Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Mitt gikk i dass og jeg kan ikke huske en jeg har truffet i militæret som fortsatt er i sammen med dama. Militæret for meg fremover kommer til å bestå av svæært lite damer.

Lenke til kommentar
Mitt gikk i dass og jeg kan ikke huske en jeg har truffet i militæret som fortsatt er i sammen med dama. Militæret for meg fremover kommer til å bestå av svæært lite damer.

6757224[/snapback]

 

*rekke opp hånden*

 

Hadde faktisk en menig også, som nettopp dimmet, som hadde et forhold gjennom hele førstegangstjenesten. Men stort sett går forholdet rett vest. Men så er nok ikke det noe særlig høyere tendens for dette for de som avtjener førstegangstjenesten enn det er i det sivile. De fleste forhold en 18/19 åring har varer et helt år. Slik er det nå bare.

Lenke til kommentar

Dere synes sikkert at dette høres rart ut fra en 19-åring men forholdet jeg og kjæresten min har er ganske spesielt. Vi har allerede vært sammen i over 1 år og har det bedre nå enn noensinne. Det eneste som kunne ødelagt er om jeg ikke får sjansen til å se hu regelmessig, det hadde blitt helt rart. Noen som kan si meg noe om perm-opplegget? Hvor ofte og hvor lenge om gangen osv..

Lenke til kommentar
Hvor ofte er det perm og får jeg rabatt på fly om jeg reiser i uniform?

6755815[/snapback]

Etter de to første ukene får du perm stort sett hver helg. Du får 90% på toget, men ingen rabatt på fly. Men om du møter opp på Sola på fredagen, så er det gode muligheter for at du får en billig billett. Ellers får du disp. til å ta nattoget fra Oslo på søndagskvelden, sånn at du er i leiren rundt 08 på mandagen.

Lenke til kommentar
Dere synes sikkert at dette høres rart ut fra en 19-åring men forholdet jeg og kjæresten min har er ganske spesielt. Vi har allerede vært sammen i over 1 år og har det bedre nå enn noensinne. Det eneste som kunne ødelagt er om jeg ikke får sjansen til å se hu regelmessig, det hadde blitt helt rart. Noen som kan si meg noe om perm-opplegget? Hvor ofte og hvor lenge om gangen osv..

6759106[/snapback]

 

 

Det blir umulig å si hvor ofte du får perm, dette varierer enormt.

 

Tåler ikke forholdet et år hvor man ikke ser hverandre hele tiden, så er ikke forholdet sterkt nok. Slik er det bare. Siden dere har vært sammen et år så er jo det en styrke i seg selv.

 

Det er som oftest perm i helgene, såfremt man ikke har vakt eller er på sjøen/felt. Men det kan være man må ha vakt noen helger. Juleferie, påskeferie og sommerferie er også vanlig, såfremt man ikke må ha vakt. Er man for eksempel på fartøy så vil man ikke ha perm hver helg, men vil nå få to-tre ukers juleferie, påskeferie og en måneds sommerferie.

 

Men som sagt, dette varierer enormt. Damen din må bare være innstilt på at du ikke kommer hjem hele tiden.

Lenke til kommentar
Er en viss betydning jo. Befalet sier at hvis man satser alt man har så går det nok bra om man ikke klarer kravene, men på en annen side, så må man klare kravene for å bli GKS (Godkjent Kampsoldat). Og blir man ikke det. F.Eks meg da. Blir ikke jeg GKS så kan jeg glemme Geværtroppen i SIBO-kompaniet jeg er i nå. Og blir sikkert flyttet til Vakt og Sikring, eller Støttetroppen.

6751890[/snapback]

 

Godkjent kampsoldat? Det har jeg aldri hørt om. Må være noe gardegreier... :p

 

Alle som skal opp til Haakonsvern: Skrik ut!

6755102[/snapback]

 

Sikkert godkjent infanterist han mener.

Lenke til kommentar
Dere synes sikkert at dette høres rart ut fra en 19-åring men forholdet jeg og kjæresten min har er ganske spesielt. Vi har allerede vært sammen i over 1 år og har det bedre nå enn noensinne. Det eneste som kunne ødelagt er om jeg ikke får sjansen til å se hu regelmessig, det hadde blitt helt rart. Noen som kan si meg noe om perm-opplegget? Hvor ofte og hvor lenge om gangen osv..

