Gå til innhold

Omtale av Fahrenheit (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Agres og ToMcLaNcY.

 

Om dere tar en titt innom på det som var Ram & Rom før, tror jeg de skal ha fått det til da. Han mente det skulle komme med posten i morgen, kompisen min som jobber der.

 

Jeg derimot.. "*ler* fikk det av en annen luring =)

Er det Spiderman du mener? Hvis ikke aner jeg ikke hvor det er... Skal ringe Spiderman i morgen i alle fall

Lenke til kommentar
Agres og ToMcLaNcY.

 

Om dere tar en titt innom på det som var Ram & Rom før, tror jeg de skal ha fått det til da. Han mente det skulle komme med posten i morgen, kompisen min som jobber der.

 

Jeg derimot.. "*ler* fikk det av en annen luring =)

"Ram & Rom" hadde, som sagt, ps2 og x-box versjonen. Men jeg trenger det til pc. Men nå er det for sent ;) Får vente til mandag.

Lenke til kommentar

Og der var Fahrenheit spillt gjennom.. Tok meg 6-7 timer tror jeg, litt usikker.

 

Og ja, jeg testet selvfølgelig flere måter å ende kapitller på, sprang ikke bare gjennom så fort som mulig.

 

Må si meg veldig fornøyd, selv om å spille gjennom spillet en gang til frister lite akkurat nå.

 

Fordi jeg følte at Fahrenheit er akkurat som en interaktiv film, og hvem gidder å se en film 2 ganger på rad rett etter hverandre? =)

Lenke til kommentar

Åssen i helvete klarer du å spille igjennom et spill så fort?

 

Har spilt noen timer jeg også, kanskje ikke en 6-7, men 5, eller noe.. Og jeg er bare på 26% av handlingen!

 

EDIT: 4 timer og 8 minutter..

 

 

 

(ØRLITEN STED-SPOILER)

 

 

Har akkurat blitt ferdig med Tyler i biblioteket..

 

 

..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Walkthrough kanskje?

 

Fahrenheit har endel helt nye konsepter som kanskje vil skremme folk bort.

Det er noen fryktelig irriterende segmenter, som når man blir bedt om å hamre venstre-høyre-venstre-høyre fortere og fortere over lengre tid til armene skriker av smerte. Så har man endel rytme-action småspill, der du sitter og stirrer på en liten del av skjermen og trykker rett tast når en av delene lyser opp.

 

Samtaler er også taklet på en litt merkelig måte, man har ofte VELDIG kort tid på å bestemme seg for et svar, og svaret velges med mouse gesture. Den bra tingen med det systemet er at det går så kjapt at man ikke husker svarene man IKKE valgte, og går derfor ikke og undrer på hva som ville skjedd hvis du hadde svart noe annet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Og der var Fahrenheit spillt gjennom.. Tok meg 6-7 timer tror jeg, litt usikker.

 

Og ja, jeg testet selvfølgelig flere måter å ende kapitller på, sprang ikke bare gjennom så fort som mulig.

 

Må si meg veldig fornøyd, selv om å spille gjennom spillet en gang til frister lite akkurat nå.

 

Fordi jeg følte at Fahrenheit er akkurat som en interaktiv film, og hvem gidder å se en film 2 ganger på rad rett etter hverandre? =)

Selger du kopien din av Fahrenheit? :dribble:

Lenke til kommentar
Det er noen fryktelig irriterende segmenter, som når man blir bedt om å hamre venstre-høyre-venstre-høyre fortere og fortere over lengre tid til armene skriker av smerte. Så har man endel rytme-action småspill, der du sitter og stirrer på en liten del av skjermen og trykker rett tast når en av delene lyser opp.

Det er ikke meningen at du skal hamre fortere og fortere. Du skal bare trykke rytmisk, stødig og rimelig fort, så går alt greit. Eventuelt kan det være lurt å sette ned vanskelighetsgraden på denne biten.

 

Samtaler er også taklet på en litt merkelig måte, man har ofte VELDIG kort tid på å bestemme seg for et svar, og svaret velges med mouse gesture.

Synes samtalene fungerer strålende. Hele poenget er at du ikke skal kunne bruke unaturlig lang tid på å komme på hva du vil svare, akkurat som i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Takk for god omtale, selv om jeg for lenge siden bestemte meg for at dette spillet måtte kjøpes! Jeg har lenge, helt siden Beneath a Steel Sky, vært en stor fan av point-and-click adventure spillene. Det er fint å se at med "Fahrenheit" så har denne genren fått nytt liv. Jeg håper på fler spennende titiler i tiden som kommer.

 

DET VIL NÅ KUNNE KOMME NOEN SPOILERE. DU ER ADVART!

 

Dog er spillet alt for kort. Det har ikke mer enn rundt 6-7 timers spilletid + en time her eller der fordi du dør eller vil prøve noe nytt. Det var skuffende for meg siden spillet var meget bra. Føler at 500,- kroner er litt mye å betale for 6-7 timers moro, men får vel gå igjennom spillet en gang til ved en senere anledning :)

 

Starten på spillet var helt klart det beste. Det at du ikke vet hva faen som skjer den første halvdelen av spillet er virkelig spennende og intenst! Hele historien spiller på det okkulte. Men jeg synes historien tar en skuffende vri etterhvert. Personlig ekke Mayar og indianere det som tenner meg - hadde vært fetere om det hadde spilt videre på satan, helvete og det virkelige okkulte. Det hadde også vært kult om spillet hadde klart å holde spenningen oppe litt lenger enn de rundt 4 timene hvor man når toppen av historien. Og hva er det greiene med de AI tingene som kommer inn på slutten av spillet? Virker som det er et litt sånn desperat forsøk fra utviklerne på å komme til en konklusjon på historien.

 

Spillet starter veldig bra, men kommer dessverre litt sjanglende ut på slutten. Kort spilletid trekker ned, men må vel si meg fornøyd med spillet alt i alt. Spillutviklerne fortjener på en måte de 500,- kronene for spillet siden de har turt å eksperimentere med noe nytt! Vi får håpe det kommer lignende spill senere som oppfyller alle mine krav :)

 

7/10

Lenke til kommentar
Men jeg synes historien tar en skuffende vri etterhvert.

Absolutt, det var en svakere utvikling mot slutten her enn i de sterkeste historietitlene vi har sett tidligere, som The Beast Within, Riven, The Secret of Monkey Island og så videre.

 

Men samtidig fortsatte spillet å underholde, bare med litt andre forutsetninger. Historien var fortsatt verdt å følge til avslutningen, og spesielt siste scene opprettholdt fortsatt en tydelig spenning og kraft i fortellingelementet. Dét er mer enn vi får i de fleste spill, hvor historien gjerne kjeder deg fra børjan av, og forblir en unnskyldning for det som ellers foregår, gjennom det hele.

Lenke til kommentar

gleder meg utrolig til å starte opp med spillet i morgen, kjøpte det i sverige i dag, kosta 390kr, så regner med at det er verdt det.

Merklig det ikke er 18år, siden det er en sexscene (ikke at jeg vet hvor detaljert men). Er kanskje bare usa som ikke takler det, siden de sensurerte det isteden.

Lenke til kommentar

Er ikkje ofte eg er er uenig med gamer sine omtaler, men her må eg nok sette ned foten.

Demo'en er relativt god. Men fortsettlsen på spillet er alt anna en bra.

Spillet går ut på å holder følge med det som skjer på skjermen med å trykke frebilsk på tastaturet. Adventure-delen er svært liten, om ikkje totalt fraværende.

Fiasko. Terningkast 4.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...