Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg halveis i min militære duty på Ørland. Hittil har det vært helt greit egentlig.. Og i 6 uker (14 okt - 28 Nov) har jeg "avtjent" på sessvollmoen på Trailerkurs. CE lappen med andre ord. Og det var utrolig deilig å slækt der sånn. Det var ikke bare 1 gang vi lå å sov i tjenestetid fordi vi ikke hadde noe å gjøre.. hh0h0h0h0. :D

 

Men så er det tilbake til ørland og Nato Øvelse som varer i FAEN MEG 2 uker I INDRE TROMS::: :ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:

Lenke til kommentar
Men så er det tilbake til ørland og Nato Øvelse som varer i FAEN MEG 2 uker I INDRE TROMS:::  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

5335682[/snapback]

Ånaj, stakars deg. Tenk på oss som må tjenestegjøre hele året i indre troms!

Tjenestegjør i 2. Bn, StøKp på Skjold leir, i innerste gokk.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
jeg skal ut 3. januar, til UBHV, noen som vet åssen det er der?

 

evt noen andre generelle tips man bør tenke på før man drar?

 

Jeg var i jegertroppen på HVUV, men fikk med meg litt av det som sjedde på UBHV.

 

de var opprinnelig svært få søkere dit (under 40, de skal ha 40 stk så vidt jeg husker).

men, de sendte brev til mange av de som er innkalt i januar og inviterte dem til opptak. Svært mange av disse søkte vistnok, dette gjør at ganske mange kommer på opptak. Så du må utmerke deg i aspirantperioden.

 

Lykke til.

 

Send meg en PM om du møter på en viss Fenrik XXXX (men, han er i jegertroppen, så du møter tvilsomt han i vanlig tjeneste).

Endret av Juliess
Fjernet navn på person
Lenke til kommentar
Gnist er et gammelt uttrykk for sambandsoperatører til sjøs såvidt jeg har forstått det (fra den tiden da utstyret var enda litt farligere, og lagde gnister hele tiden). Kult med folk fra LBJ :) Vi var svært fornøyd med dere, og merket stor forskjell når det var JWT som nøklet.

 

Edit: dimiles, PM funket av en eller annen grunn ikke. Men prøv å trykke F1 to ganger i et terminalvindu, da blanker du skjermen og slipper å gå bort til maskinen for å sjekke om det har kommet noe nytt ;)

5335143[/snapback]

 

Gnist er en forkortelse/uttrykk for telegrafist. Kommer vel opprinnelig fra den sivile skipsfarten. Det er ikke mange av oss igjen.

Lenke til kommentar
Men så er det tilbake til ørland og Nato Øvelse som varer i FAEN MEG 2 uker I INDRE TROMS:::  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

5335682[/snapback]

 

Dasse rundt i kulda med GRU og AG og trenge til GIF. Vurder å sende JRFO ASAP på BMP og gjøre SFBTG. Men er nok best å bli TUF ASAP. Vær KTS. Husk BF og Koma.

 

Er heldigvis ferdig med millitærtjenesten jeg

 

Trrrrrreeeeeeeeeeeeee avvv!

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar
noen som vet om man kan ha med seg en laptop i HVUV eller UBHV(Værnes)??

 

tenkte jeg skulle ta med en, men er usikker på om det er lov eller ikke...

5340850[/snapback]

 

 

Det anbefales på det sterkeste å ta med laptop. Det er 4 Imac maskiner der på deling for hele garnisonen ("alltid" opptatt). Skal nevnes at de jobber med å sette opp noen maskiner med linux nå.

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte laptop tidlig i kontigenten.

Lenke til kommentar

En har jo igrunn ikke såå dårlig råd i forsvaret, man får jo faktisk ca 3600 kr pr mnd til å "søle" bort..

Skulle da tro at jeg har bedre råd nå enn jeg kommer til å få når jeg begynner å studere. Men, det må da sies at det er farlig lett å bruke penger når man ikke har annet å gjøre..

Lenke til kommentar

Har ikke brukt spes mye penger. Går med litt på kvelden på mat/godteri, men ellers så har man jo ikke de store utgiftene. Trenger ikke spes mye penger til klær osv heller, siden man jo stort sett må bruke militærklær uansett. Men frister veldig med laptop her og. Spørs bare om jeg får noe særlig tid til å bruke den.

Lenke til kommentar

www.dimme.cjb.net

 

-ikke kast bort ett år av livet.

-ikke kjøp pc/labtop og ta med inn. fult av tyver. Lot mobil laderen stå ulåst en liten stund mens eg var ute. når eg kom inn var an vekk. Gjorde da det eneste rette, gikk inn på mange rom helt til eg fant en sony ericson lader, tok an og gikk videre :)

Og ja dette var ved hvuv. De felles pcene ved velferden er full av keyloggere og trojaner... kos dere.

Lenke til kommentar

Vet dere hvordan reglene er for syn når det gjelder å komme inn på/slippe militærtjenesten? Har rundt -6 på begge øynene, men er helt fri for sykdommer og plager. Har egentlig litt lyst til å ta en tur i forcen, siden jeg ikke kommer på så mye annet smart å gjøre neste år (unntatt å studere så klart, men er ikke kjempemotivert). Skal på sesjon i januar.

Og har noen erfaringer fra marinen? Liker sjø, hav og lange overfarter, men ikke nødvendigvis pussing og potetskrelling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...