Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Da er det bare 1 dag igjen til min andre oppkjøring. Håper det går bedre denne gangen. Hvis jeg stryker nå så må jeg nok vente i noen måneder, (ettersom ventelista er lang nå) og da er nok denne sommeren ødelagt. :) Lykke til alle dere som har oppkjøring. Jeg har opplevd en oppkjøring før, og det er ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg strøk dessverre idag på oppkjøringa for andre gang. Helt utrolig egentlig, men sant. Da var nok den sommeren ødelagt for min del. Stoppa for tidlig på et stoppskilt og kjørte litt fort forbi et veikrys, og det var det som skulle til for å stryke meg nok en gang. :(

Lenke til kommentar
Jeg strøk dessverre idag på oppkjøringa for andre gang. Helt utrolig egentlig, men sant. Da var nok den sommeren ødelagt for min del.  Stoppa for tidlig på et stoppskilt og kjørte litt fort forbi et veikrys, og det var det som skulle til for å stryke meg nok en gang.  :(

8690557[/snapback]

 

Ufattelig kjedelig!

 

Kjipt å stryke på slike filleting.

Lenke til kommentar

Var så sikker på å greie det, og til og med kjørelæreren min ble overraska da jeg ikke bestod. Han gikk bort til sensor og sa at hvordan det var mulig, og at jeg kjørte bra og sånn, men dessverre så gikk det ikke veien. Men det kjipe er at jeg må vente så lenge, pluss at jeg hadde gledet meg så lenge. Men men :(

Lenke til kommentar
Var så sikker på å greie det, og til og med kjørelæreren min ble overraska da jeg ikke bestod. Han gikk bort til sensor og sa at hvordan det var mulig, og at jeg kjørte bra og sånn, men dessverre så gikk det ikke veien. Men det kjipe er at jeg må vente så lenge, pluss at jeg hadde gledet meg så lenge. Men men :(

8694032[/snapback]

 

 

Drit surt:/ jeg kjørte opp i går:) jeg bestod:D fikk noen feil. var kanskje litt nærme en i gangfeltet,og da jeg skulle svinge inn i et kryss å så var det et nedbremsing felt som jeg ikke såg pga det var og et busstopp der:S men tross det så bestod jeg:) du skulle ha fått Sensoren min:O

Lenke til kommentar
Jeg strøk dessverre idag på oppkjøringa for andre gang. Helt utrolig egentlig, men sant. Da var nok den sommeren ødelagt for min del.  Stoppa for tidlig på et stoppskilt og kjørte litt fort forbi et veikrys, og det var det som skulle til for å stryke meg nok en gang.  :(

8690557[/snapback]

 

Hvor kjørte du opp?

Lenke til kommentar

Drit surt:/ jeg kjørte opp i går:) jeg bestod:D fikk noen feil. var kanskje litt nærme en i gangfeltet,og da jeg skulle svinge inn i et kryss å så var det et nedbremsing felt som jeg ikke såg pga det var og et busstopp der:S men tross det så bestod jeg:) du skulle ha fått Sensoren min:O

8694121[/snapback]

 

Grattis med lappen! Håper jeg også får glede av den en gang i nær framtid.

Lenke til kommentar

1 mnd og 2 dager igjen til oppkjøring.. Tips til hvordan jeg burde forbedre meg? Kan noen liste opp de spørsmålene man kan bli spurt om før man starter kjøringa? Og ellers, hva er de viktigste tingene å tenke på?

-sakte inn mot rundkjøring og kryss

-stoppe for fotgjengere

-ikke kjøre for fort

-ikke kjøre som en snegle

-overholde vikeplikt

 

Til slutt et punkt jeg er VELDIG usikker på... Om man kjører forbi en buss som er inne på en bussholdeplass, skal man da kjøre i GANGFART? Mener det stod det i teoriboka men det høres rimelig spesielt ut.... Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
1 mnd og 2 dager igjen til oppkjøring.. Tips til hvordan jeg burde forbedre meg? Kan noen liste opp de spørsmålene man kan bli spurt om før man starter kjøringa? Og ellers, hva er de viktigste tingene å tenke på?

-sakte inn mot rundkjøring og kryss

-stoppe for fotgjengere

-ikke kjøre for fort

-ikke kjøre som en snegle

-overholde vikeplikt

 

Til slutt et punkt jeg er VELDIG usikker på... Om man kjører forbi en buss som er inne på en bussholdeplass, skal man da kjøre i GANGFART? Mener det stod det i teoriboka men det høres rimelig spesielt ut.... Tusen takk for svar!

8696204[/snapback]

 

Gangfart blir for sakte, men si at du passerer en buss i en 60 sone, brems gjerne ned i 25-30, prøv derretter å beveg blikket mot fronten av bussen, gi også uttrykk for at du ser etter eventuele ben under fronten på bussen, som kan resultere i at noen er i ferd med å gå ut i veien osv.

Lenke til kommentar

Kjør så sakte at du har full mulighet til å stoppe i tide hvis noen løper ut i veien. Det har seg vel slik at du skal kunne stoppe på strekningen du har oversikt over. Jeg vet ikke om noen konkret lov om akkurat denne delen egentlig.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Faen ass, er så usikker på det punktet, er jo så jævlig uklart... Er det noen som kan påvise sin påstand med en eller annen paragraf/lov?

8696365[/snapback]

 

 

Man skal kunne "stopp på enhver påhinderlig regning", eller hva nå det heter, ergo skal man kunne stoppe på den strekningen man skulle ha til rådighet, hvis noen skulle løpe ut i veien - avpass farten etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...