Gå til innhold

Best og raske S478 CPU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dumt...kan godt betale et par hundre ekstra for å få steppingen sjekket...

Enig..

Her falt Netshop en god del på min popoularitetsindeks. Jeg skjønner ikke Netshop her; det er tullinger som oss som 'lager' markedet. Dette er elementær markedsføringskunnskap. Mulig de synes det er kjekkere at vi benytter angrefristen?!

 

Når det er sagt; de to høyeste Prescott klokkene i den valdieringsdatabasen til CPU-Z er D0..Men dette skyldes nok ene og alene at det er langt fler D0 en E0 rundt i de tusen hjem.

 

Mulig vi må lage et opprop :p

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her har jeg full forståelse for Netshop og null forståelse for dere som synes det er greit at en webshop skal holde rede på steppings på CPU'er de bestiller fra leverandør/produsent.

Latterlig også å tro at det er en gjeng nerder/klokkere (som bl.a. undertegnde) som "lager markedet". Snakk om å leve i sin egen verden.. :p

Å "få kloa i" en unormalt god klokker (CPU) er som å tippe/spille lotto.. Noen vinner.. de fleste kaster bort penga sine.

Lenke til kommentar

Kunne uansett ikke tenkt meg å bruke angrerett på en cpu som klokker dårlig, det anser jeg som direkte misbruk av en god rettighet som forbruker har. Videre anser jeg at en cpu som tar kvelden i overklokket tilstand er uten reklamasjonsrett og garanti, det skal jo selvfølgelig ikke gå ut over næringslivet at enkelte av oss har en høyteknologisk risikosport som hobby. :p

 

Tror vel ikke at overklokkere lager markedet, men det er vel ikke å stikke under en stol at entusiastene bruker noe mer penger på hardware enn den som bytter pc/oppgraderer annenhvert eller tredje hvert år. Personlig har jeg brukt ca. kr. 35.000 til privat hardware i år, og ligger nok kanskje på mellom 20 og 30K/år i gjennomsnitt. Det at en webshop er redd for å bli sittende igjen med kun cpu`er ingen vil ha tror jeg ikke på all den tid overklokkere og entusiaster nok er i mindretall. Så skal man huske på at vi entusiaster kjøper mer enn prosessorer; kabinetter, strømforskyninger, ram, disker i bøtter og spann, gfx, projektorer, kjøleutstyr, bærbart, kabler, hovedkort for å nevne noe av det jeg har handlet så langt i år.

 

Med tanke på den lille avansen man opererer med på hardware er det jo forståelig at man ikke kan sjekke stepping på hvert eksemplar, men la oss si at man betalte f.eks. kr. 300 ekstra for å få ønsket stepping ville man jo ved å lese på esken før man pakket den få inn påslag for et sted mellom 3 og 4 cpu`er. Hvis den ansatte bruker f.eks 15 minutter på dette vil jo timebetalingen være kr. 960 eks. mva.

 

Det er litt ergelig å ikke kunne få tak i varen jeg ønsker, når jeg som alltid er villig til å betale det det koster.

 

Ble litt forundret over at nettopp Netshop ikke er interessert i å gjøre dette, husker spesielt at de faktisk erstattet et kostbart gfx som ble ødelagt som følge av et defekt vannkjølingssett som en annen webshop hadde levert. Her snakker vi reklameeffekt, kanskje det samme kunne gjøre seg gjeldende i vårt tilfelle?

 

Imøteser gjerne Netshop sin kommentar til dette i denne tråden, undertegnede har forståelse for argumentene men er villig til å betale det det koster å få riktig cpu.

:)

Lenke til kommentar

Det var aldri min mening å returnere en cpu som ikke klokker så langt man hadde håpet på.. Derimot returnere (i ubrukt tilstand) en cpu som hadde 'feil' stepping.

Mulig dette er misbruk av de rettigheter man som forbruker har i postordrekjøp?

 

Alternativt bytter man web-butikk.

 

Og til TL1000S: Greit at du ikke tror på effekten av publiserte overklokkingsresultater med hensyn til etterspørselen ( i dette tilfellet en cpu) har i 'det bredere lag'. Jeg tor du tar feil. Tipper (veldig udokumentert) at Pentium M har fått seg et oppsving etter vår kjæres stoolmans herjinger med akkurat denne cpuen.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Æsj, har N0 jeg...  :blush:

N0 er sikkert ikke så ille den heller, den kom nemmlig etter E0.

