Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hvor mye jeg kjemper i mot kommer jeg nok til å kjøpe den nye PowerBooken samme dag den kommer ut. Jeg er dessuten også avhengig av å kunne kjøre Windows pga. hjemmekontorløsningen (VPN) til Schibsted, så dersom jeg kan kjøre dual-boot på en PowerBook er det bare å vinke adjø til jobbens stygge Dell-laptop!

Lenke til kommentar

Må si at jeg ser fram imot Intel bytte. selv om det kan by på endel hodebry i begynnelsen. Etter en tid da alt av maskin vare er tiltjenlig på x86 platform (uten emulator).

 

Jeg kommer også til å kjøpe en Intel powerbook når den kommer om dual boot blir tilgjenglig eller ikke gjenstår å se. Som gammel Windows bruker er ikke windows emulator ett fullgodt alternativ. Vista kan vi nok se langt etter pga "trusted hardware" osv. Men den som venter får se.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Egentlig ikke så rart, ut å ha sett PCworld sin definasjon av PCer.

 

Personal Computer. I mine øyne (som er blå/grønne, med en anelse "røde felter" for øyeblikket) så er også Macer, PCer. :shrug:

5400755[/snapback]

Sant nok, jeg siktet bare til at det er litt rart at Mac gjør det så bra i et ikke-Mac blad. :)

Lenke til kommentar
Sant nok, jeg siktet bare til at det er litt rart at Mac gjør det så bra i et ikke-Mac blad. :)

5402722[/snapback]

Hva mener du med det? PCWorld er ikke dedikert til Windows... de dekker masse Linux og Mac nyheter også... samt at store deler av redaksjonen der faktisk bruker Mac...

5404089[/snapback]

Jeg syns bare at det er overraskende at Apple stikker av med så mange førsteplasser, spesielt med tanke på at Beste Server-OS har pleid å gå til Linux-leiren. Dessuten ville jeg nesten tro at Beste Arbeidstasjon ville ha gått til en eller annen hardcore Intel (eller AMD)-maskin med heftig grafikkort etc etc.

Lenke til kommentar

Henta frå Mac1.no:

1938:

Strømadapteren har magnetisk feste ved koblingen. Fungerer slik at strømadapteren automatisk går ut dersom du skulle falle i ledningen, og derved faller maskinen ikke ned på gulvet. MacBook Pro har 1.6Ghz/1.8Ghz Core Duo prosessorer.

 

1933:

Like tynn som Powerbook 17". iSight integrert i MacBook Pro. 15.4 LCD. Like bra skjerm som Cinema Display. Vill jubel! Steve viser MacBook Pro. IR-Sensor. FrontRow på MacBook Pro

 

1929:

One more thing... viser Powerbooks. Apple har lenge prøvd å få G5en inn i en Powerbook. Ikke greid det. I dag lanseres Mac Book Pro med Intel Prosessor. En ny generasjon bærbare. Intel Duo Core i denne maskinen. 4 til 5 ganger raskere. Raskeste bærbare noensinne!

 

Åh, så bra! :D

Lenke til kommentar

...men, salgsannonsen til min nåværende PB trekkes med umiddelbar virkning:

12" ser ut til å forsvinne. 15" og 17" er tilgjengelig.

 

Det bør være et midlertidig fenomen, ellers kommer jeg til å måtte gå bort fra å bruke Mac innen rimelig kort tid, klarer meg ikke uten en liten laptop.

Lenke til kommentar
...men, salgsannonsen til min nåværende PB trekkes med umiddelbar virkning:
12" ser ut til å forsvinne. 15" og 17" er tilgjengelig.

 

Det bør være et midlertidig fenomen, ellers kommer jeg til å måtte gå bort fra å bruke Mac innen rimelig kort tid, klarer meg ikke uten en liten laptop.

5416572[/snapback]

12" PowerBook blir nok erstattet med en 13" iBook Widescreen om ikke så altfor lenge. Jeg skal nok likevel gå over fra min 12" Powerbook til en 15,4" MacBook Pro, dessuten er den nye blitt ganske tynn så skal vel klare å ta den med meg. Dessuten ser den skjermen bare helt utrolig fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...