Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en gøy 17. mai i fjor da jeg var på rekruttskolen. Det var mot slutten av rekrutten, og vi var med å arrangere åpen dag og feiring på KNM HH. Mye gøye ting som skjedde, fallskjermhoppere som landet på appellplass, taler fra skolesjef osv.

I år er jeg sivil og hadde feiringen min i går, så i dag er hviledag. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg hadde en gøy 17. mai i fjor da jeg var på rekruttskolen. Det var mot slutten av rekrutten, og vi var med å arrangere åpen dag og feiring på KNM HH. Mye gøye ting som skjedde, fallskjermhoppere som landet på appellplass, taler fra skolesjef osv.

Da var det nesten identisk med årets arrangement. ;-)

Skrevet

Hvordan har 17.mai vært for dere som er i Forsvaret? :)

Har hatt perm i helga og fram til 17.mai. Troppet opp i uniform for å se på toget hjemme i Trøndelag, og opplevde kun positive tilbakemeldinger :)

Dessverre endte permen i dag, og jeg er for øyeblikket på vei tilbake til Setermoen. Kun 6 uker til dimm nå!

Skrevet

Snakker om 6 lange uker -Longva-. :tease:

Siste tida før dim er kjedelig, alle begynner å glede seg til å bli ferdige, masse lining av utstyr og kontroll av alt mulig, vask og boning av kaserna.... Men likevel er humøret stigende ila hele perioden. :cool:

Skrevet

Snakker om 6 lange uker -Longva-. :tease:

Siste tida før dim er kjedelig, alle begynner å glede seg til å bli ferdige, masse lining av utstyr og kontroll av alt mulig, vask og boning av kaserna.... Men likevel er humøret stigende ila hele perioden. :cool:

Begynner med 1 uke skarpskyting i eskadronen, så er det 1 uke skarpskyting med bataljonen. Deretter har vi en siste 3-dagers øvelse i uke 3, før vi har 3 ukers mønstring.

Hvis vi har trodd vi har gjort mye meningsløst så langt, kan vi glede oss til mønstringa :D

Skrevet

Mønstring er hat. Viktig å koble ekstra av på kveldene under mønstringsukene, hvis ikke kan man fort gå på en smell. Spesielt om man er veldig klar for å dimme. Flere i troppen som begynte å bli passe lei i den siste perioden. Mye korte lunter.

Skrevet

Det er stor forskjell på tjenesten innen ingeniørBN, så hvorvidt du treffer blink til slutt avhenger mest av hvor i ingeniør du blir plassert. Du kan ønske en kompani på innrykksdagen, og der kan det være greit å ha gjort seg opp en mening på forhånd.

Skrevet

Sambandsbataljonen er høyst anbefalt. Da kan man snike med seg laptop på øvelse. :whistle:

I CSS kan man "snike" med seg alt man får plass til i bilen. :wee:

(Snike i gåseøyne fordi det ikke behøver å være hemmelig om man har lyst til å ha med f.eks. laptop på øvelse.)

Skrevet

Sambandsbataljonen er høyst anbefalt. Da kan man snike med seg laptop på øvelse. :whistle:

I CSS kan man "snike" med seg alt man får plass til i bilen. :wee:

(Snike i gåseøyne fordi det ikke behøver å være hemmelig om man har lyst til å ha med f.eks. laptop på øvelse.)

I HV fikk vi lov til å ta med det vi fikk plass til i sekken på øvelse :D

Bakdelen var at sekken ble bært over alt, hadde man med seg personlige ting ble den bare tyngre, og sekken var mer enn tung nok fra før :(

Skrevet

Er dere oppsatt på vogn så er jo alt av ekstra shit du får med deg jævlig god stemning! 4-linje baggen kan jo stappes så innihælvette med utstyr at det er sjukt :p

Skrevet (endret)

Skal i SBBN til høsten. Militæret er frivillig, men SBBN var ikke et av mine valg. Slik jeg har forstått har jeg allikevel flere 'valg' eller grupper jeg kan havne i innenfor SBBN. Har lyst på en aktiv tjeneste med mest mulig strev og minst mulig kaffedrikking, ventetid og morsekode. Hvor bør jeg forsøke å havne? Noen som har erfaringer fra SBBN?

Endret av Carl Sagan
Skrevet

Skal i SBBN til høsten. Militæret er frivillig, men SBBN var ikke et av mine valg. Slik jeg har forstått har jeg allikevel flere 'valg' eller grupper jeg kan havne i innenfor SBBN. Har lyst på en aktiv tjeneste med mest mulig strev og minst mulig kaffedrikking, ventetid og morsekode. Hvor bør jeg forsøke å havne? Noen som har erfaringer fra SBBN?

Når ble det frivillig?

• Liker 1
Skrevet

Gå for tele, slipper kommadoplass, flytter mindre enn radio og du får lagstelt på øvelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...