Gå til innhold

Best og raske S478 CPU?


Anbefalte innlegg

Plages litt med spontane reboots, klikker helt uten årsak.

Får se i kveld hva nytt kort byr på, kjørte dette kortet uten vifte over mosfets ganske lenge...

 

V-core kan jeg vel stille mellom 1,28 eller så og opp til 1,9, ordner seg vel med annen cpu.

 

dual prime i 29min nå så stoppet den ene... 1,55v i bios.. cpuz sier 1,552 under load,

 

Bilde av kort: :)

 

sinkedvdrooped.jpg

 

Ribber på alle mosfets og klokke generatoren, samt en droop-modd.

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite n00b sp.mål: på mitt P4c800 dlx HK kan jeg ikke stille Vcore lavere enn 1,55 - endrer dette seg når HK skjønner at det sitter en Prescott der?? (Har bios 1019, som skal gjenkjenne disse cpu'ene).
Da gjetter jeg at du har NW 3.4`en stående der. Laveste vcore er default for cpu som står i, og endret seg til 1.35 når jeg satte i "stekepanna".
Er ikke så redd for å ta knekken på den Prescotten - er mer bekymret for

HK. Tro jeg må sinke om områdene rundt sokkelen litt bedre.

Det er nok ikke dumt, for pwm-tempen nådde nye høyder under utprøving av den nye cpu`en. Stashet ble bygget opp på ny i en Yeong Yang Servercube, og i den forbindelse ble det montert sinks på mosfet`ene og en 80mm vifte ble montert til å blåse på disse. Vifta står tilkoblet cpu_fan uttaket, og jeg styrer den med speedfan til å øke fra ca. 1300 rpm til 3000rpm når pwm-tempen passerer 40 grader. Det holder tempen under 45 grader selv når romtempen er høy.

 

Merk at Speedfan ikke fungerer mot P4C800-kortene. Men en vifte på konstant 7 volt vil vel gi et godt kompromiss mellom kjøling og støy.

Lenke til kommentar
Hvilke Prime test kjører dere?

 

Cpuen min holder Lengst på den øverste  :dribble:  Så bruker den

5090587[/snapback]

 

 

Kjører en med den øverste

og en med den mellomste..

 

Har også testet SP2004 i det siste, akkurat samme testene med ett litt annet grafisk grensesnitt.. også lyd alarm når testen feriler... virker bra...

 

Men nå logger jeg av, bytte hovedkort.. dere ser det nye kortet i posten lengre opp... :cool:

 

Edit:

Må lage ny topp til cpu blokka... dvs hele vannkjølinga må demonteres. :hrm:

ganske spennende med lekk cpu blokk, but i don`t wanna play that game.

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Da er 'babyen' vel i hus:

 

SL7PN.JPG

 

IHS er skikkelig ujevn, det er faktisk mulig å se med det blotte øye uten utstyr. Den er høyest ute langs kantene og på midten. Tror ikke det betyr så mye; kommer til å få god kontakt rett over kjernen. Regner allikevel å måtte bruke relativt mye AS på denne..

 

Skal ta noen bencher med min gammle NW3.4 (SuperPi, 3D'03 og 3D'05) så får vi se hva forskjellen klokk for klokk er mellom NW vs Prescott. (Tester Prescott på 3.4).

 

Men, det skjer i morgen - stay tuned gentlemen.

 

mvh r.-

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
før jeg tar av heatspreader.

 

Dårlig plan! stor sjanse for å dra med core da... de er "loddet" fast i ihs...

(shoot me if om wrong)

5105690[/snapback]

 

Tror heller det er termisk lim som sitter der....

 

Hvis det bare er Pasta så tar jeg også av :p

5105705[/snapback]

 

Samma hva det er så har det drept noen kjærner over den vidstrakte verden... men for all del. sjekk det nærmere... :innocent:

Lenke til kommentar
før jeg tar av heatspreader.

 

Dårlig plan! stor sjanse for å dra med core da... de er "loddet" fast i ihs...

(shoot me if om wrong)

5105690[/snapback]

 

Tror heller det er termisk lim som sitter der....

 

Hvis det bare er Pasta så tar jeg også av :p

5105705[/snapback]

 

Samma hva det er så har det drept noen kjærner over den vidstrakte verden... men for all del. sjekk det nærmere... :innocent:

5105767[/snapback]

 

Er så klar over det,,, derfor den "boksen" enda er over cpu :hrm:

 

Men jeg er ikke først med å ta den av :tease: Noen som melder seg?

Lenke til kommentar

Du har minst 4Cpuer du kan teste... du gjør det  :dribble:

 

 

avsporing: skal du på Tg06, sku slått av en litn klokk prat med noen som har litt mer peiling enn mannen i gata  :thumbup:

5105811[/snapback]

 

4? hehe.. nei... har nok ikke det... har bare min kjære 3.2E

 

Pm en har e ikke fått enda.(pakken BORTE i posten)

 

2.4c `n er i huset men ikke min, den går det sikkert å ta hs av...

 

2.53 celleron D er ikke min... byggde pc med den til en kjenning..

 

2.6c, 3.0c, 3.4c og 2.4a(prescott uten HT) er ander prosessora jeg har hatt mellom fingra iløpet av de 3 siste åra..

 

Anngående TG så tror jeg ikke det... har ingen umiddelbare planer om å sitte hele påska i en stor hall. drasse min 20-30kg tunge pc nedover til hamar... :ermm: (har ikke egen bil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...