 

Men siden vi i tråden her snakker om Socket 478 prosessorer er E0 den siste og beste steppingen som er tilgjengelig.

 

Er ikke så usansynelig at du kan nå 4ghz med din cpu, avhenger mye av minnet og hovedkortet ditt..

Den nyere Lga775 socketen er jo trosalt en forbedring av vår gammle s478...

 

Men det krever jo sitt av "oc-kunnskap".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og til TL1000S: Greit at du ikke tror  på effekten av publiserte overklokkingsresultater med hensyn til etterspørselen ( i dette tilfellet en cpu) har i 'det bredere lag'. Jeg tor du tar feil. Tipper (veldig udokumentert) at Pentium M har fått seg et oppsving etter vår kjæres stoolmans herjinger med akkurat denne cpuen.

 

Joda.. du har sikkert rett i det, men jeg tror det var mest av oss "gærninger" som ble litt hekta på den tråden.. :)

Jeg er osgå enig i at det hadde vært fint om det var mulig å kunne betale for å sjekke stepping.. Det er jo ikke akkurat vanskelig å se på pakka og chip'n som ligger det og viser sin spennende tallkode lett tilgjengelig..

At Netshop er såpass "uvennlige" er jo også litt pussig.. enig i det.. De har jo startet opp med ett rykte som de som "strekker seg lengst for kundene".

Noe sier meg at de begynner å bli store allerede.. :)

 

PS.. (Dersom Netshop/Netshop Oslo leser her):

Det er ikke noe "sjakktrekk" å parkere dyre fete firmabiler utenfor showroom/hentelager i Stanseveien.

Virker bare for meg som kunde at dere skor der unødvendig godt på oss..

Nei.. kom dere på jobb i rustne Camry's og slitne VW Caddy's.. det er smartere.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er ikke noe "sjakktrekk" å parkere dyre fete firmabiler utenfor showroom/hentelager i Stanseveien.

 

Haha! Jeg kicket litt akkurat på det samme :!:

 

mvh r.-

 

Edit: det går bra for de - det har de fortjent. Men plz: ikke la det gå på bekostning

av serviceinnstillingen.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Liten markeds sjekk..

butikker nevnt i denne tråden,

 

 

Netshop = Ubekreftet 07.10.2005

3.0 kr -ingen i listen-

3.2 kr 1895,-

Spørr pent, refferer til hvor god kunde du er og de sjekker karnsje...

 

Psdata = 14.10.2005

3.0 kr 1620

3.2 kr 1945

Spørr pent og de sjekker for deg

 

Multicom = 18.10.2005/ 5stk på lager

3.0 kr 1509

3,2 kr 1829

Spørr pent og de skekker...

 

S478 cpur er det vist lite av i markedet, sørgelige greier..

tenk å måtte gi slipp på den gode platformen... Håper 975 brikkesettene blir bra...(støtter corone?)

Lenke til kommentar

Takker for oppsummeringen! Da har jeg spurt pent, og tilbudt dem et lite pristillegg for å få dem til å titte i hylla. Er vel snart gjort for dem å se etter, for det er bar 5 på lager i skrivende stund...

 

EDIT: Hvor ille kan det egentlig gå om man bare bestiller en? De fleste av disse chippene klokker jo bra.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
vel..

Innad i E0 steppingen er der jo like lotto som alltid...

 

Jeg har bare hatt denne ene som jeg bruker...

 

Og etter alt jeg har lest omkring er E0 idiotsikker 4ghz, virkelig uheldig om man ikke skal klare det...

Okey....

 

Må vel få rensa ribba for gammel kjølepasta før jeg begynner å klokke (Selv om jeg har N0). Nå har jeg fire - fem lag med forskjellig pasta, siden jeg ikke har giddi å kjøpt isopropanol. Nå ligger tempen på 45 - 50 C. :hrm:

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar

Spennende Muffinman; post resultater - regner med at den ikke skal gå på stock så veldig lenge.. ?

 

Husker ikke hva slags kjøling du har lengre heller..

 

Kan du ta noen 3dMark bencher på f.eks 3,2 3,6 & 3,8 med NW'en før du bytter cpu, og gjøre det samme med Prescott'en ?

 

Kanskje noen Sandra og Superpi tester også??

 

Kravstor jeg? Neida..

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...