Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dealen er at de som baserer seg på Iceblock for å vinne i pvp feiler totalt etter min mening. frost har masse god biter i pvp, bare få å nevne noen, Water elemental med target able frostnova. Noe som er über imba egentlig.

 

Ikke døm såkalte "nerfs" etter første øyekast, tenk heller litt over på hvorfor dem gjør det ;)

 

mvh Kim

8674488[/snapback]

 

Det er bare det at frost nova og frostbite har blitt nerfet det også. Legg til en jævel av en warrior med BoF på seg som ligger konstant på deg, og du får ikke gjort så veldig mye. Det er også veldig stressende/manadraining for healers å spamheale en squishy med MS-debuff.

 

Legg til 0,5 sekunders mass dispel, og da er det ikke særlig vits med iceblock mot en gruppe med priest i det hele tatt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

De rekker i hvertfall å komme fram siden du har 3.5 sec cast time på Fireball.

Selv ville jeg gått for både Improved og Empowered Fireball, for det er den spellen du kommer til å bruke mest.

Uansett, sånn som du har satt opp talentsene dine nå, ville jeg gått for Improved Counterspell.

Lenke til kommentar

Hvor mye damage gjør du med Scorch i forhold til fireball, blir dps omtrent den samme?

Hvis du ikke driver med PvP så er ikke Improved Counterspell så veldig bra, så det blir bare å lete etter det som gir best uttelling for deg og din spillestil.

Improved Counterspell er ikke nødvendig mot mobs i det hele tatt, det er min erfaring i hvertfall.

Lenke til kommentar

Skal vi se:

 

162 firespelldamage.

Scorch: Vulnerability, 15% damage (rekker aldri å stacke 5 ganger, tho, fin i instances)

220-263 tooltip

36 yard range

Hitter i praksis for 305-370, critter for ~600, uten ignite, med noen stacks.

1.5sec cast.

17,44% crit.

131 uten crit (Master of Elements)

 

Fireball: 3,5 sec cast, 444-570 tooltip damage, 60 dot damage (8 sekunder).

I praksis: 600-900 hit, 900-1,3k crit. Uten ignite.

41 yard range

13,44% crit

296 mana uten crit (Master of Elements)

 

Uten talents på fireball.

 

Edit: la til manacost.

Edit2: Spelldamage.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Etter en kjapp regnerunde ser jeg at du gjør en god del mer damage med scorch.

Regnet på 10,5 sekunds periode:

7 scorch á 305 damage = 2135

3 fireball á 600 damage = 1800

I tillegg så får du jo økt damage og crit med talents.

 

Men det som hadde vært interessant hadde vært å målt dette mot fireball med talents, altså scorch med talents mot fireball med talents. Tror nok det hadde vært bedre med Fireball da ja.

 

EDIT; leifur

Endret av Baghera
Lenke til kommentar

Jeg er 52 nå (pratisk talt 53), og fikk nettopp ny Scorch. Jeg får ny Fireball om 2 (1) level.

 

Verdt å merke seg det + 5% mer spelldamage og 0,5 sekunders kortere castingtime på fireball.

 

Ble forresten Exalted med Undercity i går, så jeg fikk kastet den stygge kalkunen. :)

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...