Gå til innhold

ps3 kommer til å knuse xbox


Royzer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke meningen å starte en ny konsoll-krig om hva som er best, selv om det er innlysende spør du meg :wink: Husk at XBox liksom kostet godt over 4000 når den kom ut, og det er det den er verdt, den har jo masse innebygd stæsj. Nok om det.

 

Tilbake til topic, jeg kan tenke meg at når PS3 kommer, så blir den enormt dyr, noe a'la når XBox ble lansert. Godt mulig den er verdt penga, men kommer folk til å ville betale så mye ? Har hørt rykter om at den ikke blir bakoverkompatibel med PS2, grunnet ny arkitektur også, og det er jo ganske dårlig. Tviler også på at den ikke kommer før om lenge, 2005 er veldig tidlig. Husk at skal de klare å få produsert, lagd spill til 2005, så må ps3-designet/arkitekturen være ferdig akkurat nå. Slikt tar lang tid. Nei, tror nok det er mest hype jeg, men det blir spennende å se. Når PS3 kommer, kommer jo XBox sikkert til å ha over 1000 spill på markedet, da blir jo rollene omvendt, av hva som er idag mellom ps2/xbox. Da kommer PS3 eierne med grafikk argumentet, mens xbox eierne kommer med spillutvalget. Forøvrig hadde XBox mye mye fler spill ute på markedet da den ble lansert, enn ps2 da den kom. PS2 kostet også dessuten over 4000 da den kom. Halo og var det PGR?, leste jeg noe om at var tidenes mest solgt spill innenfor et eller annet, med over 1 mill titler solgte. Nok om det...:razz:

 

Xbox2 skal iallefall være ferdig i 2006, om det er før eller etter ps3 får vi altså vente med å se. XBox2 blir iallefall 100% sikkert bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Teit å sammenligne sånn da. Det er jo to konsoller av forskjellig generasjon. Så det er kanskje ikke så rart om PS3 rokker Xbox.

 

Men når det er sagt så r0x0r PC spille-konsoller 2k! :grin:

 

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-08-13 02:38 ]

Lenke til kommentar

Gah. Dere er tullinger hele gjengen.

Xbox har langt kraftigere maskinvare enn PS2. Det er en grunn til å kjøpe Xbox. Men altså: Er man så optatt av grafikk at forskjellen på Xbox og PS2 er plagsom så burde man kjøpe PC. Og saken er den at Kombinasjonen PC / PS2 dekker de aller, aller fleste spill, langt flere enn Xbox / pc, ettersom mange spill overlapper, og alle spillene som er ekslusive til Xbox er ekslusive bare fordi MS nekter utgiverne å gi ut spillene til PC også. Man har snakket om alle spillene som skal komme til Xbox, men jeg er ikke overbevist.

 

Det eneste som bør avgjøre hvilke konsoll man kjøper er spillene, og tro du er lurere enn andre fordi du har kjøpt en konsoll med høyere specs. er å lure seg selv.

 

Dessuten har Xbox forferdelig 5-kroners wannabe futuristisk design, mens PS2 er vidunderlig stilig.

 

Gamecube er litt ubestemmelig, men veldig søt, iallefall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 03:02, Den Polse skrev:

Nå blir det bare gjentagelse her.

Det jeg har vanskelig for å tro/skjønne, er at hvis det blir utviklet en prosessor som er 100x p4 2,5 Ghz, at den med en gang den lanseres skal puttes rett inn i en spille konsoll. Tror ikke vi får se en ps3 med en "cell" prosessor med den kraften på en god stund.



 

Helt sant. Det er bare hype, men hvem prøver vel ikke å hype ting opp, hvis man selger mer av produktet sitt da?. Og som jeg sa, skal PS3 komme ut i løpet av 3 år på markedet, bør designet være ferdig nå.

Lenke til kommentar

Synes det høres litt tidlig ut å legge PS3 ut for salg om bare 3 år. Mer sannsynlig at de vil melke salget av PS2 litt lenger.

Men det kan jo alltids være at de føler at XB truer dem for mye.

