Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

fult av tyver. Lot mobil laderen stå ulåst en liten stund mens eg var ute. når eg kom inn var an vekk. Gjorde da det eneste rette, gikk inn på mange rom helt til eg fant en sony ericson lader, tok an og gikk videre :)

5356088[/snapback]

Da er du en tyv. Har lyst å kalle deg idiot eller noe tilsvarende, men det er vel ikke lov i følge forumreglene, så da gjør jeg ikke det.

 

Edit til nr4:

 

Har du dårlig syn er det begrenset hva du kan gjøre. Er du sikker på å få en kjip tjeneste, er det kanskje ikke verdt å være i forsvaret. Husker jeg rett måtte man ha 5 (karakterskala fra 1-9 elns) for å komme på båt. Var selv i Kystvakt Nord, var en fin tjeneste. Regner med at det er enda mer spennende å være i KV nå for tiden!

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom dere inn i logistikk avdelinga, så videre til Rygge. Krem mat og helt ufattelig slapt.

Hadde konge befal, var 0 stress om vi forsov oss, inspeksjon var ikke så farlig, bare så lenge vi hadde nykokt kaffe stående klar.

 

Klarte å ødelegge en lastebil for godt over 100 laken , reiv opp store deler av skytebanen og fikk HV øvelsen avlyst. Fikk jeg bot/refs/whateva ? Neeh.. Befalet bare lo og det vakke så farlig.

Men HV Majoren skremte meg greit. Trodde jeg skulle bli henrettet på stedet. :p

 

Så.. RYGGE FTW

Lenke til kommentar
-ikke kjøp pc/labtop og ta med inn. fult av tyver. Lot mobil laderen stå ulåst en liten stund mens eg var ute. når eg kom inn var an vekk. Gjorde da det eneste rette, gikk inn på mange rom helt til eg fant en sony ericson lader, tok an og gikk videre :)

5356088[/snapback]

Kan vel nesten sammenlignes med at en bankraner klager på at det er for mange kriminelle i fengslet hvor han soner?

Lenke til kommentar
cecolon, ja det er bra du ikke begynner å kalle meddebatanter kallenavn. Hva hadde du gjort i min situasjon liksom? gått rundt med en utladet mobil? Ja da tror eg at eg vet kem idioten er, men skal ikke si d pga forum reglene...

5360555[/snapback]

 

Tror det ikke er nødvendig å diskutere særlig mye om dette, men dersom noen hadde tatt min lader, hadde jeg blitt oppgitt av hvor lavt folk kan synke og bedt om å låne en annen til jeg fikk skaffet en ny.

Lenke til kommentar
hehe, har funnet det ut nå, men har ikke med laptoppen :(

 

får tenke på å dra hjem i helgen bare for å hente den, men det er lenge på tog da, bruker 6 timer på det

 

jeg er forresten på Værnes nå...

5416882[/snapback]

 

hvilket Kompani/tropp? (og hvilket befal) har du?

Lenke til kommentar
Jeg legger laptoppen i de sivile hyllene i skapet. Alle har vel dem?

5442622[/snapback]

 

Vi hadde kun hyllene i selve døra til sivilt utstyr.

men, å legge ting i bunn av skapet med millitære effekter over fungerer også.

Er ikke sikkert det går i rekrutten da.

 

Kan prøve å oppbevare det hos inspiserende befal, selv om det er upraktisk.

 

En annen mulighet er vis det er noen tomme sivilskap på brakka, vi fikk lov til å kjøpe hengelås selv å bruke de skapene som ikke var i bruk.

(var ikke noe problem for min del, til slutt var bare jeg og en annen igjen i det skapet, resten dimma).

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det er med fengsel og førstegangstjenesten?

Jeg kjørte litt fort, men kan jeg sone fengselstraffen i leira?

5445674[/snapback]

 

Vi hadde en i troppen som hadde gjort det samme. Jeg skal ikke uttale meg med for stor sikkerhet om hvordan det foregikk, men han var iallefall "borte" i rundt 1 mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hehe, hvis du ikke blir klarert hemmelig kan du se frem til en spennende og givende førstegangstjeneste ;)

5445748[/snapback]

 

En kamerat av meg klarte ikke klareringen, men jobber likevel som operativ vaktsoldat på Jåttå...

Lenke til kommentar
Hehe, hvis du ikke blir klarert hemmelig kan du se frem til en spennende og givende førstegangstjeneste ;)

5445748[/snapback]

 

Er inne i førstegangstjenesten nå, så det er ikke no problem :)

 

Lurte bare på om jeg kunne sone straffa på leira i stedenfor fengsel?

Lenke til kommentar
Hehe, hvis du ikke blir klarert hemmelig kan du se frem til en spennende og givende førstegangstjeneste ;)

5445748[/snapback]

 

En kamerat av meg klarte ikke klareringen, men jobber likevel som operativ vaktsoldat på Jåttå...

5446000[/snapback]

 

Hehe, beviser vel akkurat det jeg sa ;) Leirsoldat virker trist.

 

Hehe, hvis du ikke blir klarert hemmelig kan du se frem til en spennende og givende førstegangstjeneste ;)

5445748[/snapback]

 

Er inne i førstegangstjenesten nå, så det er ikke no problem :)

 

Lurte bare på om jeg kunne sone straffa på leira i stedenfor fengsel?

5446029[/snapback]

 

På rekrutten maste de litt om at refs ikke var straff, og var opptatt av å skille sivil og militær straff. Ut over dette vet jeg lite, men kan tenke meg at du uansett helst vil ønske å sone sivilt (har hørt at kakebua ikke er noe særlig) :p

 

Edit: man kan vel forresten sammenlikne førstegangstjenesten med fengsel for de som ikke ønsker å være i militæret: Fengsel: innestengt, dagspenger, eget rom, fritidsaktiviteter men intet tvangsarbeid (?). Militæret: innestengt, litt mer dagpenger (?), deler rom med mange andre, tvangsarbeid. Jeg trivdes forøvrig godt i militæret, men kan tenke meg at det ikke er så gøy dersom man absolutt ikke vil være der...

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Hehe, hvis du ikke blir klarert hemmelig kan du se frem til en spennende og givende førstegangstjeneste ;)

 

En kamerat av meg klarte ikke klareringen, men jobber likevel som operativ vaktsoldat på Jåttå...

 

Er vaktsoldatene klarert til hemmelig? Sikker på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...