Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Frostfire er forresten crap. :p

Frostfire spec er ikke mye crap...

Hadde 7.8k dps i VoA10 som Frostfire her om dagen, så det utsagnet kan du få spise i deg :p

 

 

Frostfire er ikkje crap, men fireball spec is ze old-sch0ol-cewl.

 

living bomb x mange på whelps i ony...flamestrike...blizzard...ha klar mirror image, iceblock, og Battleres når ice block er ferdig. =D

 

Damnit..no fikk eg lyst å spele på mage'n igjen. Stakkaren samler støv =|

 

Alt som ikke er best er ræva. Frostfire er rett og slett dårligere enn arcane, det trenger ikke diskuteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo litt andre ting å CS med også. Dragonsbreath, blast wave, deep freeze...eh..

 

Edit: dvs "CS"

 

Hjelper fortsatt ikke =/ Dragonsbreath og BW har jeg ikke. Deep freeze blir bare dispelled. (noe som egentlig ikke skulle vært mulig uten trinket mtp. at den er kategorisert som stun)

Lenke til kommentar
Paladin

 

Keep your distance. As against any healing class, you are automatically at a disadvantage assuming the Paladin doesn't foolishly wait until he's one or two-shottable to start healing. Paladins who sacrifice mana and stamina for attack power and increased crit chances, "critadins", are fairly vulnerable to defeat, but at the same time, they may kill you even faster.

 

Paladins can use Blessing of Freedom or Cleanse to undo any form of movement reduction you can inflict. They have two innate ways of inhibiting movement: Hammer of Justice (which you can Blink out of), and with the advent of patch 1.9, possibly the Repentance talent at the end of the Retribution talent tree. A Paladin has two forms of invulnerability and Lay on Hands, but since patch 1.9, there is a 1-minute cooldown debuff inflicted on the beneficiary of invulnerability effects.

 

Most Paladins will activate Seal of Command in small-scale combat to inflict a lot of damage, which has the peculiar advantage of proccing holy damage. The proc itself can inflict damage exceeding the actual weapon damage when used in conjunction with other gear, seals and judgement effects, and it crits like melee damage rather than spell damage. There are no known innate player resistances to holy effects in the game. The danger here is that in much the same way a Shaman benefits from a Windfury proc, a Paladin can get a sudden burst of lethal damage.

 

Should the Paladin manage to reheal himself to full health when you are down to less than half life, attempt to resheep to escape death.

 

All of this combined with their high HP and plate mail (although as a Mage, plate mail will not really protect your Paladin opponent against you) makes them hard to take down. However the Mage is the probably the best DPS class in the game so, you still stand a fair chance.

 

They might be able to escape your snares but that doesn't mean they'll always do it, or at least not within 1–2 seconds. Frost Nova can still be useful, and the same goes for Polymorph. How you fight depends on your build; just keep your distance and do as much damage as you can. However try to use up your instacast spells at the beginning so their cooldown wears off. You'll need them for when the Paladin heals. When he does heal, Counterspell it. As all Paladin spells are of the Holy Class, if you do interrupt his heal, that’s 10 seconds where he can do nothing except auto attack you. That's 10 seconds for you to do all the burst damage you can, be it Fire Blast, Cone of Cold, Blast Wave, or anything else that hurts him.

 

If you have Imp. CP Talent then it'll silence him for 4 seconds, but in this case, interrupting the heal is much better.

 

The key to winning, and this also applies to any healers, is hitting harder (with an exceptional amount of +damage and crit gear) than their heals. Expect spell resistance due to their aura combined with gear. You may want to consider resorting to AM or your secondary school if they have decked themselves out in full resist gear.

 

You may often hear "You can't kite a Paladin." While it is true you cannot consistently slow them, as said you can delay them for the time it takes them to cast Cleanse. You may also speed yourself up to make them relatively slower. Nifty Stopwatch goes far towards this, and your boots should be enchanted with run speed (avoiding even a single hit beats out +70 hp). Unlike Warriors, who can use Intercept as often as you can Blink, Paladins cannot HoJ as often as you can Blink, and Repentance breaks on hit.

 

A note on Shields: DS will most likely be used to break sheep, or to heal. Just turn tail and Blink and run until the shield is gone, then resheep, Bandage/Evocate, and start fighting again. Save AP (if you have it) until after the DS. If you by chance see their secondary shield, Blessing of Protection, relax; the shield prevents them from attacking while it is up, and from DSing until 1 minute after it has been cast. The Blessing of Protection shield also only prevents Physical damage being inflicted to them, so Magic spells will still damage them. And Mana Shield (as of patch 2.0.6) absorbs Magic damage as well. So if you were planning to run up and melee him, that's as useless now as before; stick with your class description and nuke him.

 

In short, keep your cool, and your distance, resheep if things start to look bad, and you should have no problem against any Paladin whose gear doesn't totally outclass yours.

 

* [Arcane] Medium

* [Fire] Medium

* [Frost] Medium

 

hentet fra wowiki

Vel, det er ingen fasit, men ett forslag

Lenke til kommentar

Den guiden der er jo utdatert egentlig. Seal of Command fungerer ikke på samme måten lengre. Blessing of Freedom er nå Hand of Freedom osv..

 

Den største styrken en mage har mot en paladin, spesielt Retribution, er å bruke spellsteal på paladinen til han går oom. Å holde avstand er selvfølgelig nødvendig. Spellsteal Sacred Shield, Divine Plea osv, og paladinen vil etterhvert bli enkel å ta ned.