 

Leste forresten at 16 PS2'er kan rendre Final Fantasy: The Spirits Within (filmen) i realtime. Så hvis PS3 blir bedre enn det så har vi hvertfall noe å glede oss til! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Leste forresten at 16 PS2'er kan rendre Final Fantasy: The Spirits Within (filmen) i realtime. Så hvis PS3 blir bedre enn det så har vi hvertfall noe å glede oss til!


 

Den kjøper jeg ikke! Søker du på forumet, så finner du en ganske lang tråd om rendering av den filmen, og det er ganske mye mer hardware med i bildet enn 16 ps2'er.

 

Ellers må jeg si at det beste console spillet er FF7, (ps1) og selv om folkene er byggd opp av firkanter og trekanter, så banker det alle nyere spill som heller ser ut som en film. Den beste hardware/fineste spillene trenger ikke ha noe med hvor bra spillene er.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 12:35, kjakangund skrev:

Jeg kjøpte akkurat en ps2 for et par uker siden. Fullt klar over at xbox BANKER den grafikk messig. Ps2 kostet 300kr mer en det en xbox ville gjort + at jeg ville sluppet det sure minnekortet.


Grunnen?


Jeg liker bilspill. Gran Turismo 3 er vel kongen der, ikke mye tvil om det tror jeg. +ps2 har massevis av gode bilspill å tilby(f.eks. V-Rally 3, Tokyo Xreme Racer).


Xbox har Project Gotham Racing og Rallisport challenge. Rallisport challenge kommer til PC.


DERFOR valgte jeg ps2.


Jeg må si det at jeg lurte lenge på å kjøpe en xbox i stedet, men valge falt til slutt på ps2.


 

kjakangund er vel den som kommer med best argument her (lest ¾ av 1. side). det er ikke alltid grafikken som avgjør. jeg personlig kjøpte meg en xbox i starten av august med bilspillet rallisport challenge, uhyre moro. kommer sannsynligvis til å kjøpe cmr3 når det kommer oxo. men om en spillekonsoll hadde hatt grafikk nær virkeligheten og alle spill hadde hatt elendig gameplay, tror jeg faktisk at jeg hadde satset på en mindre overlegen konsoll innen grafikk og heller gå etter gameplay... sikkert mye surr her, poenget var bare det at "everone's entitled to have their own opinion"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 02:07, Cappo skrev:


Men når det er sagt så
r0x0r
PC spille-konsoller 2k!
:grin:


 

enig i det der så sant man har en amd thouroughbred 2.3ghz med 1gb ddr og et heftig grafikk-kort, som tilsammen koster altfor mye dersom man vil ha den beste grafikken.

 

konsollene har det bra på den måten at spillene er tilpasset akkurat den og ingen andre. slik oppnår konsollene bedre grafikk mht cpu og gfx. dersom alle spill til pc var tilpasset min athlon 900 med 384sdram og gf2gts kan det godt være at jeg ikke hadde kjøpt xbox, men slik er det nå ikke. mange husker sikkert deltaforce2 floppen som var tilpasset visse typer maskiner...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 11:04, JohndoeMAKT skrev:

Den kjøper jeg ikke! Søker du på forumet, så finner du en ganske lang tråd om rendering av den filmen, og det er ganske mye mer hardware med i bildet enn 16 ps2'er.


Ellers må jeg si at det beste console spillet er FF7, (ps1) og selv om folkene er byggd opp av firkanter og trekanter, så banker det alle nyere spill som heller ser ut som en film. Den beste hardware/fineste spillene trenger ikke ha noe med hvor bra spillene er.



 

Det er faktisk sant. Systemet kalles GSCube og ble demonstrert av Sony på forrige SIGGRAPH. De rendret også scener fra Antz og Matrix i realtime. Men, det er en sannhet med modifikasjoner fordi jeg tror noen av scenene fra FF ble tonet ned (antall polygoner i håret til Aki ble senket). GSCube finnes foreløpig bare i prototype og den ferdige versjonen vil ha 64 prosessorer istedenfor 16, etter hva jeg vet.

 

Bare gjør et nettsøk hvis du ikke tror meg.

 

Er forresten helt enig med deg på det du sier om grafikk i spill, men liker å se på pene bilder også - så lenge tilfører spillet noe og ikke bare er eyecandy.

