Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, jeg har et stort problem med stedet jeg tjenestegjør på for tiden. Er på en liten leir i luftforsvaret og denne uka fikk vi ny troppsjef og en hel haug med ferske sersjanter. Troppsjefen er en løytnant fra garden, og allerede har han revolusjonert hele vakta her på stedet. Vi har begynt med 24-timers skift istedet for 12-timers skift og alt er helt på trynet. Må liksom sove når vi føler for det og det fører til kaos når vi er så få på laget som vi er nå (4-5 stk). Plutselig trengs det folk til noe også ligger halve laget og sover.. Alle må bytte kaserne og rom og alt er dritt... Det jeg lurer på er hvilke rettigheter vi soldater har når det skjer sånt som dette. Det er ingen av soldatene som er fornøyde med noe av det som nå blir gjort, vi må vel ha en eller annen mulighet til å påvirke situasjonen vår, enten ved å klage et eller annet sted eller andre drastiske tiltak.

Jeg likte meg kjempegodt i militæret helt til dette skjedde, har vært inne i snart 8 måneder nå, hater tanken på å måtte være med på dette helt til jul! :s Hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gå til TMO og klag.

 

Det finnes forøvrig regler om hvor mye en soldat skal jobbe i uken. Ikke mer enn 60 timer totalt på en uke med arbeidsdager som ikke overstiger 9 timer (tror jeg). Dette gjelder ikke soldater med turnus. Vet ikke hvordan det blir da.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
du kan være for høy for enkelte ting ja, f.eks pilot.

men dette er ikke noe problem for de aller fleste tjenester.

Hva tenkte du at du skulle ta utadnnelse i?

9335550[/snapback]

 

Hadde tenkt meg innenfor sjøforsvaret.

Blir veldig skuffa hvis jeg er for høy, har nok sluttet å vokse, men er rundt 2m :blush:

Lenke til kommentar
Hadde tenkt meg innenfor sjøforsvaret.

Blir veldig skuffa hvis jeg er for høy, har nok sluttet å vokse, men er rundt 2m blush.gif

 

Blir utkikk du då.. ;)

 

Har enno ikkje hørt om nokon som har vore for høge til tjeneste i Sjø, etter over ett år her, men det vil nok muligens vere nokre begrensingar ombord på ubåt, som er ganske små greier.

 

Burde nok gå bra, men evt kan du vel henvende deg til Vernepliktsverket eller et eller anna. Ellers får du nok vite det på sesjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...