Gå til innhold

Noen som jobber hos Lidl her?


Prebo

Anbefalte innlegg

Poser må betales for på en måte eller en anne, det finnes ikke noe som heter gratis poser.

Det minste burtikkene kunne yte som en service til kundene var å selge denne til kostpris. Ikke bruke det som en måte å tuske til seg hundrevis av millioner.

 

Angående det at de pakker varene i poser for deg i USA, er kun for å øke fortjenesten. Der har man bare et rullebånd, med en "fil" i, som vil si at hvis kunden skulle pakket oppi selv, ville det ta ekstra tid, som vil si at personen i kassen ville måtte vente med å betjene nestemann, som vil si at det bel mye lengre kø, og mer irriterte kunder, fordi den gamle damen bruker hundre år på å legge gammal-osten sin nedi posen. Altså TJENER butikkene mye på å pakke for kundene.

Så hvorfor kan ikke andre butikker benytte seg av lignende taktikker og samtidig tjene penger OG få blide kunder , spesielt i peak-perioder? Som i Norge varierer køene i USA sterkt, alt avhengig av når på døgnet man handler. I rushperioder har de egne pakkere, mens dersom du handler midt på natta, som eneste kunde, yter kassadamen/mannen selv denne servicen ovenfor kunden. Dette skjer aldri her.

Dessuten er det enormt med kunder der, som vil si at omsetningen blir tilsvarende gigantisk.

Ja, Norge er et lite marked i forhold. Men hvem har egentlig inntrykk av at den tilsvarende bransjen her i Norge er en bransje som sliter. Er det slik at de eksisterer akkurat såvidt slik at de får et lite overskudd eller er det slik at de er en av bransjene med noen av de mest solide overskuddene og mest økonomisk velutrustede eierne i landet? Hvorfor kan ikke dette også komme kundene til gode, om ikke i form av direkte priskutt så hvertfall i form av service?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Lidl skal snart åpne butikk der hvor jeg bor. Og jeg lurer på å søke på jobb på kveldstid og i helgene. Altså etter skoletid. Men onkelen min fraråder meg fra å søke etter jobb der. Han sier at Lidl har lave lønninger, lange timer, korte pauser o.l.

 

Så er det noen som jobber på Lidl her på forumet? Tenkte da på det samme som jeg evt. kommer til å jobbe, etter skolen og i helgene.

 

Er det så mye slit og så dårlig betalt som onkel skal ha det til?

 

Mvh Preben

Du får sånne mark i lønn, tyske mark har jeg hørt, ikke så digg :dribble:

Lenke til kommentar
Du får sånne mark i lønn, tyske mark har jeg hørt, ikke så digg  :dribble:

Faktisk har jeg hørt at man ikke får lønn i det hele tatt. Man må betale for å kunne jobbe der. Og det eneste som er tillatt å spise til lunsj er små kalde klumper med gift. De fleste dør faktsik etter å ha vært der i få dager. :cry:

Lenke til kommentar
Det var jalla varer da, som europris. Billig ja, godt? neei

Jo, de har gode varer og. Gjetter en 10'er på at du aldri har testet Lidl sine produkter. Europris har myyye dårligere varer, ettersom Lidl fakisk har merker. (av og til) Og mye høyere kvalitet en Europris.

 

Skulle ikke de åpne ved nye stadion??

 

Jo, men når? :hmm:

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Har en god venn som jobba endel måneder på Lidl.

Fortalte mange interresante historier om f.eks. "frivillig" overtidsarbeid, der først alle ansatte ble stilt opp på rekke og rad, og fikk lov til å strekke hendene i været dersom de ville jobbe overtid.

Dersom ingen meldte seg, ble de ganske enkelt plukket ut av sjefen.

Også hørt historier om når sjefen litt høyere opp i systemet kom innom for å "inspisere" butikkene de hadde en eller annen form for kontroll over...

 

Pleide gjerne å begynne med at 5-6 svarte Audi A4 rulla inn på plassen, og ut spratt like mange dresskledde tyskere som straks sprang inn i butikken.

Noen gikk gjerne rett bort til frukthylla og kasta frukt de ikke synes var god nok rett på bakken, mens ansatte måtte stå rundt og ta imot skyllebøtter med kjeft på tysk.

 

En annen festlig ting som visstnok er en gjenganger der oppe, er at man må bruke tyske ord istedet for norske.

Kameraten min var ofte og pusset "spiegler" på den butikken. :)

 

Siste jeg kommer på, er at mens kameraten min jobbet der, hadde de _ikke_ lov til å snakke med kunder annet enn hvis kundene kom og spurte om en vare. Mener å huske at han fortalte han hadde fått verbal juling etter å ha snakket med meg en gang jeg var der.

Og, som noen nevnte tidligere i tråden, det med å jobbe veldig lenge på helligdager stemmer bra.

Senõr kamerat jobbet til 18.00 på julaften ifjor.

 

Men, forøvrig, det ene ølet de har er forsåvidt helt ok å drikke. (Fink Braü)

:)

 

Edit: Tyskerleif's all around..

Endret av ParaNode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...