Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilke muligheter er det egentlig for å ta dykkersertifikat under førstegangstjenesten? Skal i Sjøforsvaret dersom det skulle ha noe å si.

9344761[/snapback]

 

Gode muligheter for dette i Sjøforsvaret :) Du kan jo søke deg til DFS å bli froskemann. Da får du det i tjenesten.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har skjønt, så ja. samme greia. Ulempa med at du tar førstegangstjenesta i HV, er at du blir kalt inn en gang i året for rep øvelse i ei uke til du er 42 år gammel elns.

 

Da er det virkelig bedre å bare bli ferdig med 12mnd med en gang.

9357536[/snapback]

 

Ja, det er sikkert synd det, men du trenger ikke gå så lenge du studerer, men så studerer man ikke hele livet ^^ Tar uansett det når tiden er inne, om 5 år.

Lenke til kommentar

Hoy! :)

 

Fekk i dag vete at eg har komt inn på FSR-kurs på håkonsvern. Nokon som vil dele erfaringar? Eller som eventuelt veit om vi kan reise heim den helga vi reiser frå madla til bergen? Er egentlig litt usikker på kva kurset går ut på men det virkar veldi interessant!

 

Og forresten... kva fartøy anbefallar folket? KV fristar mest i utgangspunktet

Endret av Lord_Lars
Lenke til kommentar

Du får nok ikkje reist heim første helga. Fredag er det nok litt info, og laurdag blir brukt til å bli kjent med basen osv.

 

Har ikkje tatt FSR sjølv, men kjenner eindel som har gjort det. Å vere i KV er nok ikkje dumt, då får du både turnus og samtidig mykje tid på sjøen, men kva farty du kjem på blir gjerne bestemt av kor godt du gjer det på kurset. Dei beste får velge først kva fartøy dei vil på.

 

KV Svalbard er jo et veldig flott fartøy, mens på KV Andenes får du vere med på eindel øvelsar med Kysteskadren.

Lenke til kommentar

Faen! Førstegangstjenesten er så håpløs... Kom inn i Hæren 9. august, forrige uke ble jeg sykemeldt for lungebetennelse og siden da har jeg satt og stirret ut i luften mens de andre er på øvelse. Nå vil jeg bare hjem 1000 ganger mer enn jeg gjorde når jeg kom inn... For noe dritt :(

 

Sånn. Måtte bare få det ut.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Hehe, du har fått en sykdom? Dakar :D

 

Først fikk jeg magesmerter, inn på sjukestua, ut, begynne å marsjere, få gnagsår/eksem på lårene(ja faktisk), og nå ligger jeg med samme magesmerter som før og influensa. Og jeg kom inn samme dag som deg :]

 

Seriøst, øvelsa var ikke noe å rope hurra for. Vi har ikke gjort noe store saker som du virkelig kommer til å savne. Hvertfall frem til idag, hva de gjør i morgen vet jeg ikke, men fredag skal de tidlig hjem.

Lenke til kommentar
Faen! Førstegangstjenesten er så håpløs... Kom inn i Hæren 9. august, forrige uke ble jeg sykemeldt for lungebetennelse og siden da har jeg satt og stirret ut i luften mens de andre er på øvelse. Nå vil jeg bare hjem 1000 ganger mer enn jeg gjorde når jeg kom inn... For noe dritt :(

 

Sånn. Måtte bare få det ut.

9386450[/snapback]

 

 

 

Du skal være glad for at du slipper øvelsene i rekrutten :tease: Det er som "Svennandre" sier ovenfor her at det er ikke noe å rope hurra for. Øvelser er noe stress med lite søvn og mye arbeid :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vår første øvelse var et rent helvette. Helt sykt igrunn.

 

Laget mitt fikk 20 liter drikkevann på de første 24 timene. (13 mann)

Endte med at jeg holdt på å bli sendt hjem da jeg besvimte, samt at 2 kollapset under marsjen siste dagen..

Kompsjef/troppsjef har beklaget sterkt, men er liksom dumt å si det under evalueringen etter øvelsen...

 

Dette gjorde at øvelsen som igrunn hadde vært a walk in the park ble et helvette..

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...