 

_________________

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

 

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-08-13 12:19 ]

Lenke til kommentar

"The GScube's 128-bit EmotionEngine and Graphics Synthesizer with embedded DRAM are improved versions of the components used in the Playstation2."

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at GScube har en form for programbar T&L unit. Det ville ikke være mulig med den statiske hardware rendringen til PS2 å rendre Final Fantasy The Spirits Within i realtime. Det blir isåfall litt feil å si at 16 PS2'er kan rendre FF The Spirits Within realtime da det ikke er kun bedre ytelse det er snakk om.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 03:02, Den Polse skrev:

Nå blir det bare gjentagelse her.

Det jeg har vanskelig for å tro/skjønne, er at hvis det blir utviklet en prosessor som er 100x p4 2,5 Ghz, at den med en gang den lanseres skal puttes rett inn i en spille konsoll. Tror ikke vi får se en ps3 med en "cell" prosessor med den kraften på en god stund.



 

for ikke så lenge siden ble en cpu på hele ett par mhz putta inn i en konsoll! det var saker det, helt ufattelig - hva skulle man med en så rask maskin?!

Lenke til kommentar

det verste med xbox designen er den grønne flekken midt på konsollen som burde vært ett grønt lys, og den meningsløse logoen på håndkontrollen. maskinen er stygg men det er seff ikke relevant for spillene. ps2 designene er "bedre", dvs at jeg liker den bedre.

hvis dere skal ha den råeste grafikken i noen måneder så kjøper man pc eller xbox om man ikke har råd, hvis det første en gjør når en snur spill-covere er å se på grafikken så kjøper man xbox. men for de som liker spill like mye selv om grafikken er verdens beste eller verdens dårligste så må man teste spillene på alle konsollene før man kjøper konsoll.

det er ikke idioti og kjøpe ps2 idag, dette må komme ifra en xbox-fanboy9k - jeg likte dritmange ps2-spill når xbox kom, skulle jeg da liksom bare plutselig hate alle de spillene? grafikken til ps2 imponerer meg like mye idag som når den kom ut - og spillene er jeg ikke gått lei av enda.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 17:17, El_PoLLa skrev:

det verste med xbox designen er den grønne flekken midt på konsollen som burde vært ett grønt lys, og den meningsløse logoen på håndkontrollen. maskinen er stygg men det er seff ikke relevant for spillene. ps2 designene er "bedre", dvs at jeg liker den bedre.

hvis dere skal ha den råeste grafikken i noen måneder så kjøper man pc eller xbox om man ikke har råd, hvis det første en gjør når en snur spill-covere er å se på grafikken så kjøper man xbox. men for de som liker spill like mye selv om grafikken er verdens beste eller verdens dårligste så må man teste spillene på alle konsollene før man kjøper konsoll.

det er ikke idioti og kjøpe ps2 idag, dette må komme ifra en xbox-fanboy9k - jeg likte dritmange ps2-spill når xbox kom, skulle jeg da liksom bare plutselig hate alle de spillene? grafikken til ps2 imponerer meg like mye idag som når den kom ut - og spillene er jeg ikke gått lei av enda.


 

Jaja, den måtte jo komme :smile:

 

duvaland, som kanskje skal dra frem c64'n sin, bare for å vekke litt gode minner :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 17:08, El_PoLLa skrev:


for ikke så lenge siden ble en cpu på hele ett par mhz putta inn i en konsoll! det var saker det, helt ufattelig - hva skulle man med en så rask maskin?!


 

Hva kvalifiserer da som "lenge siden" ???

 

Og Xbox er svart og firkantet... Ja den går flott med stereoanlegg, VHS, TV og hva enn det skal være... Eneste er fargen på "juvelen"... Den har "feil" farge. På alle bilder av Xbox jeg finner, har den ordentlig "xbox- farge"... Mulig dette bare gjelder søpleland som Norge....

 

OG TIL SLUTT:

 

Situasjon:

 

Truls- Gunnar har PS2 og er kjempefornøyd...

Oddvar har Gamecube og er kjempefornøyd...

Snusmumriken har Xbox og er kjempefornøyd...

Karsten har SNES og er kjempefornøyd...

 

THE END!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...