Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Sorbotane-såler er en god investering. Synes hvertfall det hjelper en god del. Garden stiller nok ikke spesielt høye krav fysisk. Tror ikke du har noe problemer med å komme til Huseby med 3000 meter tiden din. Men når det gjelder ben/gange og rygg stiller de høye krav. Var vel to i troppen min som fikk prolaps (skiveutglidning i ryggen), noe forsvaret jo gjerne vil unngå for å slippe å betale alt for mye erstatning.

 

Uansett, så trenger ikke det du har være noe seriøst. Hadde selv veldig vondt i beina etter hver eneste sloøkt i Huseby i begynnelsen. Men det gikk stort sett over til dagen etter. Er en del i troppen min som har hatt problemer med føttene, men for de fleste har det gått over.

6795783[/snapback]

Sorbotan-sålene er gull. kombinasjonen av tynne sokker innerst, ullsokker utenpå, og så militærskoene funker gull. selv etter flere uker i skogen får du ikke såre føtter eller gnagsår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann =)

Nå er det bare en dag igjen til jeg reiser til millitæret, uheldigvis har jeg klart å bli sjuk =( en veldig kjedelig opplevelse

Men uansett vil jeg si at jeg gleder meg litt, blir morsomt å drive med noe nytt =)

 

Madla, Stavanger 25 september ftw! ;)

6923266[/snapback]

 

Uff og uff. Når blir det masse kø og tull på madla igjen :cry:

 

Nei, lykke til:)

Lenke til kommentar
Heisann =)

Nå er det bare en dag igjen til jeg reiser til millitæret, uheldigvis har jeg klart å bli sjuk =( en veldig kjedelig opplevelse

Men uansett vil jeg si at jeg gleder meg litt, blir morsomt å drive med noe nytt =)

 

Madla, Stavanger 25 september ftw! ;)

6923266[/snapback]

 

den 25? luftforsvaret da? eg skal den 27 sjøforsvaret

Lenke til kommentar
Heisann =)

Nå er det bare en dag igjen til jeg reiser til millitæret, uheldigvis har jeg klart å bli sjuk =( en veldig kjedelig opplevelse

Men uansett vil jeg si at jeg gleder meg litt, blir morsomt å drive med noe nytt =)

 

Madla, Stavanger 25 september ftw! ;)

6923266[/snapback]

 

den 25? luftforsvaret da? eg skal den 27 sjøforsvaret

6927016[/snapback]

 

Skal i sjøforsvaret ;) det er samme datoer for sjøforsvaret og luftforsvaret, og dette inntaket 25-27 sepetember.

Dem gjør det sikkert slik for å slippe for mye problemer med venting under innrullering.

Lenke til kommentar
Heisann =)

Nå er det bare en dag igjen til jeg reiser til millitæret, uheldigvis har jeg klart å bli sjuk =( en veldig kjedelig opplevelse

Men uansett vil jeg si at jeg gleder meg litt, blir morsomt å drive med noe nytt =)

 

Madla, Stavanger 25 september ftw! ;)

6923266[/snapback]

 

den 25? luftforsvaret da? eg skal den 27 sjøforsvaret

6927016[/snapback]

 

Skal i sjøforsvaret ;) det er samme datoer for sjøforsvaret og luftforsvaret, og dette inntaket 25-27 sepetember.

Dem gjør det sikkert slik for å slippe for mye problemer med venting under innrullering.

6927902[/snapback]

 

aah kuult:P

da møtes vi nok der nede da:P

Lenke til kommentar
Flysoldat Refsli her. Sitter på velferden på Kjevik nå, går 4-ukers kurs får å bli Våpensystemassistent på F-16(VSA). Drar å til Bodø midten av oktober. Er det noen som har erfaring fra hvordan det er det, og er det noen som har vært VSA? Gleder meg litt til Bodø, håper det er fint der. Og jeg så det var snakk om opptak til jeger. MJK,KJK og MDK hadde opptak på Madla i førsten når jeg var der, altså starten av Juli. Fikk høre får et par uker siden at det var ingen som klarte MJK, så det er tøffe greier.

6894712[/snapback]

 

Halla Refsli!

 

Eikeland her...

 

Våpenass. høres jævli spennende ut.

 

Har havna i wingops på Rygge jeg :)

Lenke til kommentar
I morgen forsvinner 22. MTB skv. til Libanon. Messe uten kø :love:

6939876[/snapback]

 

Bror min (Marius_r her på forumet) var NAVASS (Navigasjonsassistent) i 22. MTB Skv. før, han var på KNM Jo (mener å huske at pennant-nummeret er P-992 eller noe slikt på KNM Jo).

 

Ut i fra det han har fortalt om tjenesten ombord på MTB'ene så virker det som et ufattelig bra sted å være. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke søkte om fartøytjeneste i marinen istedenfor :p

IMG_0015.jpg

(Bilde av KNM Jo til kais på Stord eller hvor fa3n han sa det var hen. Bare sånn at alle veit hva en MTB er :yes: )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det nye MTB'ene blir jo råe. 60 knop og fullspekket med våpen.

6944865[/snapback]

 

Ja, de er helt syke. Var på feltøvelse med besetningen på fartøyet, KNM Skjold. Tror det er et temmelig bra mannskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...