Holy er nok noe vanskeligere, her er ikke spellsteal noe reelt alternativ da de ikke har like mange proc buffs og lignende som Retribution har.

Tipset her er vel å poppe Water Elemental og Mirror Images, benytte seg av shatter combos osv. Husk å spellsteal Divine plea om han skulle bruke den.

Husk også at om Paladinen bryter første Deep Freeze med trinket, kan du sette en andre Deep Freeze om du er rask nok.

Deep Freeze + Cold Snap + Deep Freeze på en spiller som bryter den første, vil sette på en ny Deep Freeze. Dette er forøvrig en veldig bra taktikk for å kontrollere Rogues i starten av en duell/kamp også.

Endret av Exsecror
Lenke til kommentar

Det jeg liker med healadins er først og se etter frost resistance, har han ikke det er han barnemat. jeg prøve 1v1 med en i 5.4k gs i healadin pvp gear, og han hadde ikke den oppe, han skulle prøve og bare outheale dmg min, jeg kasta bra frostbolts uten icy veins og FFB når brainfreeze procca. jeg tok ham enkelt.

 

Så til tips:

 

Begynn og sheep, da får du litt ekstra tid og sette opp ting, kast på deg icebarrier om ikke det er oppe, sjekk buffsa, når alt er korrekt så starter du, jeg anbefaler ikke pet enda! Begynn og skyt, så fort han begynner og healer seg, bruk CS, kast ut alle pets! når csen er over og han kan heale igjen så må du få han deepfreezed fort som mulig, petnova, deepfreeze, sleng på icy veins og go crazy og håp på FFB proccs! han bør falle i løpet av den tiden med mindre han outgearer deg, da må du csnappe etter du har brukt icy veins, slik du får nytt pet med en gang og ny deepfreeze. Der har du han stunlocket og han bør falle fort. Overlever han det, gud forby så må du simply sørge for at du har mana, han vil nok heale seg og mest sannsynligvis outheale din dmg, så bare sheep han, gå og resett. kite, gjør hva du hvil, i fleste dueller så pleier vi og bare gi opp her, siden da går det ingen vei, han kan ikke ta meg, jeg kan ikke ta ham.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ingen cap(?) men mer som en guideline, jeg kjører med 139 spellpene, men mot holydins har jeg aldri hatt noen problemer, rets er veldig variende, men en holydin slår jeg som regel i de fleste duellene jeg har prøvd, men jeg innser at det faktisk ikke ser så veldig mange dueller jeg har hatt mot holydins.

 

Prot pala er noen beist! :D

Lenke til kommentar

Jeg har ca 4.2k GS og er ganske nydinget 80 på magen min. Raidet oldschool som mage i vanilla WoW og jeg ser at mye har forandret seg.

 

Til PvE bruker jeg cookie-cutter Arcane spec som jeg dro frem fra Wowwiki.

 

Jeg sliter med å gjøre mye DPS, har vel ca 2.4-2.6k DPS for det meste ved single target nuke.

 

Rotationen jeg bruker er 4x AB og så AM, hender jeg slenger på AM når Arcane Barrage er tilgjengelig.

 

 

Er det noe spesielt jeg skal tenke på med denne speccen for å få mer DPS? Synes selv jeg er flink til å bruke AP når CD er klar, samme med damage trinket..

 

Andre klasser med litt bedre gear, også andre klasse med ca lik GS som meg gjør vanvittig mye mer skade.

 

 

Jeg vet også at GS bare gir indikator på item lvl, jeg har standard mage gear fra de nyeste instancene.

Lenke til kommentar

Når skal jeg bruke:

frost ward

dampen magic

amplify magic

 

 

Er scorch noe jeg burde ha poeng på?

 

Frost ward bruker du om du vil absorbere frost damage.

Dampen magic reduserer x antall spell power på innkommende damaging spell, men det reduserer også x antall spell power innkommende heal. Samme gjelder for Amplify magic bare omvendt; Høyner x antall spell power på innkommende damaging spell, men det høyner også x antall spell power på innkommende heal.

 

Tenker du på Improved Scorch da? Om du er fire/frostfire, ja.

Lenke til kommentar

vel, jeg levla som frost og med pvpspecc.

 

Da hadde det blitt dette

glyph of evocation først

glyph of ice barrier deretter

glyph of mana gem

 

og minors har jeg det samme på pvp og pve speccet mitt

 

glyph of slow fall

glyph of frost ward

glyph of fire ward

 

@Jext, vel rotasjonen er korrekt, men i forhold til GS'en er den kansje ikke det.

Prøv dette, om ikke AB proccer, ikke kasta Abarr eller AM etter 4, kast gjerne to ekstra AB for og fiske litt etter proccet, når du blower arcane power og icy veins, så bare spamm AB, og så fort du er på 40% mana, evocate. Mana gems brukes på rundt 80% evocate gjerne og mellom encounters eller i faseskifter!

Lenke til kommentar

Okey, har et spørsmål: Har 3 trinkets nå: Muradins Spyglass som gir crit og 180sp(stacker 10 ganger og går ut hvis man ikke caster.) Illustration of The Dragon Soul som er lik i effect, men har ikke crit og gir 200 spell power. Så har jeg den hit trinketen fra Emblems som også har en Haste on Use effect. Jeg har nå nok hit til å ikke trenge trinketen og lurer på om det er best med de 2 som gir spell power, selv om den siste har en ganske sweet haste use? beholder den seff uansett så jeg bare kan bytte om jeg går under igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...