback]

Huff, da må vi vente på VirtualPC eller noe slikt. Jaja, jeg får vel kjøpe meg en Dell X1 likevel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallaisen :)

 

Har kjøpt meg Mighty Mouse og tastatur (trådløse), og har ett lite problem med musen.

 

Musepekeren henger en smule. Kan være veldig irriterende når mann ska legge ned programmet eller trykke på en liten knapp :ermm:

 

Er dette et vanlig og uhellbredig bug? Brukte tidligere en Logitech mus til min Mac mini, og den funket fint :hmm:

 

Også en annen ting; det er ingen mulighet for scrolling med den :hrm: Den har ikke den der grå knappen på toppen...

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Hallaisen  :)

 

Har kjøpt meg Mighty Mouse og tastatur (trådløse), og har ett lite problem med musen.

 

Musepekeren henger en smule. Kan være veldig irriterende når mann ska legge ned programmet eller trykke på en liten knapp  :ermm:

 

Er dette et vanlig og uhellbredig bug? Brukte tidligere en Logitech mus til min Mac mini, og den funket fint  :hmm:

 

Også en annen ting; det er ingen mulighet for scrolling med den  :hrm:  Den har ikke den der grå knappen på toppen...

5834681[/snapback]

Har du kjøpt en trådløs mus eller en Mighty Mouse?

Lenke til kommentar

Hvis den ikke har «knapp» på toppen er det ikke Mighty Mouse, så det må gå an å anta at det er den trådløse. Hadde en med samme problem tidligere, der var det en fysisk feil, måtte bare bytte den ut.

 

For øvrig er det rimelig feil mus å kjøpe dersom man vil ha en med masse knapper, scroll og annet dill, jeg skal ha mus til å peke og klikke med, da fungerer den fint.

Lenke til kommentar
Musepekeren henger en smule. Kan være veldig irriterende når mann ska legge ned programmet eller trykke på en liten knapp  :ermm:

Prøv å justere hastigheten. Jeg har både den trådløse (reisemusen min) og Mighty Mouse og ingen av de to musene har noensinne hengt seg noe merkverdig.

 

Mitt tips er at du aller først prøver å justere hastigheten, dersom ikke dette fungerer kontakter du bare Apple så får du tilsendt en ny mus.

Lenke til kommentar
Har stilt hastigheten både på musen og i mac, men ser ikke helt ut til å funke. Fant ut at den ikke het mighty mouse men wireless mouse.

 

Jeg kjøpte musen på apple.no, så sender jeg en mail til dem eller kan jeg gå på Mac Butikken?

5836850[/snapback]

 

Gjør det som er enklest for deg. Like greit begge deler.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...