Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som jeg nærmer meg mid lvl 40 så har jeg såvidt begynt å tenke på mid lvl 50, spesielt med tanke på hvilken armor jeg må skaffe meg.

 

Kjører en pvp fire/frost mage som skal ende ut i 0/17/34 build. Har sett meg ut et sett som jeg synes gir meg best stats hva stam/int angår, nemligen Dreadmist settet (er klar over at dette kanskje er et warlock sett, men ...). Magister settet har rett og slett for dårlig stats hva pvp angår.

 

Noen formeninger om dette? Hva med bonusen hvis jeg mikser 2 forskjellige sett (4 deler av hvert sett): får jeg +400 armor og + 46 dmg i så fall?

 

Eller finnes det andre items (skikkelig mix) som gir bedre stats?

 

Takker på forhånd for eventuelle innspill.

Lenke til kommentar

Bruk denne siden her .

Der finner du det beste loote fra instancer.

Som deg tenkte jeg også på litt dreadmist til min prest, men det er bedre gear enn tier 0 og 0,5 ute å går.

Dessuten blir spillere som får knabba sitt class loot enkelt irritert, bedre å gå for en blanding av items med spellpower.

Jeg skal hvertfall ikke ha magister til min mage.

Lenke til kommentar

Glem Dreadmist, det funker verken til PvP eller PvE.

 

Personlig kommer jeg til å gå for følgende:

Green lens of fiery wrath -> Eye of flame (36 -> 49)

Orb of the darkmoon (22)

Elder wizard's mantle (11)

Chromatic cloak/Crystalline threaded cape (1% crit / 20)

Robe of the Archmage (40 + 1% crit)

Arena bracers (1% crit)

Inferno gloves + 20 fire-enchant (53)

Abyssal cloth pants of sorcery (15 + 1% crit)

Wolfrunner shoes (13)

Fire ruby -> Draconic infused emblem + Eye of the beast

 

100hp på chest, head og legs, 9 sta på bracers og minor run speed på boots.

Lenke til kommentar

He he.

 

Kan trøste deg med at jeg sjelden dør i BG med så mye mana igjen, om noe mana igjen i det hele tatt :!: Jeg har rett og slett for liten manapool :no:

 

Men klart, det hender seg at jeg løper inn i en 3-4 manns horde gruppe for å fyre løs med alt det jeg har til jeg kreperer: frostnova, blink, cone of cold, reset (husker ikke spellnavnet akkurat nå), cone of cold, arc expl til jeg kreperer. Hensikten med å ofre seg på denne måten er å åpne adgang for andre alliance til å slakte restene av hordegruppa :thumbup: Når jeg er en død mage så kan det være at jeg har 40-50 % igjen av manaen. Men hva gjør vel det når jeg har påført gjengen minst 1000-1500dmg hver. Er dette forresten killing blows? At jeg påfører skade, men dør før motparten (forutsatt at motparten dør)?

 

Personlig synes jeg at det gearet jeg har nå fungerer rimelig greitt i pvp, ikke noe uber gear egentlig (kjører masse +dmg). Jeg må uansett regne med å dø ofte på BG, for er hordene noelunde oppegående så er de på meg med flere av gangen så fort som fy.

Lenke til kommentar
Glem Dreadmist, det funker verken til PvP eller PvE.

 

Personlig kommer jeg til å gå for følgende:

Green lens of fiery wrath -> Eye of flame (36 -> 49)

Orb of the darkmoon (22)

Elder wizard's mantle (11)

Chromatic cloak/Crystalline threaded cape (1% crit / 20)

Robe of the Archmage (40 + 1% crit)

Arena bracers (1% crit)

Inferno gloves + 20 fire-enchant (53)

Abyssal cloth pants of sorcery (15 + 1% crit)

Wolfrunner shoes (13)

Fire ruby -> Draconic infused emblem + Eye of the beast

 

100hp på chest, head og legs, 9 sta på bracers og minor run speed på boots.

6524655[/snapback]

 

Er dette lvl 60 stuff? Og tallene i parantes er kanskje +dmg av healing typen? Er på jobb, og filteret stenger ute mange sider derav Thottbot.com :hmm:

Lenke til kommentar

Nå som jeg har spekket frost delen (34p) så skal jeg igang med fire delen (17p).

 

Har et oppsett her som jeg har funnet på nettet:

 

5/5 Impact

5/5 Ignite

2/2 Flame Throwing

3/3 Improved Fire Blast

2/2 Incinerate

 

Poengene i Impact synes for meg som sløsing i og med at jeg bruker frost til å nøytralisere fienden. Burde jeg bruke de poengene på Improved Fireball i stedet, for å få ned casttimen? Teoretisk burde jeg kunne få inn 2 Fireball hits med redusert casttime før fiende når frem til meg, mot 1 ellers (mulig jeg likevel får inn 2 når jeg spekker Flame Throwing. Er det andre ting jeg burde endre på istedet?

 

Når jeg tenker etter så er det lite jeg bruker fire til. Som regel bruker jeg Fireblast for å avslutte en kamp. Og innimellom Scorch dersom manaen er veldig lav. Mulig jeg burde spekke arcane istedet for fire.

 

Builden min er tenkt slik ved lvl 60.

Lenke til kommentar

Er det mulig med en fire spec på lvl 35 å drepe Elite ogres lvl 36 - 37 i Alterac Mountains?

Jeg drepte dem rimelig lett med ice spec og kiting på lvl 35.

Bruker dem fortsatt på lvl 37. De gir ca 13k xp pr hour, er det greit nok? (Titan addon calculated xp) Lå stabilt mellom 12,5k - 13,1k i går. (unrested)

 

465xp unrested 785xp rested pr kill :)

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Personlig fortrekker jeg å knerte mobs som er samme eller lavere level enn meg selv, om det er mulig. Du treffer lettere, får mindre resists og tar mindre skade. Du kan også drepe flere grønne mobs på samme tid som du ville brukt på én oransje.

 

13k xp/t er ikke noe særlig, nei. Forstår jeg det slik at du bruker to minutter per mob? Det er kanskje litt i overkant mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...