Gå til innhold

Best og raske S478 CPU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Dere er jo helt :wallbash: !! Det raskeste man kan putte på en socket 478 er Pentium M "Dothan" vha konverteren til ASUS. Er nok av tråder om dette på forumet. Og den slår alt av Northwood og Prescott. Lett. Med ca halve strømforbruket.

Dette har jo jeg (bl.a) tatt opp for lenge siden i tråden.

Men så er det ett "kost/nytte aspekt" her også..

Trådstarter ber om hjelp/råd til sitt ("utrangerte") S478-system..

Han har ett kort som er meget godt egnet til "Dothan"..

Nå er det slik (fremdeles) at "Dothan" koster relativt mye mer enn de rimeligste Prescott-modellene.. særlig når du må ta med kostnaden til CT479-adapteret..

Men ellers er det helt korrekt at den raskeste S478 CPU er en S479 CPU.. :)

Faktisk vil en Celeron M "grisebanke" trådstarters elskede NW selv på FSB133 (dette har jeg testet ut selv). Den koster ca. kr. 750 (+ adpater da).

Klokket til over 4GHz så er nok NW/Prescott bedre, men får du Celeron M'en opp på 2.4Ghz så er den best. Min Celeron M 350 (1.3Ghz) klarer 2.13.. da er det stopp.. Det gir SuperPi på 39-tallet.. og ikke minst 3DMarknn/spill klart bedre enn med NW/Prescott i "socket'n".. Men dette har jeg jo "mast" om tidligere i tråden..

;)

Lenke til kommentar

huff... missa denne tråden helt til nå... :blush:

 

Som mange her sier... 3.0 eller 3.2 prescott er det vil gi mest for penga...

 

leste også i dag att s487 strax skal dø... snufs...

http://www.theinquirer.net/?article=26223

 

Selv har jeg knall erfaringer med min prescott. (3.2 E0 SL7PN)

Så legne man fixer god kjøling er det ingen problemer med å nå 4ghz stabilt på luft..

 

Man må være litt forsiktig med v-core slik at man ikke dreper hovedkortet.. ikke går over 1.4v (??) uten å feste ekstra kjøleribber på mosfets..

 

 

Synd med den Nw`n din.. pussig om den ikke vil over 3.3

Jeg hadde en 3.0 som jeg kjørte på 3.6 stabilt under 1.7v core... var en SL6WK fra malaysia.

 

Støtter også tipset om endring av timings på minnet... prøv med 2,5 3 3 7 eller så..

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Prescott. Hadde en P4 2.8 prescott fra en Dell-pc jeg kjøpte (død over Dell forresten :mad: ). Denne prosessoren klokket som bare f***. Hadde bare luftkjøling med en 92mm papstvifte på 32dB og jeg nådde 3920mhz. Synes det var helt ok jeg :p . I tillegg var to av tambrikkene 512Mb corsair value S! Dette sier litt om hvor hissig 2.8 prescott er :cool:

 

Får jo kjøpt den billig i dag også...

Lenke til kommentar
Jeg har faktiskt en 3.0Ghz p4 800fsb nå. Men den er eleendig når det gjelder overklokking.

Klarer ikke mer enn 3,3 og 3,5 @ 1.7volt og med vannkjøling.

Det er stor forskjell på CPU'ene. Ingen P4 er like.

 

Husker i mine gode dager da jeg hadde tid til overklokking, da hadde jeg en P4 3.0C som klarte 3,81GHz stabilt med standard kjøling og ingen voltøkning. Når det var vinter ute, satte jeg maskinen i vinduskarmen, klarte lett 4,05GHz med 1,6v. Det var tider det... *savne*

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da er det nok cpu`en din som stopper. Bare å kjøpe ny ;-) det skal jeg. Blir liksom så tomt når alle cpu`ene i huset er utforsket og max klokk på samtlige er funnet...

Så sant som det er sagt Muffinman.. :)

Da er det på tide å kvitte seg med "det gamle" for å anskaffe nye utfordringer.. :p

Lenke til kommentar

Hva burde jeg kjøpe da? Lommeboka mi er så stramm som timingsene på minne mitt: 2,2-2-2-5.

 

 

Jeg vil ikke butte hovedkort.

 

Kan dere nevne CPU og en god 2048MB RAM som er veeeldig go til å overklokke. Feks Ballist Tracer elller noe sånt, husker ikke:)

 

EDIT: Drid i prisen på da, bare det ikkke blir noe overdrevent, feks Extreme Edition CPU:)

Endret av Ole12
Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere... :)

 

3.0 eller 3.2 Prescott...

nesten alle disse er nå E0 stepping, men for å være sikker på at man får en E0 kan du handle hos en butikk som kan sjekke steppingen for deg...

 

Det du da leter etter er..

 

3.0

Stepping: SL7PM

 

3.2

Stepping SL7PN

 

link: http://processorfinder.intel.com/scripts/l...r+on+selections

 

let etter en av de.. de vil nesten garrantert på på 4ghz selv på luft kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...