6759106[/snapback]

 

 

Hei lille du!

Kjæresten min var i militæret i fjor! Vi hadde også vært sammen i 1 år da han dro inn...til Skjold leir, lengst i gokk man kan få det nesten...da innkallingen kom raste verden i grus..men vi bestemte oss for å greie det! Han var hjemme sånn rundt 1 gang i måneden, og da var han hjemme omtrent 1 ukes tid. De første månedene var verst, så ble vi vant til det på en måte. 1 år gikk rasende fort! Nå er han endelig hjemme igjen, og forholdet er like helt! =) Ikke alle militær-forhold går i vasken! Kommer litt an på innstillinger, og følelser man har for hverandre! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg er ferdig med rekrutten om under en uke. Jeg blir da overført til kjevik for å være vaktsoldat der resten av tjenesten. Det er ikke tilfeldigvis noen andre som skal dit, eller har vært der?

Jeg har hørt at det skal være en grei jobb.

6791860[/snapback]

 

Du kommer til å kose deg! Jeg er akkurat ferdig med vakttjenesten på kjevik.

Bare synd det er kommet en ny NK, Sande er litt slem :\

 

Men om du liker å gå opp i rett, løpe rundt for å sjekke etter terrorister og hull i gjæret som ikke finnes er det ikke noe for deg hehe

Lenke til kommentar
Er i HMKG nå, altså til jeg dimmer. Når kommer dere til gardeleiren?

6753098[/snapback]

 

Vi kommer til gardeleiren 29.September. Ikke lenge til nå.

 

Men hater de materiellforvaltningen i forsvaret. Mange her inne inkludert meg har fått beinhinnebetennelse. Hva bør man da gjøre? Jeg tror min er i tidlig fase, fordi jeg får kun vondt når jeg går (marsjerer med pakning) langt. Men mange andre har det mye verre enn meg. Ting blir ikke lettere når befalet sier at alle har en helseprofil, og at garden stiller de hardeste kravene til soldatene for at de skal komme til Huseby. Mange tør ikke å si ifra engang i frykt for å bli overført til andre steder.

 

Jeg tør ikke å si ifra, fordi nå er det kun 60 stykker som må ut før vi er nok antall som kan komme til Huseby. Men er redd for at smertene skal bli altfor intense, slik at jeg ikke kan fortsette mer. Ordentlige såler har vi ikke. Og de driter i om folk har skader.

 

Men så er det også mange rykter der inne som gjør at jeg blir litt i tvil om jeg kommer inn eller ikke. Jeg løper 3000 på 16.30 (krav : 15.00). Skyldes vel egentlig at jeg har sittet 6 år inne store deler av dagen etter skolen. Så kondisjonen min suger. Vil jeg ikke komme inn hvis jeg ikke klarer kravene? Huff, dette er like mye psykisk som fysisk. 4 uker igjen på meg hvis jeg holder ut rekrutten

Lenke til kommentar
snip

6794853[/snapback]

 

For å si det sånn, da jeg var på gardeskolen var det også mange som var bekymret for ikke å komme til Huseby. Det viste seg at det ikke var noe å bekymre seg for, selv de som "løp" 3000 på over 20min kom med og ble gardister. Angående beinhinnebetennelse så blir det ikke noe bedre på Huseby med de enorme mengdene SLO du får der. Er du i tvil, få det undersøkt, ikke noen vits å ødelegge kroppen sin for den teite garden.

Lenke til kommentar
snip

6794853[/snapback]

 

For å si det sånn, da jeg var på gardeskolen var det også mange som var bekymret for ikke å komme til Huseby. Det viste seg at det ikke var noe å bekymre seg for, selv de som "løp" 3000 på over 20min kom med og ble gardister. Angående beinhinnebetennelse så blir det ikke noe bedre på Huseby med de enorme mengdene SLO du får der. Er du i tvil, få det undersøkt, ikke noen vits å ødelegge kroppen sin for den teite garden.

6795109[/snapback]

 

 

Så det vil bli verre? Har veldig lyst til å fullføre førstegangstjenesten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...