Gå til innhold

Noen som jobber hos Lidl her?


Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må være 18 for og sitte i kassa da!

Neiss... Mange på min alder jobber allerede i kassa da:P

og lidl er vel ikke akkurat den første til å følge norske regler :p

Jo, det er de, ingen grunn til at de ikke skulle følge regler. Lidl er også bygget opp rundt stormarked konseptet og derfor blir de oftere kontrollert av intern.

 

Jeg har hørt at arbeidskontraktene til Lidl er tvilsomme, men for all del, Lay in a course to hit it, engage. Jeg vil gjerne høre om dem.

 

Det jeg kan fortelle om RIMI er at vi har helt greit reglement, det er hyggelig å jobbe på RIMI.

 

Lidl er ondskapsfullt og antinorsk, det er landsforræderi å ta jobb hos Lidl.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Lidl skal snart åpne butikk der hvor jeg bor. Og jeg lurer på å søke på jobb på kveldstid og i helgene. Altså etter skoletid. Men onkelen min fraråder meg fra å søke etter jobb der. Han sier at Lidl har lave lønninger, lange timer, korte pauser o.l.

 

Så er det noen som jobber på Lidl her på forumet? Tenkte da på det samme som jeg evt. kommer til å jobbe, etter skolen og i helgene.

 

Er det så mye slit og så dårlig betalt som onkel skal ha det til?

 

Mvh Preben

hadde jeg vært deg, så hadde ikke jeg jobbet der. Lidl er utrivelig å handle i, og etter å ha sett folk jobbe der, så er ikke det den beste jobben. har hørt at mangen folk har slutta på dagen, etter en uke og slikt, pga dårlig forhold og miljø.

Lenke til kommentar
Var det ikke Lidl de ansatte måtte jobbe til 1700 ellerno på julaften? Høres jo litt kjipt ut....

På helligdager er det vel 100% overtid som gjelder, og de går vel vakter sånn som i alle andre bedrifter? ;)

juleaften er ikke helligdag før klokken 18 ;) . det er mange passer der man må jobbe så lenge

Lenke til kommentar
Lidl er utrivelig å handle i, og etter å ha sett folk jobbe der, så er ikke det den beste jobben. har hørt at mangen folk har slutta på dagen, etter en uke og slikt, pga dårlig forhold og miljø.

Så fortell meg hvilke norske butikker som ikke er utrivelig å handle i? Av alle verdens supermarked jeg har besøkt er definitivt de norske "type Rema 1000" noe av de mest elendige jeg har sett. Både på utvalg, trivsel og priser. At folk slutter på dagen etter en uke pga. dårlig forhold og miljø er noe som skjer i alle bransjer og bedrifter og ikke noe unikt med Lidl eller tyske supermarked.

Hadde jeg hatt sjansen skulle jeg handlet så mye jeg kunne på Lidl så jeg endelig slapp Rema/Rimi hevetet som har blitt standard her på berget gjennom de siste årene. Grandis og Cola og plastposer man må betale for! Jippiii! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Lidl er utrivelig å handle i, og etter å ha sett folk jobbe der, så er ikke det den beste jobben. har hørt at mangen folk har slutta på dagen, etter en uke og slikt, pga dårlig forhold og miljø.

Så fortell meg hvilke norske butikker som ikke er utrivelig å handle i? Av alle verdens supermarked jeg har besøkt er definitivt de norske "type Rema 1000" noe av de mest elendige jeg har sett. Både på utvalg, trivsel og priser. At folk slutter på dagen etter en uke pga. dårlig forhold og miljø er noe som skjer i alle bransjer og bedrifter og ikke noe unikt med Lidl eller tyske supermarked.

Hadde jeg hatt sjansen skulle jeg handlet så mye jeg kunne på Lidl så jeg endelig slapp Rema/Rimi hevetet som har blitt standard her på berget gjennom de siste årene. Grandis og Cola og plastposer man må betale for! Jippiii! :thumbdown:

Er ikke mange butikker du betaler plastposer for..

LIDL er kjedelig.. Billig god is men. Skjønner godt at noen slutter i den buttiken etter en uke osv. Ser jo ut som en tysk fabrik. Men roboter som går og handler. Samme triste fjesene. Gang på gang..

Lenke til kommentar
Er ikke mange butikker du betaler plastposer for..

LIDL er kjedelig.. Billig god is men. Skjønner godt at noen slutter i den buttiken etter en uke osv. Ser jo ut som en tysk fabrik. Men roboter som går og handler. Samme triste fjesene. Gang på gang..

Igjen, fortell meg hvilken annen norsk butikkjede som ikke passer denne beskrivelsen du gir?

Fortell meg også hvilke norske butikkjeder man ikke må betale for pose.

Lenke til kommentar
Er ikke mange butikker du betaler plastposer for..

LIDL er kjedelig.. Billig god is men. Skjønner godt at noen slutter i den buttiken etter en uke osv.  Ser jo ut som en tysk fabrik. Men roboter som går og handler. Samme triste fjesene. Gang på gang..

Igjen, fortell meg hvilken annen norsk butikkjede som ikke passer denne beskrivelsen du gir?

Fortell meg også hvilke norske butikkjeder man ikke må betale for pose.

Vel, ikke mange som holder detder.. Har måttet betalt 1 gang. Og det var kiwi tror jeg.

Gå utenfor døra, slutt og handle på nettet. Så ser du at det er bedre siden 1800 tallet ;)

Lenke til kommentar
Vel, ikke mange som holder detder.. Har måttet betalt 1 gang. Og det var kiwi tror jeg.

Gå utenfor døra, slutt og handle på nettet. Så ser du at det er bedre siden 1800 tallet ;)

Det at du ikke kan nevne gode eksempler som passer til utsagnene dine gir jo en indikasjon på hvor mye du selv har vært utenfor døra...:shrug:

Til din opplysning så kan jeg feks, fortelle deg at Rema, Rimi, Kiwi, Meny som jeg har vært i det siste tar betalt for pose. Og det var snodig du nevnte 1800 tallet fordi senest igår var ting i den tilstand, bortsett fra prisnivået da selvsagt. Og så har de jo også fått noen fler variasjoner av Grandis'en da. Det er godt vi får større utvalg....

Lenke til kommentar
Gå utenfor døra, slutt og handle på nettet. Så ser du at det er bedre siden 1800 tallet ;)

Jepp -- det har blitt litt bedre i det siste, mye på grunn av Lidl som presser konkurrentene sine til å senke prisene sine. Rema 1000 har i årevis annonsert med at en bør handle der dersom en ønsker lave priser, men hva skjer når andre kjeder beviser at det er mulig å tilby varer langt rimeligere? Jeg har aldri satt min fot inn i en Lidl-butikk og har ingen intensjoner om å gjøre det med det første heller, men på vegne av samtlige norske forbrukere gleder det meg at Lidl er i ferd med å riste liv i konkurranseforholdene i norsk dagligvarebransje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...